Gå til innhold

Overvektig - får jeg lov til å føde på en fødestue?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag vært hos jordmor og fått beskjed om at jeg må føde på B7 :'( De har en grense på BMI på 32 på B3 og min var på 33, ett eller annet. Men hun sa de hadde vann der også, som jeg får bruke under åpningsfasen. Samt at de har familierom. Men jeg VIL jo ikke dit!!!!!!!!!!! Pokker altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har født begge mine på b3 pga at jeg har hatt planlagte igangsettinger, skal det denne gangen også så tar det som en selvfølge at jeg skal dit.

 

Men skjønner ikke helt hvorfor dere har så mye imot å måtte føde der? Det er jo en helt normal føde enhet, bare at man har tilgang på ekstra hjelp hvis man skulle trenge det (og det er ikke dumt det). Legen oppholder seg alltid i nærheten og de er trente på å handle utrolig raskt hvis noe skulle gå galt, iogmed at fødsel faktisk er en risiko sport er det jo ingenting galt i at man er godt ivaretatt spør du meg.

 

Jeg føler ihvertfall ikke noe behov for å føde noe annet sted, det er jo ikke sånn at de står og tråkker epiduralen inn i ryggen på deg hvis du ikke vil. Det er bare lagt til rette så man kan få hjelp når man trenger det, og har man høy bmi er man jo i en risikogruppe så skjønner godt at de vil ha de med det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja såfremt man får enerom så, her sov far over på b3 med første for da hadde jeg ene rom, med andre måtte jeg dele rom og han måtte dre hjem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en øvre grense på BMI på 32. Jeg fikk beskjed om at spesialenheten var B3 og der måtte jeg føde. Grunnen til at jeg vil dit er at jeg vil føde i vann. På B3 får jeg bare bruke vann i åpningsperioden. Jeg fikk beskjed om at Fredrikstad hadde enerom til alle, noe som var ganske unikt. Men at 1-2 uker på sommeren så kunne det hende at man måtte dele rom. Og da fikk ikke far sove der. Det kommer vi til å bli 2 om, hvis han ikke får sove der. Da blir det et sant helvete. For meg er det viktig at far får være der, samt at han får ta del i alt. Jeg orker heller ikke å ha en masse leger, sykepleiere etc rennende inn og ut av rommet mitt. Jeg vil ha ro når jeg skal føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Får helt sjokk over at man ikke kan velge det der selv..

Jeg har fått beskjed om at jeg må føde på B3 pga høy bmi.. Jeg er høy, veier mye men har ikke så mye fett på kroppen så det er ikke fedme det skyldes.

Jeg er frisk, spiser sunt,trener (normalt sett, men nå har BL kikka inn).

Alle prøver jeg har tatt hos legen viser flotte verdier, sukkerprøven var bra og jeg ligger jevnt på rundt 130/75 i blodtrykk. Og så mener jordmor at jeg må på spesialavd. når jeg har et sunt og friskt svangerskap?!

 

Dette er for meg helt på trynet at de lar en j**** kalkulator bestemme hvordan jeg skal føde. En kalkulator som overhode ikke stemmer med virkeligheten! Hva med å se på meg som pasient og ikke hva helsekortet mitt sier? Evt gå etter fettprosent i stedet? Sorry men blir så lei meg for jeg vil virkelig virkelig føde på B7, så naturlig som mulig, i vann og uten leger og unødvendig overvåkning.. Selv om dere roser B3 opp i skyene så er det for meg bare et prinsipp.. Bare det å vite at jeg ligger der pga vekt kommer til å ødelegge så mye for meg! Er det virkelig slik at dette er bestemt for meg og at uansett hva jeg sier så kan jeg ikke gjøre om på det? :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...