Gå til innhold

Hva er din ANTI-dille?


Vanilla83

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid for en uke siden, mest trolig er jeg rundt 6-7 uker på vei. Noe av grunnen til at jeg mistenkte graviditet var at jeg kjente igjen samme kvalmen ovenfor enkelte ting som sist. Tåler ikke tanken på "fet" fisk som laks og ørret, og ikke minst middagspølser, noe så ekkelt!! :P Hadde rester av en pølsegryte igjen i kjøleskapet i begynnelsen av uken og måtte be mannen kaste det, hver gang jeg åpnet kjøleskapet og så den ble jeg helt dårlig. :P

 

Jeg har veldig lyst på druer, epler og salt snacks, gjerne popcorn og salt lakris. Sistnevnte er storfavoritt for tiden, men prøver å holde meg til eplene...høhø :P

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Kaffe, pasta, kylling og å ta i rått kjøtt..

 

Blir kvalm av å lete opp oppskrifter, bla i kokebøker eller se matprogram på TV. Kjenner det faktisk bare om jeg svitsjer raskt og kommer innom et matprogram, de trenger ikke engang vise noe med mat akkurat når jeg svitsjer..

 

Blir kvalm av å gå i matbutikk også.. I det hele tatt mye som har med mat å gjøre :P

Lenke til kommentar

Middagsmat,æsj! Finner ikke ut noe jeg har lyst på. Men må jo bare bestemme meg for noe,og da går det bra å spise det til slutt. Men bare en liten stund etter at vi er ferdige med å spise så får jeg hele greia helt opp i halsen! Blir kvalm av å se matrestene i gryta osv :/ Holder pusten når jeg åpner kjøleskapet,er så mange ekle lukter der.. Er egentlig flink til å skrive handleliste for en uke og handle inn så vi har alt klart i fryseren. Det er jo håpløst nå! Har overhodet ikke lyst til å tenke ut noen middagsmat for ei hel uke,æsj ;)

 

Elsker sørlandschips til vanlig,men har ikke orket tanken på dette på over tre uker. Er også sjokoladeelsker,men har blitt svært lite av det også. Det er bare fint da :P

 

Har spist salinas kjeks med kremost eller hvitost,med grønne druer på,i flere dager. Namnam!

 

Mye rare lyster og avsmaker altså. Må le av meg selv innimellom. I dag hadde jeg så sykt lyst på "bestemormiddag",altså god søndagsmiddag som vi ikke pleier å lage selv,men få hos besteforeldrene våre. Stek med gode poteter,grønnsaker og hjemmelaget brun saus. Jeg er normalt ikke så fan av det,men i dag kunne jeg drept for en slik middag! Guuud ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har fått helt fullstendig noia for pasta! Har kastet alle pastaskruene og pasta-ferdigposene fra skuffene på kjøkkenet for jeg takler ikke synet! Sist jeg spiste pasta så følte jeg det vokste i munnen...

Takler ikke lage middag heller, da kan jeg i tilfelle ikke spise den selv. Føles så godt når jeg lager, men når jeg skal spise så kommer kvalmen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pasta, lukten og smaken av stekt kjöttdeig. Å fysjom!

Egentlig mye varm mat. Har levd pÅ kald mat lenge.

 

Jeg holder pusten hver gang jeg Åpner kjöleskapet... :P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så artig å lese! Har enda ikke fått dilla eller anti dilla. Men husker godt fra min forrige graviditet. Da klarte jeg ikke bananer eller tørket frukt. Noe så kvalmt! Sjokolade var heller ingen problemer å holde seg unna (EEEELSKET det før). Kaffe og spesielt pulverkaffen til min samboer var helt forferdelig. Spagetti var og helt forferdelig. Og whiskey ånde, blæh.

Lenke til kommentar

Annonse

Bare tanken på kylling gir meg en følelse av å være bilsjuk og kvalm. Godteri og alt med høyt sukker/fett innhold gjør meg uvel.. Den siste der skal jeg jo ikke klage på. ( ca 9 uker)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Varmmat går tregt ned hos meg, altså! Da spesielt pasta, og pastasaus. Middag er vanskelig altså! Aller helst vil jeg bare ha sitron, sitron, sitron.... Sitron på alt.... mmmmm!

Lenke til kommentar

Farsemat.. Kjøttdeig, pølser, fiskepudding, svinenuggets (fy flaaate, greier ikke tenke på det engang!)

 

Greier ikke tanken på kylling av noen sort.. Ikke kaffe og kan ikke fordra når samboer har tatt på seg parfyme når han har dusja før leggetid.

 

Biff derimot! Jum jum! Og salte ting. Kunne godt tenkt meg en mørkveil, litt serrano og en rømmeboks.. Sikle.. Men får greie meg uten :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Kjøtt som i steik eller biff. og kaffe tåler jeg ikke lukta av engang!

Og all parfyme i grunn, har ei jente på 7 år som liker å pynte seg med tuttifrutti parfyme før jeg står opp om morran....

da er det morra kvalme og hormoner for fult!! :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kaffe, løk, hvitløk, chili, salami lukt, røykelukt, herre perfymer spsielt, men og noen sterke dame perfymer. ,

Haha fant nettopp ut at hadde brekningsuttrykk i annsiktet når jeg skrev dette.
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har plutselig fått skikkelig avsmak på rå rødløk! Noe jeg, frem til jeg ble gravid vel og merke, egentlig elsker! Ikke noe mer gresk salat på meg på en stund! :-o (og nei, i mitt hode er gresk salat uten rødløk ikke gresk salat) :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kattekassa(kan ikke nærme meg den uten å brekke meg)

Kjøpeburger

Kjøpepizza

Tacos og alt som har tacoskrydder på seg

Fjorlands og Toro ferdigretter

 

Prøver å finne ting som frister, men det blir stadig mindre av det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...