Gå til innhold

Hva er din ANTI-dille?


Vanilla83

Anbefalte innlegg

Her har jeg fått totalt avsmak på brød i alle former og farger. Bare tanken på nystekt ferskt brød gjør meg spysjuk:p Så det går i knekkebrød og frokostblandinger til frokost og kvelds ja

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

jeg kan bare ikke fordra lukten eller smaken av nudler!!!! blir gal når jeg kommer hjem og det stinker nudler i hele huset pga ungene til samboern har laga seg mat!!!!

Lenke til kommentar

Er bare 4 uker på vei, så foreløpig ingen motforestillinger til noe som helst, men i mitt forrige svangerskap klarte jeg ikke kaffe, som jeg vanligvis ELSKER. Etter en særdeles lite gjennomtenkt periode med frokostblanding og melk de første ukene, klarte jeg ikke engang å se melkekartongene i butikken! I tillegg klarte jeg ikke ravioli etter å ha spydd det opp igjen i vasken mens jeg pusset tennene... Herlig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har skikkelig anti dille på spekeskinke og omelett. Mannen min er så glad i en spesiell omelett som jeg har pleid å lage for han men nå orker jeg hverken synet, lukten eller tanken på denne. Går ut av huset når han "må" ha det. Kaffe fikk jeg avsmak på da jeg var 3-4 uker på vei. Det har rettet på seg nå. (13 u) Jeg tror det er naturens måte å si ifra at dette stoffet bør en være forsiktig med i denne tiden. Har lest her på BIM at mye koffein kan være årsak til SA, og nå er jeg jo over den verste tiden. Naturen er underlig... ....

Men, må slenge på at jeg MÅ ha frukt hver dag, flere ganger om dagen. Helst appelsiner, epler som jeg skjærer i båter. Yum, yum:)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg vil spy bare jeg tenker på riskaker.. blir uvel når jeg går forbi de i hylla på butikken... Ellers synes jeg ikke om paprika, som jeg til vanlig er veldig glad i...

Lenke til kommentar

Alt som har med fisk å gjøre. Det har vært sånn hele svangerskapet og er litt dumt siden fisk er sunn mat og jeg vet jeg burde kanskje spise litt. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

alt av fjærkre! kylling og lukta av det er helt forferdelig. ellers liker jeg ikke lettbrus mer heller. smaker jo grusomt :P

Lenke til kommentar

Potetgull....

 

Elsker egentlig potetgull, lørdagen har aldri vært den samme uten....

Men nå, ikke noe som frister...... får nesten grøssninger.....

 

Men lakris må jeg også ha..... og melk.....

Lenke til kommentar

druer og te... jeg som drakk litervis med te til dagen, orker ikke drikke det lenger. har lyst på det, men når jeg har laget en kopp og skal drikke den, da sier det stopp. druer er bare ekkelt. selv om jeg før har spist masse av det...

Lenke til kommentar

Annonse

hallo

Alt av fet mat, gryteretter, og mat med fløte og ost..

lukta av selleri og manneparfyme.

og lukta vist noen steker noe.. uusj.. må rømme huset.

 

Har og mista delvis avsmaken på brød, blir oppblåst å kvalm av det.

 

Men lakris og agurk må man ha:P

Lenke til kommentar

har ingen antidiller denna gangen!

men i sisst svngerskap hadde jeg!

jeg ble så kvalm og dårlig av lukten av sånne pizzaesker!

sånne som du får dollypizzaen i. den varme motbydelige papplukta fikk jeg helt opp i vrangstrupen!! FYSJ!

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest ønsket oppfyllt

hadde skikkelig dilla på reker, alt av reker, salat, smørost, i lake osv.. i litt over en uke, i uke 8-9, og plutselig, ble jeg skikkelig kvalm av alt som hadde med reker å gjøre. blir kvalm bare av å tenke på lukta og forma til reka! ugh...

 

åh,æsj, reker er bare så kvalmt:S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg takler ikke lukten av at noen spiser/har spist potetgull, rå kjøttdig eller rå kyllingfilet. Lukten av stekt egg er også pyton, men ingenting er så heslig som lukten av uvasket hår eller røykånde. Hender jeg må bytte kø på butikken fordi jeg synes folk lukter så ille. Synes også hodet til samboeren min stinker (han har barbert hode og det tror jeg gjør at huden der produserer mer fett) noe som godt kan vekke meg om natten hvis hodet kommer for nærme og innenfor luktesonen min.

 

Jeg vet - det er helt sprøtt !

Lenke til kommentar

Foreløpig så klarer jeg å dytte i meg det meste, men noe som jeg nesten alltid har vært glad i orker jeg ikke tanken på akkurat nå. Og det er kaffe latte. :(

 

Lenke til kommentar

Glemte forresten en ting, og det har ikke noe med mat å gjøre men heller "stanken" av min samboers sønns after-shave. Får bare lyst til å spy. og jeg kan ihvertfall ikke stikke nesa innenfor rom hvor han befinner seg. Føler meg så slem altså. :))) Så det virker som jeg reagere på alt av sterke parfymelukter og parfymerier nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sist gang orket jeg ikke lukt av parfyme, spesielt ikke samboerens. Stakkar. En gang kom det noen med samme lukta og satte seg ved siden av meg på bussen. Skikkelig dynka, "snubla i parfymeflaska", det var fælt, det! Heldigvis slipper jeg den anti-dilla denne gangen... for nå...

 

Ellers sleit jeg med kjøttdeig (spes. når det ble steikt, men gikk fint å spise kamuflert i f.eks. gryterett eller lasagne)

 

Kaffi og røyk (enten det er direkte fra sigaretten, fra ånden eller fra klærne) er FY FY fra min side. Nei, nå må jeg tenke på friske ting, så jeg ikke spyr her...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fordra noe form for kjøtt, fisk, egg eller fugl... fysh..

Samt sukkerfri og holdig brus(bortsett fra cola hvis det er isbit i).

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...