Gå til innhold

Stor jente uten truse på Ikea i dag...


Gulosten™

Anbefalte innlegg

Er det litt rart...?

 

Vi sto i kø i pølsekiosken og soff begynte å turne i de rekkverkene som lager køsystem der. Så kom det en større jente bort, kanskje 6-7 år og begynte å turne sammen med Soff. Etterhvert som den store jenta turna og gjorde diverse akrobatiske øvelser ble det veldig tydelig for oss andre at denne jenta ikke hadde truse på seg...

 

Trodde seriøst ikke det var mulig jeg....? Og i tillegg stå i en matkø og vise fram litt av hvert til hvemsomhelst, burde ikke noen stoppet henne...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe..hun hadde vel hatt en ulykke da, eller badet i trusa feks. jeg hadde ikke blitt støtt av det, men hadde sikkert sagt fra til ungen min at hun fikk turne uten å vise rumpa si! hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei guri så ja rett og slett ekkelt spør du meg. Så absolutt burde foreldrene stoppet henne, eller faktisk fått på henne en truse før de dro hjemmefra..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt rarere å tenke at en liten jente skal dekke seg til, hadde hun gått naken så.

Men unger tenker jo ikke slik heldigvis, og trusen var nok fraværende for en grunn, hun gikk sikkert ikke konsekvent uten underbukse.

 

Skjønt foreldrene burde kansje ha fått med seg den truseløse turningen og grepet inn (les:fått på henne trusa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være greit å gå truseløs, syns jeg, men ikke å turne truseløs! Ikke offentlig hvertfal!

 

Syns et øyeblikk synd i den jenta, nå. Viser fram alt mulig i god tru. Foreldrene burde absolutt grepet inn, der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med hun hadde hatt et uhell midt i handleturen da, foreldrene var vel bare litt opptatt med noe akkurat da, pakke i poser el. Hadde ikke reager på det jeg, sånnt kan skje...........=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en dame som reagerte, og snakket til personen jenta var sammen med. Den "foresatte" sa bare: "vi har glemt det, jeg er ikke mora hennes".

 

Syns ikke noe om å vise fram hele stasen sin til gud og hvermann i en matkø, uavhengig om hvorfor trusa ikke var der eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde passet på at ikke datteren min hadde turnet uten truse, ja. Eller en jente jeg hadde ansvar for. Samma det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos truseløse så minner dette meg om en telefonsamtale med søsteren min for noen måneder siden. Søsteren min og familien bor i USA og hun ringte meg relativt flau... eldstedatteren hennes er seks år og går på skole, en meget smart, selvstendig og ettertenksom liten dame... som har en tendens til å av og til flyte inn i fantasi/lekeverden og bli litt distre. Da hun kom hjem fra skolen denne ettermiddagen så plutselig søsteren min at datteren ikke hadde på seg truse... hun hadde nemlig glemt å ta den på og hadde vært på skolen og lekt i skolegården uten truse på og det med kjole. Søsteren min fikk lettere sjokk og måtte forklare at det er viktig å ta på seg truse om morgenen *ler*

 

Så ja... ting kan skje, å sjekke om syvåringen har tatt på seg truse er vel ikke helt vanlig... så hvis hun plutselig har glemt å ta den på så trenger jo ikke det å bety at det er så rart. Men jeg synes det er veldig rart hvis vedkommende voksenperson som var sammen med henne er bevisst på at jenta ikke har på seg truse. Da synes jeg det er på sin plass å fortelle lille jenta at man må ha på seg truse, og at man ikke kan drive å turne rundt, men heller dra hjem å ta på truse. Men men - er jo ikke det verste som kan skje da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
På 14. juli 2008 den 22.40, Gulosten™ skrev:

Er det litt rart...?

 

Vi sto i kø i pølsekiosken og soff begynte å turne i de rekkverkene som lager køsystem der. Så kom det en større jente bort, kanskje 6-7 år og begynte å turne sammen med Soff. Etterhvert som den store jenta turna og gjorde diverse akrobatiske øvelser ble det veldig tydelig for oss andre at denne jenta ikke hadde truse på seg...

 

Trodde seriøst ikke det var mulig jeg....? Og i tillegg stå i en matkø og vise fram litt av hvert til hvemsomhelst, burde ikke noen stoppet henne...?

 

 

Hadde vel ikke reagert på en 6-7åring truseløs...   Hun kan hende kler på seg selv , eller kan også hende hun har badet i trusa ... Kan være mange grunner ... Og hun er jo barn ... Jeg lar barn være barn og  tar ikke friheten fra barn .   De har jo verken kjønnshår og er heller ikke utpult eller har heller ikke bollemus de må dekke til...    De slutter gå truseløs i tenåra automatisk pga forandringer nedentil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...