Gå til innhold

hvis dere kunne ha annbefalt noe for å bli kvitt kolikk/luftsmerter. ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kiropraktor og minifom dråper funket her... Nå blir visst ikke de minifom dråpene anbefalt lengre, men de selges på apoteket. Og er blitt brukt i en årrekke. Ville trodd de skulle blitt trukket ut av markedet om de var farlige!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 2 kolikk barn og kan på det varmeste anbefale Osteopat ! Brukte mange 1000 kr på kiropraktor som ikke hjalp, men osteopati hjalp etter et par behandlinger ! Lykke til, det går over til slutt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmmm, tror snart det bare er osteopat jeg ikke har prøvd...her kjører vi nå malt i hver flaske, ti dråper minifom før hvert måltid samt fennikel-te, sukkervann når det topper seg skikkelig, er ekstra nøye med raping flere ganger i løpet av hvert måltid, bærer henne på armen med magen hennes ned, lar henne ligge på stellebordet uten bleie flere ganger om dagen, massasje på magen/ryggen, løfting av ben, kiropraktor....sukk. *gnir meg i mine blodskutte øyne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg brukte minifom (som funka..) inntil jeg leste dette http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____59398.aspx

 

sambo satte ned foten med engang, testosteron-tull hos sønnen vår var ikke aktuelt!!!

Vi prøver kiropraktor nå, bare vært engang, og det ble verre (vanlig etter første behandling - vet det etter tidligere egne behandlinger). Skal igjen idag og forhåpentligvis blir det bedre!

 

Sukkervann funker dersom han gråter masse og nekter å roe seg.. gir en teskje i munnviken (han smatter og syns det er dritgodt) og så er det stille en stund - om han sovner er det stille enda lengre!

 

Lurer på om andre har erfaringer med fennikelte?? Hvor kjøper man dette?? og hvordan gir man det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fennikelte kan kjøpes på apotek og helsekostforretninger. Vi kjøpte te på helsekostbutikk, står greit hvordan den lages til på pakken. Vi har hatt litt sukker i teen og gitt noen slurker på flaske til vesla før hvert måltid. Det har hatt dobbel effekt pga sukkeret, det er smertelindrende samtidig som det får fart på magen. Vet at en del gir teen i t-skjeer, men hos oss funker det fint med flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi var 2 ganger til forsoneterapi, så var det borte. Han vi gikk til er kjent for å få barna bra for dette, så jeg vet ikke hvordan det er andre plasser. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

leste om rooibos te..som skulle være bra for kolikk barn og luftsmerter..

dette er en kjempesunn te visstnok..med mangen antioksidanter ,vitaminer osv..

kanskje verdt et forsøk?:)kunne visst kjøpe den på helsekosten..noen hadde kjøpt den på spar og..

den er kjent i afrika faktisk..som kolikk te:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vi fant den "magiske formelen" for oss, fennikelte og Infacol-dråper før hver mating. Vips, så var kolikken borte og vi fikk plutselig verdens blideste lille jente. Det er ikke oppfunnet sterke nok ord for hvor stor lettelsen var...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har forsøkt fennikkel kapsel kjøpt på apoteket- 136kr. Syntes dette hadde en viss effekt men det hjalp ikke på alt. Kiropraktor, maltekstrakt og sukkervann har gjort nettene mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har hatt tre kolikkbarn, og følte at eg hadde prøvd alt, mellom anna kiropraktor, sukkervatn, fenikkelte, asketisk kosthold..

Men så gjekk eg til akupunktur med min 7 veker gamle gut, og etter 3 korte behandlingar var han kurert! Ingen tvil - vi førte detaljert gråtedagbok, og han gjekk frå å skrike utrøysteleg i 3-4 timar pr. døgn til under 1 time. Han fekk eit stikk på framsida av kvar legg, ikkje smertefullt. Vi gjekk til lege Jon Schjelderup i Bergen (Idrettsveien almennpraksis, Brann stadion) Han vert anbefalt på det varmaste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bæresjal!! Helt uvurderlig. Ta deg en dans på gulvet med barnet på magen. Dype knebøy. Du får trim i samme slengen.

 

Tummytub badebalje, mini rapet i vei med en gang hun kom oppi.

 

Fennikkel/karve/anis/kamillete, ta det du får tak i. Frøene knuses i morter først.

 

Hvis du ammer, vekk med (for noen dager, så du ser om barnet reagerer på det):

kål, brokkoli, blomkål, løk av alle slag, også hvitløk!

melkeprodukter i alle former

Sterke krydder

Ferdigprodukter som posesupper, gryteretter etc.

 

Babybjørn vippestol funket også til tider, vi gynget og gynget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akupunktur! Vi prøvde først kiropraktor, kosthold (kutte ut div matvarer), fenikkelte, minifom, bæresjal, ingenting hjalp. Men kolikken gav seg med en gang etter 3 behandlinger med akupuktur. Var med i en doktorgradstudie som omhandler kolikkbarn, der de prøver å dokumentere at akupunktur virker. Leste noe om denne studien også på babyverden.no - eller var det klikk.no? Men fikk info fra helsestasjonen også.

 

dette var i Bergen - legesenteren på brann stadion - men de har sikkert det samme andre steder i landet også.

 

Lykke til alle dere med kolikkbabyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...