Gå til innhold

hvor lenge er det vanlig å ha vondt etter å ha trukket en visdomstann ??


Gjest

Anbefalte innlegg

 

trakk visdomstann forrige uke på onsdagen, har vondt enda, ser ikke ut som det er betent, men det gjør så vooondt, virker nesten som tanna vedsiden av der visdomstanna sto er litt løs nå.. vet ikke om det er vanlig ? går det snart over tror dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg levde på Ibux og Paracet i 2 uker etter at jeg trakk min, pluss noen sterkere smertestillende jeg fikk av tannlegen. Hadde vondt en uke til etter det og, men da klarte jeg meg uten piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, klarer meg på paracet, hadde betennelse rundt visdomstannen for 2 uker siden, det var 100 ganger værre, overlevde smertene takket være paralgin forte.. men nå er jeg møkklei av å ha det vondt.. bra å vite at d er normalt å ha litt vondt etterpå, sånn det ikke er betennelse igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortsatt vondt bør du kontakte tannlegen i morgen.

Jeg gikk lenge med smerter etter jeg opererte ut visdomstanna.

Da jeg kom til tannlegen hadde såret tørket ut, så det grodde ikke.

Tannlegen skrapet bort det tørre så det kunne gro skikkelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyyyyyysj, jeg skal trekke ei i morgen tidlig. Tannlegen sa at det var den letteste tanna i munnen å trekke.

 

Dere som har så vondt, var det oppe eller nede? Tannlegen sa også at det var visdomstennene nede som var onde, de oppi var ikke noe å snakke om. Jeg har, helt til nå, ikke grudd meg til i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke vondt i selve såret men mer i kjeven, vanskelig å forklare. Har time til torsdag uansett..

 

Til deg som skal trekke imorgen .. Jeg trakk nede, og jeg grudde meg veldig til å trekke tanna, men det gjorde ikke litt vondt å trekke engang og gikk veldig fort og greit. Men det gjør litt vondt etterpå, ikke såå vondt da men bare at du blir lei av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe er ikke noe problem. Mine to oppe har tannlegen vippet ut på vanlige kontrolltimer, gjort på 1-2-3. Ikke vondt. Værre å borre...

 

De nede derimot er ett sant helvete. Den siste jeg trakk satt fast i kjevebenet så de måtte fjerne litt ben også for å få den ut. Tårene trillet og jeg satt og hulket i tannlegestolen. Men oppe går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visdomstennene nede verst?

 

Jeg får to av det slaget, og begge er nede.

Den ene står mer eller mindre på tvers også.

Da er det best at de holder seg nede der leeeeeeeeeeeenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på time til å trekke ut mine to siste visdomstenner nå, fikk hull i ene visdomstanna for noen uker siden og det var et sant mareritt. Hadde smerter i nesten 3 uker forrige gang jeg var å trekte, da trakk jeg begge på høyre side, må erlig innrømme at å borre er bedre enn å trekke ut disse unødvendige "ekstra" tennene.... Gruer meg allerede til de 2 neste skal trekkes etterhvert, og da har jeg ikke fått innkallinga enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at den kommer opp, for det kan bli trøbbel ned i der også, og da må den opereres ut.

 

Ellers hadde jeg litt vondt i kjevebenet en stund etter at jeg hadde trekt tanna. Ikke så vondt at jeg trengte smertestillende, men det var litt ømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja heller trekke ut visdomstannen enn å få betennelse rundt visdomstannen, det er ille det.. !!

Må bare skryte litt av tannlegen min, har litt skrekk for bedøvelser og sånnt, så da jeg kom til timen var det mini-kino i rommet og det var det u2 live oppvisning på skjermen haha.. Var faktisk litt koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger ikke komme enda da.

Har jo avtaler med tannlegen til langt utpå høsten jeg nå.

Det får holde det i første omgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Er visdomstennene nede verst? Jeg får to av det slaget, og begge er nede. Den ene står mer eller mindre på tvers også. Da er det best at de holder seg nede der leeeeeeeeeeeenge.

Nå er jeg klar over at dette er en gammel tråd,

men med tanke på at jeg selv kom hit når jeg søkte på google, så svarer jeg min erfaring, i tilfelle noen andre søker etter det samme.

 

Jeg 'trakk' mine visdomstenner nede for 4-5 år siden, og da måtte de knuses, samt at de 'opererte' i det sammenheng med at det var for trangt, så de kuttet opp hvert kinn på innsiden for å komme til.

 

Det var ikke det værste jeg har opplevd, men det var absolutt ikke behagelig.

Hadde vondt et par uker i etterkant, og spyttet veldig mye blod et par dager etter 'trekkingen'.

 

Nå trakk jeg en visdomstann oppe forrige tirsdag, og da jeg har hørt at det er vesentlig bedre og mindre vondt,

så var jeg ikke så utrolig nervøs, men det skal sies at jeg har aldri hatt så vondt i etterkant av noe som helst som jeg hadde da.

 

På vei hjem så måtte jeg stoppe for å se hvor jeg gikk, for jeg hadde vansker med å se på det venstre øye pga. migrene,

og når jeg nesten var hjemme, da ca. 30-45 min etter trekkingen, så måtte jeg stoppe for å ikke begynne å skrike pga. smertene. På min skala, så var det 9.5\10 på smerteterskelen, men det trenger ikke å være relevant, da jeg aldri har brukket noe, eller blitt skutt for den del.

 

Men dette var da mest sannsynligvis fordi den ble trukket på 'vanlig' måte, og hun måtte da vri i 5-10 min før den kom ut.

 

Jeg har ikke hatt noe spesielt vondt i etterkant, da i forhold til hvor vondt det var de første timene etter trekkingen av visdomstannen oppe.

 

Jeg har forøvrig hatt feber i 4-5 dager, og har hatt mye kvalme pga. smaken i munnen, og skal tilbake på torsdag for mulig trekking av noen rester av den siste visdomstannen jeg har igjen, men tror nok jeg drøyer den et par mnd. da jeg er veldig utslitt etter den siste uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...