Gå til innhold

jeg har født:-)


KAS.81 har født:-)

Anbefalte innlegg

27.6 kom Linnea til verden 17 dager før termin.

hadde gått med maserier noen dager på natta gikk plutselig vannet og ett styr uten like her med å finne barnevakt til 3 åringen vår kl 4 på natta og vannet bare rant og rant og ikke var hode festet så turde ikke bevege meg noe særlig. når vi endelig kom oss avgårde etter 5 kleskift og mannen min hadde vært 3 ganger i kjøleskapet å lett etter sokkene sine ankom vi sykehuset kl05.15 og skoene mine var fulle av fostervann. en ganske sprø opplevelse det med vannavgang.

 

ble lagt til registrering og det ble registrert svake rier, men ikke spesielt vonde og ikke noe trøkk i de akkurat. fikk ikke lov til å gå for hode var fortsatt ikke festet og kunne heller ikke sjekke meg for modning og åpning grunnet infeksjonsfare når vannet var gått. ventet i mange timer på at riene skulle bli noe værre men det skjedde svært lite lå ett par timer med jevnlige rier men så stoppet det opp igjen. kl 15.00 var omsider hode festet og jeg fikk lov å gå litt. men fortsatt ble det ikke så vondt som jeg visste det skulle være. ble målt crp på kl 16.00 og den visste seg å være noe forhøyet så for å unngå innfeksjon valgte de omsider å sette fødselen i gang på drypp.

 

ble satt i gan 19.15 og det ble fort meget intenst rier som kom veldig brått på og hyppige. ble sjekket for åpning og den var som fryktet bare 3 cm. men så ble riene utholdelige og plutselig bare 45 sek mellom hver rie fikk da lystgass noe som ble min beste venn. hadde det utrolig gøy mellom hver rie. ble jo drita full og fikk latterkrampe mellom hver rie. 20.00 var iene veldig tette og jeg hadde plutselig 9 cm åpning. jeg pustet som besatt i lystgassen og fikk masse skryt for fantastisk pusting og dyp konsentrasjon. 20.30 kjente jeg at jeg følte behov for å begynne å presse og 20.51 kom verdens nydeligste jente til verden:-)

 

hun var 54 cm lang og veide 3690 g hodeomkrets på 34. masse svart hår og helt nydelig. må si jeg hadde en veldig grei fødsel sammenlignet med min første fødsel hvor jeg brukte 13 timer med intense rier. denne gangen var jeg såpass sprek at jeg selv trillet henne inn på barsel.

 

nå er vi altså priviligert med to nydelig jenter og storesøster er kjempe stolt. går veldig bra styrer litt med ammingen men det var jeg forberdt på siden jeg aldri helt fikk taket på det med storesøster heller men er mer avslappet til det denne gangen. hun klarer seg med pupp på dagtid men trenger litt tilegg på kveldene noe jeg syns er helt greit. hun sover veldig godt om natta så jeg har fått hentet meg fort inn igjen. kjenner det er litt overgang å være hjemme med to barn alene da mennen min begynte jobb igjen igå går. uvant å måtte dele oppmerksomheten og hu minste tilbringer jo mye tid ved puppen og en 3 åring hengende på skuldrene men syns det egentlig går veldig greit. hatt vår første trilletur i dag. helt nydelig og jeg kan gå igjen. bekkenløsningen er langt fra borte men veldig mye bedre.

 

det var en fødselshistorie fra meg nå flytter jeg over på dib:-)

 

masse lykke til dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...