Gå til innhold

Hva kan deres små..?


gutt07<3 juni jente10<3

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som kryper\åler rundt på gulvet, men han verken setter seg opp selv eller drar seg opp etter stol,seng osv. Når begynte deres små med det? Han krabber heller ikke enda.. Finner de ut av alt dette selv eller må jeg hjelpe\veilede han i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror barn finner ut av sånne ting selv, så tviler på at det er noe du kan gjøre for å veilede han! Alle utvikler seg jo individuelt, og plutselig så setter han seg opp, reiser seg og krabber!

Gutten min begynte å krype/åle seg da han var 5,5 måned, men han har ikke begynt å krabbe før nå den siste måneden. Han har heller ikke satt seg opp seg selv, før nå de siste 3 ukene. Han begynte å reise seg opp etter møbler osv da han var 6,5 måned og han går som en racer hvis han får en hånd å holde i. Men han tør absolutt ikke slippe seg og prøve alene. Da setter han seg bare rett ned!

Jeg tror at barn er tidlig/sent ute på forskjellige områder. Gutten min er yngst i babygruppa vår. Alle de andre har fyllt året nå, mens han er straks 10 mnd. han var først ute til å krype, reise seg osv og han er fortsatt sterkest fysisk. han er stødigst på beina osv. men han er veldig dårlig på andre ting, som å vinke, klappe, vise hvor stor han er, si småord. de andre ungene er mye bedre til det. så barn utvikler seg på forskjellige områder, og det er absolutt ingen grunn til bekymring! det kommer når det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lina ålte seg fram rett før ho var 7 mnd, krabba da ho va rett over 7mnd.. begynte ganske fort å røyse seg oppetter ting d!! slapp seg d ho va litt mellon ni og ti mnd.. nå går ho ganske bra, blir 11 mnd imora!! Er egentlig ho sjølve so fant ut av det.. har ikkje trent ho på å røyse seg opp eller gå så masse..

 

No sleppe ho seg ganske ofte.. krabber og går på knea innimellom og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin begynte å krabbe og sette seg opp da han var 7 mndr. Begynte å gå rundt stuebord o.l. da han var 9 mndr og slapp seg på 10 mndrs dagen sin. Nå er det 1 uke til han blir 11 mndr, og han går oftere enn han krabber nå. Går ganske stødig utendørs også.

 

Og de siste par dagene har han begynt å si mamma og pappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...