Gå til innhold

Lystgass?


*Petunia* - venter augustbaby

Anbefalte innlegg

Noen som vet om de har lystgass som smertelindring på KK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei nei det er dsv ikke lystgass på KK den ble stengt midlertidig i 2003 grunnet lekasje i rommet og er enno ikke tatt i bruk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Alternative smertelindring de kommer med er varme kluter, massasje, bad og akupunktur, som for meg funker like bra som håndspåleggelse, Snåsamannen, healing og hypnose. Hvor dumme tror de at vi er...

Forstår ikke at de enno i år 2009 ikke har klart å få tilbake et slikt hjelpemiddel. Man klarer å få folk til månen, men ikke å lage føde rom med god ventilasjon, gode aparat for lystgassen og event "kammer/lokk. Hadde menn vært fødende hadde dette aldri skjedd og vi hadde hatt mange flere metoder for smertelindring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nei,ingen lystgass.... Men det er flere sykehus i Norge som ikke har det. Varme kluter,bad og akupunktur hjelper faktisk.... Om enn tydeligvis ikke alle ;) Har aldri prøvd lystgass men savnet det ikke da jeg fødte sist...

 

Nå hører det med at jeg har blitt behandlet med hypnose før, som har funket som bare det (i forbindelse med helt andre ting enn fødsel)...All alternativ behandling er ikke tull for dumme mennesker,- som det muligens blir lagt opp til i overstående svar....Bare for å ha nevnt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk akupunktur på Storken da jeg fødte i april 2008, og det funket som bare juling! Jeg hadde veldig smerter i ryggen med hver ri og de smertene forsvant HELT med akupunkturnålene.

 

Jeg har jo hørt om andre som ikke har opplevd noen virkning.

 

Jeg vet ikke om det skyldes at jordmoren var en særlig flink akupunktør eller at noen typer smerter lettere kan tas med akupunktur - men det er i hvert fall ikke noe å kimse av - det KAN fungere aldeles utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...