Gå til innhold

venn med eksen, er det så galt?


trille85

Anbefalte innlegg

sambo viser seg nå etter mange år å være sykeligt sjalu...

bare lurer er det virkelig så ille å være venn med en eks?

 

har en eks jeg ikke hadde pratet med på mange år, møttes igjen på en fest en stund tilbake, vi ble sittende i gangen å prate i en times tid, bare han og jeg(drikker ikke siden jeg er på "prøver" stadiet) så var absolutt ved mine fulle fem..

men sambo lagde et STORT problem ut av dette.... er det normalt?

 

er mulig jeg er litt rar, men er av den oppfatning at man kan være venner, selv etter det er slutt...

vi er jo fortsatt glad i hverandre, (som venner) selv om vi ikke passer sammen...

 

noen som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det var helt greit at du snakket med han igjen etter og ikke ha sett han på mange år. Men det er forskjell på venner og bekjente. Syns ikke du skal bli bestevenn med eksen og virkelig gå inn for å møte han. Men dumper du bortig han tilfeldig må det nu vel gå ann å slå av en prat uten noen problemer, og du trenger jo ikke si til din samboer at du har møtt han den dagen og snakket med han, jeg forteller ikke min samboer om alle jeg treffer på gaten å snakker med. Så hvorfor skal man det hvis det tilfeldigvis viser seg å være en eks?

 

Prøv å sette deg i hannes situasjon, hvordan hadde du følt det hvis han hadde en eks han var god venn med og glad i, som han møtte en del ganger. Jeg personlig hadde ikke likt det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er spesiell men jeg tror ikke jeg hadde hatt noe i mot det..

saken er vell at vi alle er i en ganske tett venne gjeng, så vil jo fremover møtes ganske mye...

føler oxo at jeg ikke vill bare være bekjent..

han er en person jeg kan dele tankene mine med (akkurat som en veninne)... sambo vil aldri prate om seriøse og alvorlige ting..

jeg skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan være venner?

det er jo en grunn til at men var sammen, engang i tiden, kan jo ha disse "venne følelsene" fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde ikke likt at min kjære skal være venn med en eks.

Jeg holder alle ekser unna selv, så hvorfor skal hun gjøre noe annet?

 

Sjalusi er noe dritt.... men hva er det som gjør folk sjalue?

Det er usikkerheten på seg selv og sin partner. Få orden på forholdet, og snakk med kjæresten FØR du prøver å være venn videre. La mannen få et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempegod venn med eksen min! Han er faktisk en av mine beste venner. Det er klart du skal få lov til å være det, men samtidig er sjalusi en vond følelse - og du burde ta hensyn til at kjæresten din føler som han gjør. Min kjæreste er litt betenkt over situasjonen, men syntes det er greit i det store og det hele. De har også møtt hverandre flere ganger, og har en god tone.

 

Samtidig er det KJEMPEVIKTIG at du ikke er sjalu over lignende ting. I mitt forhold er det for meg helt greit (ihvertfall nesten) om min kjæreste skulle ta en kaffe med sin eks. Jeg kjenner jo stikket av sjalusi, men jeg vet at det er en urasjonell følelse, og jeg egentlig ikke har noe grunn til å være sjalu...

 

I bunn og grunn burde du vel bare være ærlig med kjæresten din, det er ikke kult å være sjalu, og du burde ikke gå bak ryggen hans, uansett om du har gode intensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

jeg personlig mener at man ikke skal ha kontakt med eks i respekt for din nåværende kjæreste/samb, tenk deg selv, ville du at eksen til mannen din og mannen din skulle vært "beste" venner?? i'dont think so... eller er jeg helt på blåbærtur nå?? jeg hadde hvertfall fyrt på alt jeg har hadde min samb hatt kontakt med eks...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

for meg er det litt anderledes før jeg møtte min samboer hadde jeg mange exer som jeg var god venn med samtidig som jeg hadde kjæreste så ble han en av xene osv. men da jeg møtte min samboer ble jeg helt oppslukt og fikk en helt annen følelse for ham men han ville ikke jeg skulle møte mine x er som var mine gode venner. Så hadde det seg slik at jeg flytttet til ham som er på en annen kant av landet der han bodde og da ble det jo ikke noe kontakt. men en del av mine x er har prøvd å kontakte meg ser noen av dem er på facebook osv men jeg får ikke lov å adde dem og prate med dem. litt feil måte å si det på får lov men da ville han bli veldig lei seg og det vil jeg jo ikke så holder meg unna. min sambor hadde bare en x før meg og hun bodde i tilegg på samme sted hun kom stadig bortom for å mase på ting som var hennes osv. de hadde en felles hund+++ så ble mye stress jeg syntes godt de kunne møtes på gaten osv og prate eller være venner men hadde nok ikke likt at de møttes alene da skjønte jeg litt mer av følelsene min sambo hadde.

 

Men så er det dette med guttevenner jentevenner. han har en del jentevenner som han pleide å henge md men jeg var veldig sjalu og han henger ikke med dem så mye nå det er litt trist men det ble litt sånn at jeg og da prøvde å få guttevenner og så bare surr..

 

så egenlti er det best å styre unna dette og heller bare ha venner av eget skjønn.. tror jeg da..

 

 

samtidig har jeg en gammel venn fra jeg hadde alle de xene som venner han er en x av min beste venninne og jeg har kjent han lengre enn min samboer. vi har snakket om å møtes osv helt åpenlyst for sambo og han synes det er greit. men nå har det blitt et problemområde for meg og jeg klarer ikke helt ta det steget å si vi møtes der og der for å ta en øll osv. har jeg blitt så påvirket av min samboer? Har kun en skikkelig nær venninne nå som jeg ser på som min beste venninne hun har jeg kjent i 4 år og vi er så like og liker de samme tingene. vi trener ofte sammen og er litt på ting. tror jeg skal skjerpe meg litt å finne på litt mer med henne som jeg gjorde med mine venninnner og kamerater da jeg hadde masse venner.

 

venner er viktig i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ekser er ekser. Jeg hadde ikke likt det.. tviler på jeg hadde akseptert det. kan snakke om de treffes. men sitte avskilt fra alle andre i en time på fest, jeg hadde klikket... Jeg er ganske sjalu da, men min sambo har mange ekser.. men han holder en lav profil til de. Ingen kontakt, bortsett fra om de treffes tilfeldig,, og hei hvordan går det.. bra.. hadet,... sånn lett preik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Det er jo han du er sammen med nå som du vil være sammen med prøv å få han til å forstå det....alle har en fortid men fortid er fortid og nå er nå....det er jo en grunn til at du ikke er sammen med eksen din nå....

Vanskelig tema dette med ekser....kanskje kom det litt brått på dette at du traff på din eks der og at du viet eksen din så mye oppmerksomhet....snakk sammen og gjør han trygg på det som gjorde han så usikker der...om ikke annet så møt han på halvveien og repekter hans følelser som jo bare kommer av hans egen usikkerhet... så lenge dette ikke dreier seg om sykelig sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg hadde ikke likt det hvis min samboer var venn med sin eks....de har 2 barn sammen og må samarbeide om ungan...det er greit, men jeg har satt foten min ned når det gjelder...fiksing av ting i hennes nye hus, låning av ting for hun ikke har o.s.v, dette syns jeg er rett, forde VI har ett liv i lag nå, og har mer enn nok og fikse på ting selv hjemme om vi ikke å skal gjøre det der. min sambo må jeg tilføye er ikke venn med henne, han tåler henne ikke av ulike grunner jeg har fått oppleve selv også, ved ulike tidspunkt.

 

jeg syns som det blir skrevet her fortid er fortid, la det være med det og konsentrer deg om nå og hva du har rett fremfor deg....mange xr som kan være snille og alt det der, men jeg personlig kunne heller aldri ha tenkt meg og vært venn med en x...det er jo trossalt en sabla god grunn til at han er det....nei du jeg ser på kjekkassen jeg har jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

JESUS! Du må lære deg å bruke komma.. Sier IKKE dette for å være frekk, men jeg ble nesten anpusten av å lese dette inni meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...