Gå til innhold

Ser dårlig ut for barnehageplass...


Karianne77

Anbefalte innlegg

... for oss fra høsten av gitt. Har ikke fått noe svar ennå, og regner nå egentlig med at vi ikke kommer til å få noen plass... :-( Så nå har vi begynt å se etter dagmamma og sjekke mulighetene for å fortsette å være hjemme inntil videre. Ser jo at han trenger mer aktivisering etter hvert, men er det er jo ikke aktuelt å ta 'hva som helst' slags tilbud av barnepass heller.

 

Så full barnehagedekning i Oslo / Nordre Aker kan vi nok bare drømme om noen år til, tror jeg! Hvordan ligger andre an? Flere som ikke har barnehageplass fra høsten? Hva gjør dere etter permisjonen er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I samme båt. Vi har fått avslag. Bor i en mindre by i Østfold, og hadde faktisk regnet med å få plass. Så viste det seg at det var dobbelt så mange søkere som plasser i år. Og det sier seg sjøl at å finne dagmamma er heller ikke enkelt. Vi blir nødt til å søke prosentvis permisjon begge to og dele på å være hjemme med ungen. Forferdelig at det ikke er plasser til alle som søker: Og da tenker jeg ikke bare på det økonomiske aspektet ved å miste en hel lønn, men også at ungen behøver flere sosiale utfordringer og mer aktivisering enn vi kan tilby ham hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal være hjemme et år til, heldigvis. Men må nok bruke fantasien litt mer fremover, merker godt at hn trenger mer utfordringer nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så dumt da. Håper det ordner seg for deg snart da. kan jo bli ledige plasser hele tiden.

 

jeg kjenner mange som ikke har fått plass. Tror vi har vert veldig heldige. Jeg fikk tildelt den plassen jeg ønsket meg 1. April. det var fordi en annen skulle slutte. sto vist mellom meg og en annen. så jeg har hatt flaks.

det er en familiebarnehage med 8 barn mellom 0-3 år og 3 voksne. den ligger 10 min fra hjemmet mitt når jeg bruker benane opp pog 2 min fra jobb når jeg bruker benane mine.

 

lykke til. du får snart en tlf skal du se ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...