Gå til innhold

Barnefaren stakk av.... hva får en mann til å gjøre noe sånt?


Mammantiltigerogentil

Anbefalte innlegg

Hvordan kan en mann bare stikke av fra en gravid jente? Jeg forstår det ikke.... det er helt utrolig. Vi hadde vært sammen i kun 4 måneder før jeg ble gravid, det var helt uplanlagt og like skremmende og sykt for meg som for han. Jeg hadde fortalt han at jeg ikke ønsket barn med han, men at vi måtte være veldig forsiktige fordi jeg ønsket ikke abort hvis vi skulle være så 'uheldige'. Vi snakket om dette mange ganger, så han visste hvor jeg sto.

 

Så ble jeg jo gravid da, og fikk panikk. Han skjelte meg ut i 30 min. på telefonen mens jeg gråt, og mente alt var min skyld, at jeg hadde gjort det med vilje og at jeg var verdens mest egoistiske bitch fordi jeg vurderte å beholde barnet. Jeg var i sjokk, tok fri fra jobb, ringte Ullevål for å avtale abort og få undersøkelse. Da han fikk høre det kom han til meg med et stort smil om munnen, masse kos og kyss og ville ha sex, noe jeg egentlig ikke ville... Jeg var trøtt og dårlig og ikke minst sjokkert av hvor lett han tok på det!! Han snakket om at jeg måtte på p-pilla etter dette så 'det ikke skjedde igjen' og at det passet så dårlig med barn nå, men vi kunne kanskje få det senere? Dagen etter var jeg sikker, jeg ville beholde barnet men visste han kom til å frike ut.

 

Nå har jeg ikke hørt fra han på 3 uker... Og jeg er helt alene... Jeg ser ansvarsfulle, kjærlige fedre over alt, og har grått mer enn en gang pga dette. Jeg blir så trist på barnets vegne... Og får panikk en gang iblant, tenker at det må nesten være bedre å ta abort enn å få et barn med en så ufattelig umoden og ustabil drittsekk. Hva er det som driver en mann til å stikke av fra en førstegangsgravid jente på den måten? Jeg er 27 år, smart, god utdannelse, god jobb, god økonomi.... hjelp, jeg skulle aldri rotet meg borti den mannen. Han er 39 (!), verdens største player, og nekter å bli oppført som barnefar.... Sier vi blir fiender for alltid om jeg gjør det.... (herregud for en elendig type...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje like greit å la være å oppføre ham som barnefar. Bare sørg for at du har et bilde av ham med litt info som barnet kan få senere. En slik mann er man vel best tjent med å ikke ha noe kontakt med. Du har jo god økonomi og er ikke avhengig av bidrag fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI......du må oppføre han som barnefar.....han ER barnets far.....og barnet kommer til å ville vite hvem han er en gang i framtiden.....om du finner en annen som overtar rollen i praktisk forstand er jo dette fint.... men den biologiske realiteten er en annen......

 

det ironiske med dette er at dete forumet kalles testoron vs østrogen eller noe sånt......egentlig burde det hete østrogen vs testosteron-magel.......

 

at du har forandret mening og ikke vil ta abort synliggjør bare at du er styrt av normale menneskelige aspekter og instinkter.......at barnefaren i en alder av 39 ikke takler dette forteller kun at han ikke er i nærheten av et fnugg av modenhet samt at han mangler grunnleggende biologiske instinkter.......det er noe fundamentalt og som oftest irreversibelt galt med sånne menn som ønsker å ta livet av sitt eget avkom.....jeg er ikke kategorisk abort motsatander......finnes mange som føler de må.......men atter en gang er dette en sak hvor en mann uten baller har donert verden av sine livskimer men sørgelig nok ikke av sin menneskelighet.......

 

lykke til.....flinke deg som klarer dette helt fint!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må oppføre han som barnefar!!! Dette har med økonomiske hensyn å gjøre selvom du klarer deg økonomisk bra. Barnet har rettsikkerhet, staten tar dette alvorlig, rettsikkheten ligger blandt annet i at barnefaren skal betale en del av kaken. Setter du han ikke opp som far, har du eller barnet ikke krav på noe, og han som barnefar srår ikke som ansvarlig for noe. Det kreves to for å lage et barn.... Det er lurt å tenke over det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg!!! Du klarer dette helt fint alene. Og etter hvert finner du noen som ønsker både deg og barnet ditt. Dette skjer HELE tiden. Heldige deg som skal ha barn!

Du må føre opp barnefaren. Han har gjort en kvinne gravid = han får ta ansvaret. Ikke minst må barnet få arv når mr. drittsekk forlater jorden.

Tror dette kommer til å gå utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Først vil jeg gratulere deg med graviditeten!!

 

Støtter meningen til de andre her, som ber deg om å skrive han på som barnefaren. Om han nekter å stå der kan du jo også kreve en dna test av han som han selv må betale når det vises at det er hans barn.

 

Og fyren du er gravid med er en skikkelig idiot!!! 39 år og bare stikker av på den måten..

Han oppfører seg jo som en 16 åring.. Nei.. mer som en fjortiss.. En på 16 ville tatt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

hei, ser at det er lenge siden du har skrevet dette inlegget, men fikk så lyst til å svare deg.

Synes du er så sterk som tok det valget du tok! Hadde aldri klart det selv. Mannen er en tosk. Håper og tror at det går bra med deg og barnet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei:-)

 

Dette høres nesten ut som min story dette. Har akkurat opplevd det samme - og den mannen er også 39 år.

 

Lurer veldig på hvordan det går med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...