Gå til innhold

sover deres små hele natten?


smn1

Anbefalte innlegg

vår mini er våken 1-2 ganger om natten for å spise og det begynne å bli ganske slitsomt må eg innrømme. han drikke bare litt melk om gangen(ca. 40 ml) men han må liksom ha. når me kver natt blir vekt pga dette ødelegger det selvfølgelig nattesøvnen og da fungerer eg ikkje heilt om dagen heller. hs på siste kontroll(8 mnd) anbefalte oss å prøve ferber metoden for det kan være det einaste som hjelper. eg kunne tenkt meg det og har ingen problem med å høre han skrike litt men det e ikkje så enkelt å få mannen med på laget. han synes det e unødvendig å la ungen skrika når det e så enkelt å bare gi han flaska og ferdig med det. hs sa at det etterhvert blir en vare at ungen våkner om natten og ska ha mat og da må man gjøre noe med det . hvordan går det med deres små? måtte dere venne dei av eller gikk det over av sel selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kar er våken alt fra 2-10 ganger om natten. Med natten mener jeg mellom midnatt og klokken sju. To av disse gangene får han mat (pupp), ellers holder det med smokk eller å snu ham litt. Men begynner jo å bli litt lei, ja... Jeg har ikke sovet mer enn tre timer sammenhengende på månedsvis. Har ikke tenkt å slutte å amme om natten før han spiser mer fast føde på dagtid, og det begynner vi å få på plass nå. Han begynte med middag denne uken. Spørs om ikke den lille må forberede seg på tøffere tider om kun kort tid:) Skal selv begynne å jobbe om litt over en måned, da MÅ jeg jo sove om natten. Andre med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover lillegutt fra kl.18:45 til kl.06:30 sammenhengende.

Det har han gjort siden han var 4mnd ca.

Slik ser vår dag ut med tanke på mating og soving.

kl.07 pupp

sover 1/2time fra kl.09

1psj grøt og 120ml mme

11:30 fruktbeger

å så sover han alt fra 1/2time til 2 1/2time

kl.14:30 240ml mme eller en middags psj.

Sover kanskje en time etter dette avhengig hvor lenge han sov på formiddagen.

Så grøt kl.17:30

stell på badet kl.18

180ml mme kl.18:20 ca.

å så er det natt natt, å da sover han helt til neste dag.

Så vi er vel heldig som har hele kvelden og natten for oss selv?

Han har sovet hele natten fra han var 3 uker.

har bare flyttet på leggetidspunktet etterhvert fra kl.23, så til kl.22, så kl.21, så kl.20 og nå da kl.18:30 ca.

så har verken holdt på med avvenning eller noe her....

håper dere får nattesøvnen for dere selv snart :) her har det egentlig ordnet seg selv, så kan dessverre ikke gi noen kloke råd :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært heldig vi også med unntak av et par korte perioder for en stund siden.

Han har sovet fra ca. 7 til 6 ganske lenge nå, helt til vi fikk besøk! Da måtte han inn på vårt rom igjen og da ble det bare tull. Våknet flere ganger på natta og ville ikke sove igjen. (På hans rom er det lystette gardiner, pluss pappan snorker litt). Hehe, håper det kommer seg nå som han er tilbake på sitt rom igjen.

 

Har nok ingen gode råd her eller, håper dere finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi begynt på denne såkalte ferber-metoden. i natt var det 4. natt og det går rette veien. han våkner ennå men sutra bare i 10-15 min før han sovner igjen. det føles godt altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og der gikk alt i vasken takket være min man. nå kan me bare glemma at minien sover heile natt på en stund. eg e både oppgitt og forbanna. føler meg så hjelpesløs når sånt skjer. han e alltid den som ødelegger fordi han ikkje gidder ditt og datt, tenker ikkje på konsekvensene i d heile tatt. eg har ikkje mer krefter til å prøve på noe som helst så d får bare være som d e, me andre ord et helvete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vårs sover heller ikke hele natta faktisk først nu de siste 3 ukan han har ville sove litt i egen seng.

Han får eller skal ha pupp ml 22 og 2330 hver dag da har ha nsovet fra ca 2000.

å så går det i pupp ca 24 el 02 alt etter når første gangen a og så e det i 4 tida og 6 og så våkne han ca 0630 el 0700.

 

Ka går ferber metoden ut på??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte venne begge av nattapupp, de var ca 6mnd da.

 

Nå sover de hele natta, tar tidlig morgen av og til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...