Gå til innhold

Spm om barselhotell


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg høres dette ut som ren luksus.. :)))

 

Og håååååååper virkelig jeg havner der !!

 

Men har noen praktiske spm (som jeg sikkert får info om senere, men er utålmodig... hehehe):

 

Regner med at mor og baby bor på barselhotellet gratis ??

Må far betale noe??

 

Og hva består desse måltidsbuffe'ene av?? (kan virkelig IKKE fordra sykehus-mat!! Har vært pasient på Åse flere ganger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Ser at det ikke er noen som har svart HI på dette, men jeg lurer også på noe av det samme. Erfaringer derfra og hvilke "kriterier" som avgjør om man får være der eller på barselavdelinga.

Noen der ute som har litt å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg fikk en jente i januar 2008, og låg da 3 døgn på barselshotellet. Kriteriene for å få ligge på barselsavdelingen er at man har hatt en normal fødsel. Maten der var veldig god, det er ikke den samme som man får på sykehuset. Det er middagsbuffet med dessert, frokost, lunsj og kveldsmat. Far kunne overnatte der, men han måtte betale en egenandel på 600 kr natten.

De er veldig greie de som jobber der, og dessuten veldig hjelpsomme:)

Nå skal jeg ha en ny baby i april 2010, og gleder meg faktisk til å få være der:) Eneste som er dumt er at de nå har kuttet liggetiden på andregangsfødende til to døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 4 uker senere...

Hører rykter om at barselshotellet nå skal legges ned og at barselsavdelingen flyttes til 9.etasje.... Typisk! Etter det jeg har hørt skjer dette rundt påske. Skikkelig nedtur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hører rykter om at barselshotellet nå skal legges ned og at barselsavdelingen flyttes til 9.etasje.... Typisk! Etter det jeg har hørt skjer dette rundt påske. Skikkelig nedtur!!

 

Var på omvisning på føden, barsel og barselhotellet rett før påske. Ingen som nevnte noe om flytting eller endringer. Regner med de hadde gitt beskjed om dette til oss som skal føde om ikke så alt for lenge (april/mai). Fikk forresten et veldig godt inntrykk av både personalet og avdelingene/hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Barselhotellet blir ikke avviklet enda alikevel..grunnet økonomi :-) så bra!! Gleder meg til forhåpentligvis et opphold der, sist vara på barselhotellet ved Ullevål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir vel lagt ned i august eller noe? Kjeeedelig... for de sa til meg: med neste kan du ned dit... yeh rigth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...