Gå til innhold

Hva kan jeg gi hunden for og feite han opp?


Mamsen87 :)

Anbefalte innlegg

Har en hannhund som ser ut som en hohund. Dyrlegen sa han var fryktelig tynn for og være en hann. Hva gir jeg han for og feite han opp litt?

 

Han får alltid mat når han vil. Også får han middagsrester nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dyrlegen sa han var for tynn, ville jeg fått dyrlegen til å finne ut hvorfor han er så tynn. Om han får nok mat og fortsatt er for tynn, kan det jo være noe galt med ham. Han kan vel evt få et annet for med mer fett, F.eks for til unghunder eller veldig aktive hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje rart han ikke gjorde noe?.. Hmm.. Han var der av en helt annen grunn da, så sa han bare rett før vi skulle gå at han var fryktelig tynn og at vi måtte prøve og feite han opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og en hannhund som til tider er fryktelig tynn. Blir han matlei, eller om det er ting som gjer han stressa så går han ned fort. Bruker ofte å blande tørrfor og boksmat, då et han meir. Og i perioder får han tre porsjoner om dagen, dvs 1,5 dagsrasjon. Om hunden er frisk kan du jo prøve med høgenergifor.

Ellers ville eg fått sjekka om han var frisk. Vår hadde en gong en skikkelig tarminfeksjon, og blei heilt forferdelig tynn. Måtte til med antibiotika, diverse greier for å få bakteriefloraen i orden og mat for sensitive hunder. Men er det noke sånt vil du jo sjå det når du går tur med han og han må på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går på do ja. Skal de ikke det hvis de har noe sånt? Han har allerede vært på do 3 ganger i dag. Men til vanlig er han bare en eller to i løpet av en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken rase er dette da?

Så og si alle dyrebutikker selger noe som heter "Vom", det er brukt til å fete opp hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med en markkur, og kjøp et ordentlig kvalitetsfor til han.

Kan hende han har mark og da hjelper det ikke om han spiser mye, fro næringen blir ikke tatt opp. Jeg er selv veldig fornøyd med Pro Plan foret, du kan jo prøve det eller et av de andre bra forene du får i en dyrebutikk.

Husk at de ikke har godt av så mye menneskemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vår gikk på do heile tida når han hadde tarminfeksjon. Satte seg ned kvar tiande meter, og det var bare diare eller ingenting. Men då trur eg han hadde hatt det ei stund, for var hos mine foreldre og der får dei springe veldig masse ute. Ingen som får med seg kor ofte dei må på do liksom. Det rare var at han hadde fin matlyst. Men det er jo ikkje sikkert din har det, men holdt et auge med han og prøv en fortype med meir fett i ei stund. Noken hunder er jo bare tynne, akkurat som en del mennesker (ikkje meg, dessverrre...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Chihuahua på snart 2år. Vi kjøper bare mat på dyrebutikken til han, spesialmat for Chihuahuaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...