Gå til innhold

Hei noen som vet hva SWIFT-kod og IBAN nummer er?


Lulu♀♂♀

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed om å sende SWIFT-kod og IBAN nummer til min epost adressen....

hva betyr det og hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjelder vedrørende utenlandsbetaling/overføring. Vist du ikke har slik betaling i nettbanken burde du bare ringe banken for å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Swift kode er en internasjonal kode som nesten alle banker i verden har. Det er en kort kode på 8 bokstaver eller tall som viser banken og landet. Alle kodene er unike. Det betyr at man kan sende overførsler/beskjeder over noe som heter swift systemet.

 

Iban nummer er et europeisk kontonummer-system. Hvis du trenger dette for din konto er det ofte en iban-nummer kalkulator på din bank`s nettside. Det er to bokstaver og to tall foran det vanlige kontonummeret ditt.

 

For ekspempel er nordea`s swift kode i norge NDEA NOKK og IBAN nummeret ditt (hvis du har konto i Nordea) kan du finne her http://www.nordea.no/Privat/Kort+og+betaling/Verkt%C3%B8y/909222.html

 

Trenger du swift kode for å gjøre en internasjonal betaling til en annen person/bedrift må du kontakte den personen/bedriften for å få iban nummer og riktig swift kode.

 

Så kan du gjette hvor jeg jobber :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Freba, du jobber vel på en bank? Nordea vil jeg tippe... Tusen takk for hjelp, dere andre og. Jeg er faktisk Nordea kunde, og nå har jeg klart å sende de all info vedkommende trenger. Dritt Funmobile som har trukket masse kreditt på min mobil (over 100 kr) uten at jeg har bestilt noe fra dem. Jeg sendte dem mail og klagde, de skal tilbake betale meg det de har trukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...