Gå til innhold

Gravid på kobberspiral?


Jenny251210

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Mitt første innlegg her inne, men har vært og lest noen dager nå.

 

Saken er den at jeg mistenker at jeg er gravid, men jeg har spiral, så det er liksom så usannsynlig og. Har hatt spiralen i 2,5 år, og jeg kjenner trådene i skjeden.

 

Hadde siste mens 20 mars, hadde en bitteliten blødning forrige tirsdag, altså 1 april. Og nå på lørdag begynte murringene i underlivet, voksesmerter i beina, vondt i korsryggen osv.

 

Har en syklus på 28 dager, så venter mensen 16 april. Den kommer alltid presis, og jeg har aldri hatt sånne mensen murringer mellom to menstruasjoner før.

 

Jeg og samboeren min hadde samleie flere ganger rundt eggløsning.

 

Er det mulig at jeg kjenner symptomer så fort?

 

Hilsen Kristine.

Har veldig lyst å ta en graviditetstest, men tror det er for tidlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

 

Kobberspiralen er jo langt fra så sikker som hormonspiralen, men husker ikke prosentvis hvor sikker den er..Det går fint an å kjenne symptomer så fort, men det kan jo være kroppen spiller deg et puss selv om den ikke pleier å gjøre det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk for svar :)

 

De sier at den er 98-99% sikker.....men har googla endel de siste dagene, så jeg har funnet ut at veldig mange faktisk blir gravide med den.

 

Men jeg synes det er så rart at jeg skal ha symptomer så fort...kan jo ikke være mer enn ca en uke på vei. Ellers har jeg eggløsning tildig i syklusen.

 

Har ikke gått rundt og tenkt på at jeg kan bli gravid engang, så rart om kroppen min spiller meg et puss...hehe.

 

Nå har sambo kjøpt dobbelpakke med Clearblue.....blir vanskelig å vente 4.5 dager merker jeg ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet positivt med CB 4-5 dager før mensdato. Hvis du tar første testen på lørdag kan det være du får utslag, hvis ikke kan du vente til du har IKM 16. April?

 

Ikke unormalt å ha symptomer like etter el på at noe skjer i kroppen, mange som opplever det! Er det litt krise hvis du er gravid, eller synes du det er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte jeg skulle teste på lørdag...ventevente ;)

 

Er skikkelig øm i tenna idag, i jekslene nede, veldig rart.....har aldri vært det før.

 

Er ikke krise om jeg er gravid....men veldig uventet. Har ingen barn fra før, men tok en abort i sep 2005, så jeg vet jeg kan bli gravid. Da ble jeg gravid på første eggløsning med han jeg er sammen idag. La inn spiralen da jeg tok abort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! vet ikke så mye om kobberspiralen, men da j ble gravid med førstemann så kunne jeg kjenne det allerede noen dager etter el, 5-7 dager etter el kjente jeg masse i kroppen, alle smptomene bare drøssa på! da visste jeg 100% at j var gravid.tok en test 4 og 5 dager før ikm,svak strek men såpass synlig at jeg turte å hoppe i taket:o)

jeg hadde da 28 dagers syklus:) tror jeg hadde el på den 12 dagen i syklusen den mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må bare legge til at det var stikninger i sida som kom veldig fort,bare ett par dgr etter el..hadde aldri kjent d før, så for meg var d ett tegn.mange har stikninger og murringer i forbindelse med mensen og el til vanlig så for dem er d jo ikke ett tegn sånn sett,men j tror at om man ikke er vant med å kjenne sånt kan man jo få ett hint om at noe skjer:) ville venta med å teste til etter at du ikke har fått mensen:) så unngår du pos test på kjemisk graviditet fks (at egget befruktes,fester seg ikke,bare streifer livmorveggen på veg ut og gjør at kroppen produserer hcg,men kommer som en vanlig mens 1-2 dager forsinket)

masse lykke til! håper du får hva du ønsker deg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Stikkingenen mine begynte på lørdag, så er 6 dagen at jeg kjenner det i underlivet nå. Er ikke så vondt som når jeg skal ha mensen....bare kjenner at det er noe der nede, hehe.

 

Har fått litt ømme pupper idag, men det får jeg alltid ca en uke før mensen og, så det betyr egentlig ingenting.

 

Dagene snegler seg litt fremover merker jeg.....er så spent på å ta test ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått kjempeømme pupper og, men det pleier jeg å få noen dager før mensen, men inbiller meg at de er ømmere enn de pleier ;)

 

De andre symptomene er der og, så nå har jeg hatt symptomer nesten en uke.

 

Åh....forvirrende.

 

Skal ta en test i morgen.....spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente symptomer noen dager etter jeg ble gravid, derfor tok jeg en test. Den var negativ men test 2 uker etterpå var positiv. Noen kjenner symptomer fortere enn andre tydeligvis:)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.....IKM igår, jeg trodde den kom, hadde masse mensen symptomer.

Litt utflod med brunt i, gikk hele dagen og ventet på at ordentelig blod skulle komme. Det skjedde ikke. Går fremdeles og venter på blod...kommer bare bittelitt brunt når jeg tørker meg.

 

Pleier alltid å få mensen med en gang, så dette er rart...

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom mensen for fullt ja....hehe.

 

To uker med masse graviditetssymptomer, merkelige greier.

 

Men vi har ihvertfall bestemt oss for at jeg skal ta ut spiralen, så jeg kommer nok innom her om ikke lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Kobberspiral har en pearl index på 0,6 %, dvs at kun seks av tusen blir gravid med kobberspiral! ( Kilde: Sex og samfunn) Med andre ord- kobberspiral er svært trygt, og svært få blir faktisk gravide med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...