Gå til innhold

Vanlig barsel vs. Hotellet?


mamma_i_08!

Anbefalte innlegg

Å jeg er så skikkelig i tvil! Planen var egentlig fødeloftet men pga blodtrykket mitt så mente jordmora på journalskrivingen at jeg ikke kom til å få lov å føde der. Så da blir det jo fødeavd. Men da må jeg jo enten på barsel eller hotellet. Hotellet vil jeg egentlig på da jeg styrer mitt eget rom og bad og kan ha besøk når jeg vil og sånn, men da må jeg alltid ha "ansvaret" for babyen. Jeg er alene om omsorgen så det kommer heller ikke til å være noen far med. Så jeg kan se for meg at ting fort kan bli et ork. Sånn som jeg har forstått det så må jeg ned i restauranten for å spise også, får ikke levert opp på rommet?

 

Men på barsel avd. er jeg redd for at jeg skal havne på rom med noen som ikke vil ha babyen sin med seg om natta, og jeg vil IKKE gi fra meg ungen fra det ståstedet jeg har i dag. Ikke om natten. Men her kan jeg jo trille ungen ut til de som jobber på sykehuset og ta meg en tur ned i kiosken alene, eller bare få sovet et par timer. Det er liksom noen der hele tiden.

 

Så dere som har erfaring, enten med begge deler, eller med en av delene, hva synes dere? Hvor var dere og ville dere anbefale barsel eller hotellet? Får man spm selv om hvor man helst vil når man har født før man blir flytta fra barsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste setning kom ut litt feil, mente om man får spm om hvor man helst vil når man har født før man blir flytta fra føden opp til barsel/hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei, Du får ikke velge. Tidligere barsel er i dag barselhotellet, og de som havner på "barsel" i dag er de med keisersnitt eller de som trenger oppfølging av andre grunner etter fødsel. Men fortvil ikke, de avlaster også på barselhotellet, vi var kjempeslitne sist og fikk avlastning i noen timer så vi fikk sovet litt (lang setning her..). Babyen kan du ta med deg ned i restaurantgen, eller så kan de sikkert passe den litt inne på vaktrommet så du får gjort det du må. Herlig med egen dusj og eget toalett :). Vi hadde iallefall en positiv opplevelse sist, og gleder oss til denne gangen.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...