Gå til innhold

Noen med erfaring/kjennskap til Føderiket?


Termin221008

Anbefalte innlegg

Jeg har termin med nr. 2 i oktober,og har fått plass på Ullevål. Men har lest mye poritivt om Føderiket, og er nysgjerrig på det. Skal til samtale der i neste uke. Noen som har egen erfaring eller kjenner til dette tilbudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette er jo altfor sent for deg, men jeg fødte på Føderiket på tirsdag og var veldig fornøyd. Jeg har hatt to fødsler tidligere med epidural og spinalbedøvelse, men denne gangen ønsket jeg meg jordmødre som var hos meg mer enn bedøvelse. Den forrige fødselen min tok bare tre timer fra riene begynte ordentlig, og to og en halv av de timene brukte jeg på å vente på anestesilegen... Da hadde jeg et risikosvangerskap hvor jeg var lovt epidural. Denne gangen var alt helt enkelt, så anestesilegen ville vel ikke kommet før jeg ble trillet til barsel.

 

Nok klaging over gamle sorger. Jeg fødte i vann, det var faktisk god hjelp. Det var to jordmødre der for oss, så når den ene måtte føre journal og sånn var den andre inne hos oss. Ikke noe slitsom CTG som skled av hele tiden. Fødselen varte totalt tre timer fra riene begynte ordentlig, vi var på Føderiket i en og en halv av de timene. Lille Linus ble født 18:35, vi reiste hjem i 12-tiden dagen etterpå. På rommet var det en behagelig dobbeltseng med god madrass og plass til både meg og mannen min. På den tiden var det ingen fødsler der, men det kan jo være mer hektisk andre dager. Rekorden er visst fire fødsler på et døgn, og da må nok noen tidligere hjem.

 

Dagen etter der igjen kom jordmor på hjemmebesøk, og til mandag skal vi på Rikshospitalet for standardbatteriet med undersøkelser av lille Linus. Mannen min og jeg er i hvert fall skjønt enige om at dette var det rette valget for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...