Gå til innhold

svangerskap utenfor livmoren,noen som har opplevd det?


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

Lurer litt på ett par ting, håper noen vil svare..

Hvor lenge etter at dere skulle ha mensen merka dere at noe var galt?

Fikk dere noe blødning da dere skulle ha mensen?(varte den lenge)?

hadde dere murringer i ryggen og stikninger osv i ene sida eller begge?

grunnen til at jeg spør er at jeg har hatt en blødning jeg trodde var mensen men før den var orntlig ferdig så fikk jeg murringer og stikninger osv ,blødningen var litt rar å nå har jeg litt farget utflod samtidig,pleier aldri ha det etter mensen heller..å det blir nokså plagsomt utover kvelden kjenner jeg.. men ikke vondt sånn sett..tenker jo på xu om det var d d het..?

 

takker for alle svar..

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei

Opplevde exu i november i fjor. Kjente stikkinger på høyre siden allerede før jeg ventet mensen og i en tid etterpå. Testet meg noen dager etter IKM, negativt. Fraslo tanken om at jeg var gravid... Helt til jeg syntes jeg hadde såpass mange graviditetssymptomer at jeg testet på nytt etter 3 uker, positivt! 3 uker etter dette igjen (jeg var 10 uker på vei), ble jeg akutt syk og skikkelig vont i underlivet. Ble innlagt og undersøkt der dem fant Exu i høyre eggleder. Ble operert samme kveld. Egglederen var sprukket, derfor de voldsomme smertene og indre blødning. Har hørt at exu kan løse seg opp av seg selv og komme ut som en vanlig abort. Du får teste deg på nytt, du har sikkert gjort det ? Ved exu vil graviditetshormonene utvikle seg langsommere, derfor testet jeg negativt på et tidspunkt jeg burde testet positivt.

Lenke til kommentar

Jeg ble innlagt to ganger på sykehuset fordi de var redd for ar forsteret lå utenfor livmoren. Hadde akutte underlivssmerter som var så vonde at de ikke kunne beskrives. Men barnet mitt ligger heldigvis der det skal være.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har hatt svangerskap utenfor livmora. Og det hele startet med at jeg fikk ikke noe svar på mine graviditetstester. Selv legen kunne ikke konstantere at jeg var gravid, men jeg visste at noe var på gang. Så i uke 7 fikk jeg sterke smerter og ble innlagt med blødninger.

 

Det viste seg at 7 uker fosteret var i egglederen, og at jeg til og med var befruktet inni livmoren. Men dette hadde nok gått tapt i uke 3-4. Dette skjedde i april.

 

Heldigvis slapp jeg å operere eller ta cellegift. Det hele kom ut av seg selv.

 

Og nå er jeg gravid i uke 8 igjen, og sykehuset var helt fjernt. Mente at jeg bare måtte vente til jeg blødde eller fikk smerter før de tok meg inn på UL. Men i morgen skal jeg kreve min rett. Jeg går IKKE å venter på å miste egglederen. En ting er om det er i livmoren og alt er bra sånn sett. Men jeg må bare vite hva som skjer...

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg opplevde det i april i år.

Jeg gikk på p-piller og hadde ikke mistanke en gang. Mensen kom som den skulle og varte som den skulle.

 

I slutten av mars var jeg mye oppblåst og litt magesmerter som kom og gikk. Tenkte ikke noe særlig over det.

 

30. mars fikk jeg plutselig vondt nedover den venstre foten og bak i korsryggen. Kjentes ut som rier. Kom og gikk og var veldig vondt.

Gikk på do og da var det blod på papiret da jeg tørket meg, Syntes det var merkelig da jeg egentlig ikke skulle ha mensen før uken etter.

Gikk ikke til legen da tenkte det bare var menssmerter.

 

De neste dagene hadde jeg så vondt at jeg ikke kunne stå oppreist, Puttet i meg sterke smertestillende. Trodde fremdeles det var menssmerter.

Til slutt gjorde det så vondt at jeg til tider falt ut av bevissthet. Ble tvunget ned på legevakten.

Der var det en sur dame i skranken som sa at det ikke var ledige timer før om 2 uker.

Jeg gikk derifra i forbannelse. Smertene var uutholdelig, men hadde for vondt til å krangle.

 

Dagen etter ble jeg kjørt til legen igjen. (4.april) Denne gangen ble jeg tatt på alvor.

De tok urinprøve som da viste seg å være positiv. Ble kjørt i all hast til sykehuset og ble lagt på operasjonsbordet. Jeg hadde store indre blødninger og sprukken eggleder,så denopererte de vekk.

Var visst på hengende håret.

 

Uansett. Var ca 8 uker på vei da det skjedde. Hadde som sagt ingen mistanke om graviditet, da jeg hadde "mensblødninger" som vanlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg har også opplevd svangerskap utenfor livmoren.

Jeg var 8 uker på vei,dette var i februar 2005. Vi visste at vi var gravide, og hadde begynt å glede oss, vi hadde fortalt det til nær familie og gode venner. Så fikk jeg en blødning på kvelden, ringte legen min, og ble henvist til sykehuset for indre ultralyd. Der ble det konstantert et befruktet egg i høyre eggleder. Jeg ble så sjekket annenhver dag i en ukes tid, for å se om det gikk tilbake av seg selv (de sjekker hcg-nivået i kroppen), og det så greit ut. Etter disse ca. 7-8 dagene, var jeg en tur i byen, da jeg plutselig fikk enormt vondt i magen.Jeg klarte så vidt å kjøre hjem, og fikk karret meg inn på sofaen. Lå der i noen timer mens smertene ble verre og verre. Til slutt ringte jeg sykehuset, der de hadde journalen min, og ba meg komme inn så fort som mulig. Jeg måtte hjelpes ut i bilen, og i rullestol da vi kom frem, jeg klarte ikke å gå selv. Legen trykket meg en gang på magen, og beordret narkose og operasjon. De gikk inn med kikkhullskirurgi, og fant ut av egglederen var sprukket. De fjernet den ødelagte delen + 1/2 l blod fra bukhulen.

Jeg fikk etterpå vite at jeg hadde 80% sjanse for å bli gravide igjen. 1,5 mnd senere blei vi det:) Og nå er han blitt 2,5 år, mens vi prøver på tredjemann:)

Lenke til kommentar

Annonse

Hei

 

Jeg hadde en exu i sommer. Fikk mensen to dager senere enn forventet og blødde ikke skikkelig, ble bare litt blodslim som aldri utartet seg noe mer. Hadde veldig vondt i magen, opp til en uke før forventet mens og etterpå. Etter 1 uke havnet jeg på legevakten med noen ekstreme smerter i livmoren. De fortalte meg at jeg var gravid og sendte meg opp til Ullevål. Der tok de blodprøver og de antok da at det var snakk om en exu fordi HcG nivået var for lavt til å tilsvare et normalt svangerskap. Jeg ble behandlet meg cellegift fordi jeg var i rimelig god form og at det ikke var antydning til blødning i buken. Det tok VELDIG lang tid før det hele var over, ca 3 mnd med blodprøvetaking og ultralyd da jeg hadde mye vondt i magen. Har nettopp komt i gang med syklusen igjen og har nå hatt et lignende blødning rundt mensen med en del smerter som sist så mistenker at det kan ha skjedd igjen. Har i tillegg hatt sterke stikninger på venstre side. Er for tidlig til å teste så jeg håper at jeg ikke ender opp på legevakten som sist for de smertene var utholdelige! Merker at jeg har mest lyst å ignorere det for dette blir i så tilfellet 4 aborten (1 MA, 1 SA og eventuelt nå 2 EXU) :-(

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Hei 

Jeg må bare spørre, hvordan håndterte dere følelsene i ettertid ? 

Jeg hadde selv en graviditet utenfor livmor. visste ikke jeg var gravid så ble rett på akutten på meg da egglederen sprakk. ble veldig akutt, og takk for gode leger ellers hadde jeg ikke vært her i dag. 

Anonymkode: c23b6...6b2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...