Gå til innhold

Og litt til...=) Spiser deres små hjemmelaget middag?


Adrian07♥ Sofie10♥

Anbefalte innlegg

Prøvde å gi mini hjemmelaget middag da han var 5mnd.. Potet og gulrot mos.. Men han bare brakk seg.. Så begynte med glass, og har vel egenltig fortsatt.. Men kanskje det funker bedre nå? Noen som har god erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det omvendt her. Mini bare spytter ut "glassmaten", samme hva slag jeg prøver. Men jeg synes det er helt greit å lage maten selv. Fryser ned i porsjoner for 1 mnd om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten min spiser heldigvis begge delene. Prøver å gi han mest hjemmelaget middag, men noen ganger passer det jo best med et ferdigglass. Virker ikke som han er så glad i fisk, hverker hjemmelaget eller ferdigglass, men ellers går alt ned! Jeg lager også store porsjoner om gangen, ca 8-10 porsjoner a ca 200 gram. Sist laget jeg av poteter, gulrot, brokkoli, rød- og gul løk og kylling. Vet noen forresten hvorfor man skal koke kjøttet og ikke steke det når man lager barnemat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her spiser alt.. Fikk brød med kaviar idag, smilte som en sol og sa mmmmm.. Liker alle glassene til 6 mnd, selv laksen. Merker ikke forskjell på noe, alt går ned.. Drikker også vann fint nå og.. Gaper når jeg kommer med tute koppen =)

Da tror jeg at jeg skal være flink i helgen og lage middager til han.. Er jo både billigere og bedre med hjemmlaget =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille vil ikke ha middag han. Vi har prøvd det meste av både glass og hjemmelaget.

Det som har gitt størst suksess er hjemmelaget mos av gulrot og pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma'n til adrian!

Knerten min brakk seg forresten også de første gangene jeg ga han bare gulrot og potet. Tror kanskje ikke jeg hadde most maten godt nok, pluss at jeg da hadde blandet det med litt MME. Nå kjører jeg alt i blenderen sammen med litt av vannet jeg kokte grønnsakene i, og da går det ned på høykant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blandet det med litt rapsolje og litt kokevann, men tydeligvis ikke nok.. Skal handle inn litt som jeg kan lage til han i morgen.. Hva slags kjøtt har du i? og hvordan tilbereder du kjøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...