Gå til innhold

Hvor er det billig og bra å bo i oslo???


Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke i selve sentrum, men gjerne en plass som er sentral slik at man kan ta t-banen, trikk eller buss på ca 10 min til høgskolen... Har søkt stuieplass på høgskolen, og aner ikke hva som ligger hvor eller noe i oslo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om du ikke må beregne litt lenger enn 10 min reisevei for å finne et billig og barnevennlig område i Oslo dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke. De billige stedene er ikke noe hyggelige. Området rundt høyskoen er blandt de dyreste områdene i landet.. Det er veldig hyggelig på Kampen og Vålerenga og det er kort vei til alt, men det har blitt dyrt der.

 

Sannsynligvis må du ut i drabantbyene, på østkanten for at det ikke skal bli for dyrt. Personlig vil jeg anbefale Manglerud, Lambertseter, Tveita, Teisen og Oppsal

 

Ville styrt unna Furuset, Stovner og Romsås. Langt fra byen og ikke særlig fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med der studentboligene ligger da? f.eks kringsjå eller sogn? Er det ok plasser å bo???

Langt til høyskolen?

Er ikke kjent i oslo i det hele tatt, kun vært der et par ganger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Kringsjå synes jeg det er kjempefint! Har sett at bor en del småbarnsfamilier i studentbyen der, og det virker forholdsvis rolig der når jeg har vært der. Veldig fine turmuligheter ved Sognsvann. Hvis du har mulighet for studentleilighet bør du absolutt satse på det! Men kanskje unngå de som er rett ved høyskolen for der er det veldig mye trafikk. Kommer jo an på hva du liker da. Kringsjå er ikke i sentrum, men er til gjengjeld mye finere og t-banen tar vel kun 10-15 min til byen. Fra Kringsjå til HiO er jeg litt usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lurt triks er å gå inn på trafikanten.no så kan du taste inn adressen på en aktuell leilighet og adressen til HiO og se hvordan du kan reise dit. Husk å sjekke at det virkelig er på HiO på Bislet du skal være da, har ikke HiO lokaler litt rundt omkring? Hadde i hvertfall det da jeg gikk der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke.... Vet jo ikke om jeg kommer inn engang på det studiet jeg vil... Men håper håper håper! Har alltid hatt lyst å bo i oslo, selv om jeg er fra en liten bygd på vestlandet:)

Har desstuen en mann med fast jobb som er veldig fleksibel til hvor vi kan bo, kan bo nesten hvor som helst i landet uten at det er noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner ingen billige steder innen ti minutters pendling fra HiO på Bislett.

 

Men billig er selvsagt relativt. Østover vil være billigere enn vestover. Familieboligene OAS har på Sofienberg er ganske fine, og derfra er det vel bare en 10-12 minutter med trikken. De fleste studentboligene på Sogn/Kringsjå er vel forresten SiOs (altså universitets) - de OAS har ligger stort sett mer sentralt. Ikke kommer du deg derfra til Bislett på ti minutter heller.

 

Skal dere leie eller kjøpe? Hva mener du er billig? Hva slags bomiljø trives dere med? Hvor langt er du villig til å pendle (om man forutsetter at ti minutter blir litt absurd kort)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor på brattlikollen. det er rett etter ryen hvis du vet hvor det er. her er det veldig billig å kjøpe, og er mye visninger her.

tror det er ganske få som har hørt om brattlikollen, for alle spør hvor det ligger.

søk på libakkveien eller libakkfaret på finn, eller brattlikollen.

går t-bane herfra og ned til sentrum hvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler Holmlia på det varmeste. Kort vei til byen med tog; 12 minutter til Oslo S. Det er barnevennlig her med grønne plener, lekeplasser og ikke minst trygg skolevei. Det er ingen som trenger å krysse sterkt trafikkerte veier, det er gangveier over alt. Ikke hør på de som ikke har bodd her ute om hvordan det er her. Hør på oss som har bodd her i en årrekke. Vi stortrives. En annen ting er jo at boligprisene ikke er helt avskrekkende slik man ser i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Vil anbefale Lindeberg. 

 

T-bane hvert 7 min. Lite senter med butikker, apotek og lignende. Barnevennlig og trygt. God barneskole (Jeriko). Svært god SFO. Mange barnehager. Nært marka med turområder og lysløyper. Akebakke og alpintanlegg. Fine rekkehus i bilfrie tun og villaområder mot marka. Mye for pengene - boligpriser på vei opp, men fortsatt "uoppdaget" og billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...