Gå til innhold

Cipralex i graviditet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Er det noen andre enn meg som går på cipralex selv om vi er gravide?? Jeg har gått ned til 5 mg pr dag,men tror ikke jeg klarer å slutte ennå :-(

 

Noen som vet om fosteret kan få store skader tidlig?

 

Ser at leger er så uenige om alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Hei

 

Jeg måtte trappe ned å slutte på Cipralex før graviditet. Legen mente det ikke var bra for barnet, å jeg har en DYKTIG lege.. Hmm.. Jeg vil på en måte fortsette med medisinen, for jeg trenger den. Men ikke hvis det kan skade barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg måtte også trappe ned og slutte med cipralex da legen sa det var skadelig for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også går på cipralex! Har kuttet ned til 5 mg hver tredje dag! Var på ulralyd sist onsdag og da sa hun til meg at cipralex var den ""tryggeste" antidepressivan å gå på under et svangerskap og at jeg ikke skulle tenke på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Cipramil og Zoloft er den type antidepressiva som er anbefalt å bruke under graviditet. Cipralex ligner på Cipramil, men man har mindre erfaring med dette medikamentet da det er relativt nytt. Men dersom man allerede står på en annen type når man blir gravid og har god effekt av det, vil man sjelden forsøke å bytte.

Jeg er selv lege og har prøvd de fleste typene grunnet angst og depresjon. Jeg har lest all tilgjengelig informasjon om emnet og mener jeg kan en del om det.

Jeg har nå sluttet med medisiner siden jeg er gravid, men merker at jeg nok må starte opp igjen. Dersom dere vet at dere ikke klarer dere uten, ville jeg fortsatt med medisiner i graviditeten men i lavest mulige dose.

Legene som sier at man ikke kan bruke denne typen medisiner under graviditeten tar feil. Men de skal ikke brukes hvis det ikke er nødvendig, da man selvfølgelig ønsker å unngå alle former for påvirkning av fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...