Gå til innhold

ER DET NOEN SOM VIL HA DEN HÆÆÆÆLVETES FITTEBIKKJA??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

FAEN!!

NÅ ER JEG SÅ MØKKAFUCKINGSLEIIII!

 

GÅR DET FOR FAEN IKKE ANN Å HOLDE KJEFT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv en på snart 12 år. han gneldrer og gneldrer....... blir sprø selv. siste halve året. blitt virkelig ille. kan ikke ta han med når jeg flytter.....

 

trist, men mamma vil ta seg godt av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en liten sinna tass du har da? Jeg har en kalv av en hund, men det kommer knapt et grynt fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen så høy puls jeg hadde isted. Tok han i nakkeskinnet og planta han ut i bånd-igjen.

Bråke så innihælvete fordi hårstrikken min falt i gulvet, og det hørtes vel ut som et lite bank på døra.

Selvfølgelig!!!!!!!!!!!! våkner guttunden av den f...bikkja også.

JEG ER SÅÅÅ LEIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!! HVER JÆ.. FU.. KVELD!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bikkja bjeffer sikker slik fordi den er nervøs av å være rundt deg. Du har tydeligvis ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du , jeg har faktisk god peiling på hunder, men jeg takler ikke denne lengre, han gjør meg bare så sinna og irritert.

 

Etter at jeg fikk barn har alt endret seg, altså mine følelser for dyr.

Jeg gjør han ingenting, men han irriterer meg nå 100 ganger mer enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier han ble sånn etter du fikk barn. Han merker du har blitt mere urolig og han er blitt mere på vakt siden det har kommet et nytt medlem i flokken. han er nok usikker hvordan han skal takle den nye situasjonen.Det blir desverre bare værre av at du blir sint selv omjeg skjønner deg. Prøv heller og gjør noe med situasjonen slikat det blir kos og ikke slit og ha hund:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sekretøsa

anonym 22.56, om du antyder at HI er meg, så tar du nok grådig feil. Bikkja vår er ikke hjemme. Ikke bråker han om jeg mister noe i gulvet heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skaffer seg hun så bør man jo blant annet være klar over at hunder kan bli veldig sjalu, og har du fått barn etter at du fikk hund - så kan du nok forvente reaksjoner fra han/hun! En hund kan bli mentalt på stadiet med en 5 åring, og er veldig var på følelser og stemninger hos eierne - akkurat som barn. Begyn å være mer oppmerksom mot hunden - ikke glem at den er et levende vesen som trenger tid, kos, omsorg og oppmerksomhet - ikke bare å blir satt ut i et bånd i hagen!

 

http://www.forskning.no/Artikler/2006/august/1156238244.41

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor er ikke ordet "fitte" elliminert bort fra denne tråden? irriterende:-)

 

Forresten tipper jeg at Hi her er ei skikkelig uansvarlig hundeeier som aldri burde hatt dyr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har det ikke godt hos deg så da får du ta ansvaret.

Gi den bort.

 

Dette er DITT ansvar. Stå for det.

Du har skapt dette, du får avslutte det.

Enten oppfører du deg og tar deg av hunden, eller gi den bort.

 

Når den kommer til et sted der den er trygg og får respekt, trygghet og ikke minst disiplin med trening, så vil den slutte å bjeffe. Det krever noe av en evt eier.

Men slik er det å ha en hund.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere tilfeller (ikke i Norge) av hunder som har fått operert ut stemmebåndene så de ikke kan bjeffe.

 

Ellers finnes det halsbånd som spruter vann hver gang hunden bjeffer. Da lærer de fort at bjeffing blir en ekkel affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vålerenga12_&_Daniel.

Og bruke et halsbånd som spruter vann når hunden bjeffer er faktisk ikke det samme som strømhalsbånd!

Jeg har utdanning i å bruke strømhalsbånd, og du kan ikke likestille disse metodene. Strøm skal KUN brukes av kynding personer og KUN når det er absolutt nødvendig. Det skal ikke brukes pga bjeffing. Eneste grunn til å bruke det er på jakthunder for å hindre de i å drepe sau under jakt. Det er krav om dette.

Strøm gir hunden fysisk smerte! Vann gir hunden en liten overraskelse og den blir litt våt. Hvis du mener det er likt kan man ikke gå tur med hunden når det regner da, for den blir jo våt! Skjerp deg!

Hva er beste da skrulla, Gi den en dusj med vann eller avlive den?

En hund som gneldrer for den minste ting er det mulig å gjøre noe med.

Jeg tror neppe det har noe med at det har kommet en baby i huset og den blir mer på vakt av den grunn, i så fall er det noe høyst galt med rangen i huset. Hva får hunden til å tro den må vokte barnet?

Jeg ville absolutt prøvd et slik bjeffehalsbånd som sender ut vann. Det er helt ufarlig for hunden, alle hunder tåler vann. Den går ikke opp i limingen vålerenga!

 

Av og til skriver du så masse rart vålerenga at jeg blir helt matt. Det du hadde foredrag om en gang om at avliving hos vetrinær er mer humant en at hunden blir skutt. Gå inn på et vetrinærkontor med en hunds luktesans, så hadde du luktet angsten og skrekken som er der. Hunden pisser hos vetrinær fordi de er redde, kom ikke å fortell meg at en hund er redd ute, og kom ikke å fortell meg at hunden skjønner hva som skal skje om du tar den med i skogen, noe de fleste hunder er vant til. Men den skjønner nok at noe skal skje når du tar den inn på et ukjent sted der det lukter angst lang vei! Fordi om du tilfeldigvis har en hund og din søster har jobbet hos en vetrinær gjør deg til noe ekspert. Jeg har jobbet hos vetrinær selv, hatt hund siden jeg var 13 år, gått masse kurs både om trening og stell. Jeg har sett hunder som nekter å gå inn til dyrlegen pga lukten, som må dras inn på 4 stive labber. Er ikke det angts kanskje? Tror du ikke de hundene kjenner at noe er på gang? Det er en grunn til at vi utdanner likhunder, fordi de kan lukte død. Disse cellene sendes ut med en gang et dyr dør, og det lukter ikke bare angst hos en dyrlege, men også død. Lukter det død i skogen?

Dette ble lenger en langt, og mere rettet til vålerenga. Men jeg blir irritert når mennesker uten tydelig viten om dette synser rundt med rare meninger som er lite gjennomtenkt og det lyser lang vei at grunnutdanning på hund er totalt borte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffing er hundens måte å kommumnisere på - den har sin fulle rett til å bjeffe like mye som du har til å snakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...