Gå til innhold

Dere som er singel og trenger sæddonor: har dere vurdert å ha sex med en tilfeldig mann bare for å bli gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har vurdert det men det passer ikke for meg. Smittefare er en ting, arvelige sykdommer vet man ingenting om osv. Dessuten synes jeg heller ikke det er riktig i forhold til mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg flere her inne enten har tenkt tanken seriøst eller har vært innom tanken, vurdert alternativet. Fordi man er så vanvittig sliten og lei av å gå den kronglete veien via Dk - spesielt hvis man har prøvd en stund.

 

Heldigvis har vi Dk, så slipper ihvertfall de fleste av oss i det hele tatt vurdere tilfeldig sex med mann for å få barn. Nei, da er Dk måten en mye tryggere og finere form å skape et barn på. Ikke minst for barnets skyld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vurdert det som aktuelt av flere grunner. Det ville være feil overfor mannen og siden jeg har PCOS og ikke har eggløsning(kanskje en gang eller 2 i året), så tror jeg det ville blitt vanskelig uansett.

Men skal ærlig innrømme at etter ubeskyttet samleie så har jo håpet vært der;). Nei, det blir Dk på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann er det hyggelig å registrere at de fleste jentene her ikke ønsker å lure menn med å ha "one night stand" for å bli gravide.

Det går jo an å spørre menn om de har en skvett å avse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville andri falt meg inn å bruke noen på den måten!

Det er skikkelig stygt å skulle misbruke noens tillit på den måten.

For både oss single og for lesbiske par finnes så mange alternativer at noe sånt burde være unødvendig.

Jeg tenker mest på de anstendige mennene der ute, som om de visste at de skulle bli far ville ønsket å ta del i ansvaret og gleden.

Tviler ikke på at det finnes mange uanstendige der ute også, men jeg tror og håper at de fleste menn der ute har følelser omkring det å bidratt til at noen ble gravide på en slik måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Dette var en intressant tråd.

Selv har jeg 2 barn å mann så for meg er det ikke nødvendig å fly på byn for å bli gravid!,men jeg syntes den tanken er såå ille?!.Foruntenom at man vet jo ikke om det genetiske,mtp sykdom osv.Har man god,stbil økonomi,er en trygg og stabil kvinne med masse kjærlighet i seg og rungt seg ,nære venner og en familie med ressusjer og kjærlighet,ser jeg det egentlig ikke på som så galt.Man kan jo tenke at mannen sikkert ville ha vite om det,man mannen vet jo også at man kan bli gravid hvis han ikke bruker kondom(selv på en (onenight stand) ...å han vet jo ikke fra eller til hvis han aldri får vite om det..Sikkert mange menn som har ettpar barn både her å der uten å lide noe nød...Eller hva? Mulig jeg er litt "open minded" her da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Anonym over som har to barn: Hva syns du virker bedre å fortelle til sine barn? At det er et ønsket barn som moren har planlagt og fått hjelp av en donor (donoren må også gå igjennom en prosess for å kunne donere sin sperm. De gorkjenner ikke hvem som helst) Eller at barnet er et resultat av at moren lurte en mann til køys? Hva tror du som barn er lettere å leve med? Nå er det en gang slik at det finnes hjelp å få for oss uten mann, så hvorfor skal vi da ikke gjøre det på den "rette" måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk jeg som startet denne tråden for et års tid siden. :-) Jeg har ei venninne som har prøvd å bli gravid i mange år, med tilfeldige, fulle, enkelte opptatte, menn. Hun har heldig vis (for mannen) ikke lykkes ennå... Det var henne jeg hadde litt i tankene da jeg stilte spørsmålet også. Mange gode svar her da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... trist at det finnes slike kvinner..

 

Jeg hadde faktisk også en beskjent som holdt på sånn, hun klarte det til slutt og venter nå barn med kjæresten (forhåpentligvis..) hun hadde sex på et toalett med en venn av meg helgen før, hun påstår at hun ble gravid med den nye typen bare dager etter. Min venn er super fruktbar og har gjort mange gravide på sin vei.

 

Har også 2 andre venner som har blitt "lurt" av kvinner som påstår at de går på pillen, de er flotte og flinke fedre i dag. Men har sterilisert seg for ikke å bli lurt igjen.. trist, rett og slett trist.

 

Da er det mye mer respekt i det vi gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg vil ikke ha flere fedre som jeg ikke er sammen med og forholde meg til. nå er far til sønnen min en fin fyr altså, men det krever jo alltid at man tar hensyn osv. og jeg orker ikke krangle om samvær osv en gang til.

 

selvsakt kan man jo la vær og opplyse far om at han har blitt far, men det er jo også ikke noe jeg kan stå for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har vurdert / tenkt å bli gravide med en tilfeldig mann på gaten. Vær så snill å tenk dere om....

Jeg mener at å gjøre det, er det største overgrepet en kan gjøre mot en mann! Tenk å utnytte et menneske på den måten! Selv om man vet hva som kan skje dersom en ikke bruker kondom, så er det annerledes når den ene parten legger opp til å bli gravid på den måten!

Jeg mener at da er en ikke egnet til å bli mor, når man tenker at det er OK å gjøre noe slikt mot et menneske...

Det er et overgrep!!!

Ja det er "stress" å måtte reise til DK og det koster penger, men helt alvorlig det er det da verd!

Tenk dere om damer, tenk dere om...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig du som har skrevet dette. Jeg har blitt plaget livet av denne iditoen. Hold dere unna han!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også anledning til å kjøpe semen fra www.europeanspermbank.com og bli inseminated i DK. Det gir oss mye kunnskap om donorne og kan velge det vi alle ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Huff grusomt att det finnes sånn er som.vill gi sæd kun for å terrorisere i etterkant og har baktanker med sånt:/ . Selv har jeg vert donor på universitet hospitalet og ja jeg har dokumentert helse og gener og har gitt vekk også til private :) . Har null kontakt med noen . Å er best sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...