Gå til innhold

For travelt og lite tid.


Chatarina

Anbefalte innlegg

Jeg har født der 2 ganger. Første gangen ble jeg tatt godt varer på, de hadde tid til meg, og jeg hadde lite erfaring på hva som var i vente. Derfor hadde jeg ingen forventninger heller. Andre gangen var ting mer kompliserte, og jeg oppdaget at de ikke hadde lest så godt min journal i det at jeg hadde blitt fulgt opp på ett annet sykehus under svangeskapet, der det ble tatt noen avgjørelser ang. fødtselen. Legen som kom inn til meg hadde heller ikke fått med seg at jeg hadde mistet ett barn tidligere, noe som var en vesentlig ting, når man skal informere noen. Vi opplevde også at de ikke hadde tid til oss, eller til å ta i mot babyen. Mye ble overlatt til oss. Det var så negativt, at vi reiste hjem 2 dager etter akutt keisersnitt.

Nå skal jeg føde igjen for 3 gang, og Haugesund er jo det nærmeste sykehuset. Så det må bli her denne gangen også. Jeg har vært heldig å blitt fått mine svangerskaps kontroller i Oslo, siden vi oppholder oss der til noen mnd. før fødtselen. Vi har hatt mange samtaler med dem, ang, våre opplevelser. De vil hjelpe oss å få en dialog med sykehuset i Haugesund, og ett sammarbeid før vi kommer dit. Jeg kan ikke si at jeg ser lyst på å kommer dit igjen. Håper opplevelsen denne gangen kan bli mer positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så synd du hadde så dårlig opplevelse av fødeavdelingen. jeg tror gjerne det hadde vært lurt å gått til en samtale med en av jormødrene her. da hadde du gjerne fått snakket litt om hva og hvordan du følte ting var og villle de skulle bli. håper du får en bedre opplevelse. jeg har tre positive opplevelser her. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig de får meg seg at du trenger ekstra oppfølging denne gangen!

 

Og gratulerer med nr 3, alle gode ting er 3 hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hva? er det jeg som har skrevet dette eller?... føler det samme her... leser ikke jornalene, tar meg ikke på alvor. Jeg også hadde akutt keisersnitt og blir heller ikke denne gangen tatt vell i mot. Opplever at sykehuset er bare rotete...stoler ikke på jormødrene i det hele tatt.. Har jeg ikke hatt fødselsangst før, har jeg ihvertfall fått det NÅ...Blir møtt med kommentarer som "hva jeg gjør der?" Hvorfor jeg kommer i denne uken" "Ja jeg kan lese fødselspapirene dine fra forrige gang, men hvorfor skal jeg det" HALLO....Overlegen på sykehuset skrev i brev til fastlegen at skulle jeg bli gravid igjen kunne jeg (la være å føde vaginalt) og etter uke 26 kunne jeg få videre oppfølging til fødsel. Ukene passerte 26 og ingen brev fra sykehuset, jeg ringte selv og fikk time og da ble jeg møtt med sure kommentarer og kommentarer på hva jeg gjorde der?....

 

Virker at vi som opplever rot og tull, bare opplever mer rot og tull. Mens de som er heldige og har en fin fødsel, får en fin igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...