Gå til innhold

Omvisningen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva er det som skjer når man er på omvisning på Kongsvinger en mnd før fldsel? Hva snakkes det om? Er det jordmorkontroll da også, eller kun omvisning??

Tar det lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mulig du har fått svar på dette allerede, men jeg svarer allikevel jeg. Først var det kontroll, de kjenner etter hvordan babyen ligger, om den ligger rett vei osv. Det gjorde ikke min, så jeg måtte ta ultralyd for å bekrefte seteleie, og fikk tilbud om vending og røntgen av bekken. Jeg tror man også setter på sånne elektroniske målegreier, for å måle hjertelyd og spark osv. Jeg gjorde ikke det den gangen, men gjorde det på oppfølgingstimen nå på fredag.

 

etter selve kontrollen, er det en omvisningsrunde. Man ser på venterommet, fødestuen( hvis det er ledig der selvfølgelig). Jeg fikk også se på ett familierom. Jordmor forklarte underveis litt om smertestillende osv. Nå har jeg vært der før da, så jeg vet jo litt hva jeg går til, men det var noen endringer fra jeg var der 6 år tilbake.

 

Totalt sett tar det nok en drøy time tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! ;o)

Er det blodtrykk, veiing og urinprøve osv da også eller?

Blir dette en erstatning for en "vanlig" jordmortime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Og dama som har ansvaret for omvisningene er ei sur eldre dame. hadde gledet meg til omvisning, men det var lite hyggelig gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Skal på omvisning på mandag (9.3.) og tror det er den samme gamle sure "kjærringa" enda. Ringte for å høre mulighet for å flytte tome pga vanskelig for far å få blitt med, men nei, det var meg hun var interessert i, så det syntes hun ikke var en god ide. Er ikke lett å involvere far når en får det svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Til anonym som ikke setter sine ben på KOS mer..... Hvorfor ikke? Ble litt skremt jeg nå. Og dere som snakker om hu gamle kjerringa; Er det Kari M dere har vært hos.

 

Har snakket med mange som har født på KOS og de har vært veldig fornøyd. Men ble litt skeptisk nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med KOS!! Greit nok så er kanskje ikke dama som har med omvisningen å gjøre den jeg liker best, men det skal da noe til at man kommer over ens med ALLE som jobber på en fødeavdeling. Det vil jo alltid være noen man ikke kommer over ens med.Fødte på KOS sist og var veldig fornøyd og gleder meg til denne gangen oxo. Det vil alltid være noen negative historier om alle sykehus. Viktigste er å gjøre deg opp din egen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok Kari M som blir omtalt her ja :)He he, hu har alltid vært slik ;) Men en trøst er at hun kun jobber med pre-kontrollen, så alle kan slappe helt av. Hun har ikke noe med fødsel eller barsel og gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på omvisning/kontroll på KOS. Og vil bare avkrefte myten om hu "fæle kjerringa" (Kari M). Synes hu var kjempekoselig og tok seg god tid til å svare på spørsmål. Er nå veldig glad for at jeg har valgt KOS. Så håper jeg at alt vil svare til forventningene når jeg skal føde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt omvisning på KOS nå to ganger (første gang for to år siden). Hadde samme dame som hadde kontroll/omvisning. Første gangen må jeg si jeg ikke ble veldig imponert, det var en rask og temmelig tørr omvisning. Men denne gangen ble jeg faktisk positivt overrasket, hun var mye koseligere :)

Når det er sagt, så var jeg kjempe fornøyd med fødsel på KOS med 1. mann. Har ingen betenkeligheter med å føde der en gang til, og kan anbefale KOS for andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også omvisning med Kari M, jeg og samboer. Har hørt om denne jordmora på forhånd, så vi var forberedt på denne jordmoren.

Det var en tørr og kjedelig omvisning, og kontrollen var heller ikke til å juble av..ikke mye sprudlende.

Men en trøst er jo at hu ikke har med fødsel og barsel og gjøre, og lot ikke den kontrollen der endre mitt synspunkt på KOS:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...