Gå til innhold

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Sorry stratos men måtte bare le høyt av noen av svarene du fikk så vil gjenre høre flere morsomme historier.

 

Min man sa ikke noe morsomt under fødselen, men vi måtte stoppe på vei til sykehuset og kjøpe halslinser.. for han hadde jo så vondt i halsen stakkar...! Venninna mi jobber på den bensinstasjonen vi stoppa på og hun ler godt av historien ennå ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, stakkars sjiraffmannen, hadde han så vondt han da, nei og nei.....håper det gikk bra med han.....hehehehe..... ;o)

 

Kommer ikke på noen gullkorn under fødslene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk 10 dager før termin, så mannen min var på jobb og helt uforbredt på at det skulle skje noe før terminen.

Jeg prøvde å ringe tusen ganger minst!!!!! fra sykehuset men han hørte ikke telefonen.

Tilslutt så han på telefonen sin og ringte opp, jordmora fortalte at jeg var på plass på sykehuset og at vannet var gått.

Da svarte min mann at han bare skulle lakkere ferdig lastebilen først, det var så dumt å stoppe mitt i jobben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hun var litt rar jordmora da hun fortalte hva han hadde sagt.

( han ringte opp igjen da beskjeden hennes hadde sunket inn, var litt i sjokk han!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVigermor (som jobber på en annen avd på sykehuset) stakk hodet innom rommen meds jeg gikk med veer.

 

Hørte hun sa til sambo..

" Hvordan går det?"

svar "Joda jeg har det bra. Er veldig trøtt, også er det ingen som gir meg mat her"

 

 

Da lo jeg midt i all pesingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa i grunn ikke noe morsomt, men han kommenterete HELE tida under riene at jeg måtte IKKE trekke beina oppunder meg. Det mente han at ikke var bra for babyen.... jeg ble en smuuuule irritert, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Vel, gubben her syntes fryktelig synd på seg selv, det var så kaldt på fødestua, og han var forkjøla.. ja stakkars jævel. Ikke tenk på ho som pressa ut en unge på nesten 4 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkaren kommenterte hvor vondt han hadde i håndleddene etter han måtte massere korsryggen min da riene sto på som verst...

 

Og da pressriene mine startet, skulle jordmor sjekke åpningen min mens jeg lå i badekaret. Da startet sambo en diskusjon om veterinærhanskene de brukte-faren hans hadde de samme da han var i fjøset og tok imot kalver!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 27 timer, sa endelig jordmor at jeg kunne begynne å presse..

 

Hadde fått epidural, og var temmelig rolig.. Måtte se på skjermen da jeg skulle presse fordi jeg kjente ikke press riene..

 

Da sa samboer:

Jeg er litt kaffe tørst jeg.. Går og henter meg litt kaffe og litt frokost..

(kl. var 06.20)

 

Jeg sa: hæææ, nå kommer ham jo!

Men samboer gikk, og kom tilbake.. Satt og koste seg med maten, da lege kom inn med sugekopp.. Satt den på plass og etter to press, sa hun: to press til og han er ute...

 

Jeg presset, og samboer la fort fra seg skiva og kaffekoppen og kom bort til meg.. 2 min etter var vi foreldre =)

 

(Det følger med historien at jeg synes det var deilig at ikke samboer var oppå meg hele tida, satt i en stol lenger bort.. Men når jeg skulle presse, var liksom ikke min plan frokost, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var i grunnen ganske grei under fødselen, men det var noe trøbbel med lystgass masken, den sendte ut gass kontinuerlig, så han fikk i seg litt av det og ble temmelig svimmel. Tok litt tid før han skjønte hva som skjedde og klarte løse problemet. Jeg kjente ikke noe virkning av den gassen, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da jeg skulle ha førstemann, så MÅTTE sambo bare ned på kjøpesenteret etter fuglemat (hadde akkurat lempet meg inn på fødestua). Og han tok seg goood tid kan man si... han ville IKKE være med på selve pressinga, og det var ok. Men, hvem var det som stakk hodet inn døra med kaffekoppen midt under pressria? Jeg klarte bare å vræle "UUUUUUUUUUT".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig lang fødsel, hadde rier i 3 dager, et par timer før ungen ble født sier mannen min: En ting er sikkert, det blir ikke flere, dette orker jeg ikke flere ganger!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lå med pressrier og hadde fått drypp. sambo så på slangen og ble plutselig hysterisk fordi han så en luftboble inni der. han hadde sett på tv at det var meget farlig nemlig :P hihi søt'n:)

 

vannet mitt gikk kl 10.30 og jeg måtte vekke sambo for å fortelle han det. han spratt opp av senga, begynte å barbere seg, støvsuge og tok oppvasken. hehe, morsom reaksjon. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke art han sa så mye morsomt..Men noen timer før måtte han selvfølgelig skifte vinterdekk på våre 2 biler:( Mens jeg hadde rier.. gurimalla.. Og under fødselen måtte jeg kaste opp , mens jordmor hadde tatt seg en tur ut. Da ble han skikkelig stressa. NEI ikke nå liksom... Visste ikke hva han skulle gjøre stakkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var bare slem...

Fikk vekket han ut av koma, kl 9-10 ved å ringe , ringe og RINGE!

(Vi bor ikke sammen)

Hna tok tlf å sa ''Hei, ka nå??''

Vannet har gått sa jeg, han bare åh, men ring meg litt seinere da...

Har du vondt?? nei litt bare, men blir bare verre og verre, sa jeg, han sa okey, emn ring meg etterpå jeg skal are sove!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Først når v var på vei til sykehuset i 12 tiden gikk det opp for han, treige jævelen...

Da kom han...!!!

Å når han kom, så STINKET det parfyme av han, han bruker en del parfyme, har aldri plaget meg før, men hell yeah om jeg fikk slengi han han pga lkukten, men verste av alt var at han hadde spist løk pølse, jeg haater løk.

Å jeg skreik, KOM DEG UT DU STINKER, da lo han bare, jeg mente det jo og, men det trodde ikke han....

Ble heldig vis reddet av jordmoren som spurte om jeg ville bade!

Når jeg preset, satt han forsiden av meg å hvisket, ''press'' til seg selv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann våkna jeg med rier en formiddag kl. 9:30. Vi skulle på golfkurs sammen kl 12 den dagen, det var 11 dager før termin.

 

Jeg hadde mellom 2 og 5 minutter mellom riene med en gang, og det gikk ikke lange tida før jeg sa fra at "nå er det jammen i gang".

 

Da ringer sambo til moren sin han, og forteller at fødselen er i gang, men vi skal bare på golfkurs først!! :-D

 

...det hører vel med til historien at vi ikke dro på noe golfkurs. Poden kom kl 19:50 samme kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kul tråd :)

 

Husker ikke så mye fra timene på selve fødestua jeg, men har fått fortalt av søstra mi og pappan til tuppa:

 

Jeg : åh,jeg må presse ...

 

pappan: kom igjen Wenche,preeess!

 

Søs: Neinei,hun kan ikke press nå,det er jo ingen jordmor her inne nå!

 

pappan: forresten Wenche,ikke press!!

 

hihi...synes den er litt morsom jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nr første utbrøt mannen min... "Ja drar ikke du til sykehuset så gjør iallefall jeg det...." Kan neves at jenta blei født 15 min etter at vi kom på sykehuset da, så han hadde rett. Fikk de pressriene på parkeringsplassen, og jenta var ute etter 15 min!!!

 

Men nr tre ble det klart i siste fase at det var seteleie, og det ville jeg ikke være med på... Jeg ville stikke av, og han trodde på meg og lurte på hvordan han skulle klare det med så mange personer i rommet... He he... ikke så lett å være mann i den hjelpesløse situasjonen heller... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var når fødselen til eldste nettopp hadde starta. Det var fredag kveld og han kom heim etter ei veke på jobb.

 

Eg sa:"no trur eg fødselen er i gang. Vi må nok på sjukehuset i løpet av kvelden eller natta." Då sa han:"kan ikkje det vente til i mårra? Eg er så jævla trøtt"

 

DET var jo lett.... hehehe..vi reiste i 2-tida på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke under fødselen ,men et par timer etterpå .Sambo så ned på william og sa:Snart skal du få en lillesøster eller bror.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ikke tak i han før tre timer etter at småen kom.

 

dro på sykehuset på kvelden pga lite liv og han bevegde seg nesten ikke så begynte og ringe etter Xen ca 23 tror jeg, men da sov han vist. og ringte en del ganger men han ringte opp igjen ca klokka 6 og sånn jeg husker det så sa han noe sånt som "hva er det som skjer?" og hørtes helg fjærn ut. han så helt fjærn ut når han kom på sykehuset også men når han så småen så så han en milion ganger gladere ut en meg. (jeg var litt skuffet over meg selv der.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ikke så mye. Men da han endelig klarte å baksere meg ut a badekaret og fikk rakt meg et håndkle på størrelse med en vaskeklut skulle han ringe på hjelp. Da røska han hele snora ut av veggen! hehe

 

Kom til å tenke på ei venninne av meg. Mannen hennes er ku-bonde. Da fødselen dro ut i langdrag kom han med verdens beste kommentar til jordmora: "Då kyre stoppa opp, kjør e i dei eit par og tjuge liter vatn."

 

hihi

 

Ei anna venninne skulle bli sydd etter å ha satt til verden sin tredje sønn på over 5 kg da mannen hvisker til jordmora: "sy ho igjen til en 16-åring."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Piri det minte meg om det onkelen min sa da han så småen (som ligner en god del på onkel)

 

"du kan brukes til avl du"

 

lo så jeg grein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...