Gå til innhold

Til tider meget sint tenåring i huset.


vigell

Anbefalte innlegg

Er helt frustrert, har ei jente på 13 år som til tider er meget sint og frustrert. Hun mener ingen forstår henne, hun vil ikke prate, og trumfer igjennom sitt ved gråt og sinne og drama drama drama. Det er fryktelig slitsomt nå som vi har fått en liten i huset. Jeg har prøvd det ,este for at hun ikke skal bli sjalu, men føler nå at hun bruker dette for å synes ekstra synd på seg selv. Men trenger overhodet ikke være det, at hun rett og slett ikke takler dette så godt. Hun har vært sånn før og.

Noen med erfaring, som kan hjelpe meg å nå frem til den store lille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe...jenta di er i ferd med å bli voksen :)

 

Hun trenger struktur og grenser. Og nei, ingen kommer til å sjønne henne før hun blir voksen på ordenlig, og det er noen år til, så i mellomtiden får du bare kose deg med drama qeen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har en sånn en i huset jeg også _ og en liten en. Ikke lett kombinasjon det der. Det er nok mye sjalusi + de "vanlige" hormonene. Min forsnakket seg litt -- I sinne etter et veldig rabalder her hjemme roper han ut : Nå har jeg prøvd i ett år å få oppmerksomhet fra deg...

Ååå gud det året har vært slitsomt... Jeg har kjeftet kjeftet og kjeftet...og han har knust middagstallerken og vært så syk som han aldri har vært før... (forskjølelser etc)

 

Det jeg heller skulle gjort var vel å legge fra meg babyen å fokusere litt på 15 åringen min i stede - da med hele hjertet..gitt han omsorg når han hostet, skjønt at det var litt kos fra meg han trengte, ikke bare i 5 minutter, men hele kvelden i sofaen med en film og uten baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...