Gå til innhold

Dere som skal ha sjokoladefontene, eller har erfaring med det - se hit!


Vannmann35

Anbefalte innlegg

Hvor skaffer man dette? Er det lett å bruke? Noen tips? Synes dette virker som en genial ting å ha i bryllupet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha sjokoladefontene. Kjøpte på Glassmagasinet for 399,- (var der for noen få dager siden så de har sikkert flere igjen).

 

Sjokoladen kommer jo i tillegg. Noen mener man bør bruke spesiell fonue-sjokolade, men på Glassmagasinet mente de at det gikk helt fint med vanlig kokesjokoladeplater som man brøt opp i mindre biter. De hadde brukt det når de hadde demo av fontenen i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som hadde det, det ble et vanvittig griseri til slutt.....sjokolade utover hele som alle gikk og tråkket i.....men det er jo mulig gjestene der var mer grisete enn gjennomsnittet, selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fontene som det rennner (ikke spruter) sjokolade i og ikke vann. Blir som sjokolade fondue, man har frukt i biter til..

 

Det kan fort bli gris ja, men det er fint og godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt 2 stk på somethingblue.dk! Fikk et supert tilbud av de når jeg tok kontakt med de. Fikk med sjokolade og pinner til frukten også. Vi skal ha en med hvit sjokolade og en med mørk. Dette skal vi ha i stedet for dessert, så de vil ikke stå fremme hele kvelden. Da blir det jo minimalt med grising også. Ikke så mange fulle folk rett etter middagen liksom. De skal trilles vekk når vi setter inn kakene, kan kanskje stå en liten stund etter også, men skal som sagt ikke stå fremme hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier 2 stk med egen mann som hjelper til med servering. Vi har det i to timer og har en fontene med mørk sjokolade og en med hvit sjokolade. Vet ikke om dette finnes andre steder enn i Troms, men tror adressen er www.sjokoladefontener.no.

Jeg elsker sjokolade og vil ha dette som erstatning for kake, men har inngått kompromiss på hjemmebane så det blir både kake og fontene. Gleder meg stort til å se alles ansikter når det kommer inn i lokalet... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er de bare i Troms - hulk! Jeg drømmer om sjokolade jeg også... Så spørs om jeg ikke må kjøpe en liten en - det er så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sammenliknet noen priser, men jeg synes det var veldig dyrt på sjokoladefossen.no.

 

Vi har kjøpt fontene hos Glassmagasinet for 499,-. Kjøper frukt i innvandrerbutikk (de bestiller inn det vi vil ha, og gir god pris siden vi handler litt større parti), bruker vanlig kokesjokoladeplater, og skal prøve å selge fontene på finn.no etter bryllupet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vil jeg oxo ha... fant på nytt og nyttig til 449, er bare 31 cm høy.. Hvor høye er de som selges i de andre butikkene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...