Gå til innhold

Er diaré vanglig???


Gil

Anbefalte innlegg

Har vært ganske plaget med diaré i tillegg til kvalme siden uke 4. Kvalmen har økt på siste uken. Er nå uke 7. Det er verst når jeg spiser litt fet mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurte legen om det, var vel ikke det vanligste men det hendte.

 

Jeg holdt på fra uke 5 til i midten av uke 7. Hadde diare hele natta, og var kvalm 24-timer i døgnet. Ble også ekstra ille om jeg spiste fet mat (når jeg fikk i meg noe, da). Nå er jeg 11 uker, blir fortsatt uvel om jeg spiser fet mat, eller mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Begynte å lure på om jeg hadde fått magevirus eller noe i tillegg. Var ikke sånn forrige gang jeg gikk gravid. Husker jeg hadde et par dager med diaré, men ikke så ille. Godt å høre at det ikke bare er meg. Blir helt utslått av det. Sover hele dagen. Håper det gir seg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, yeh. Vet ikke om det er vanlig, men hadde diare periodevis i flere uker i forrige sv.skap. Mistet uke 12, da gav det seg. Nå er jeg gravid uke 10. Har hatt mye diare inntil det gav seg for 1-2 uker siden. Kan få tak nå også, men sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg hadde diarè nesten hver dag fra ca uke 6-7 til rundt uke 18....har heldigvis roet seg endel no...

Jordmor sa at det var normalt at magen forandret seg litt....

 

Men vil heller ha det enn forstoppelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det ikke ble misforstått. Tror nok ikke det er en sammenheng diare og abort. Bare så helt tydelig at det hang sammen med sv.skap siden det gav seg så brått etter MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) ;) Uff det er jo ikke noe hyggelig det heller. Prøv svisker, lakris (i moderate mengder siden det gir økt BT) og malt. Gir malt hver dag til min 2 åring som er supertreg i magen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ha diare når du i tillegg sliter med kvalme, står endel om dette på internett... dem som som er vanlig gravid med lite eller ingen kvalme, beveger maten seg tregere på, dem som sliter med kvalme og diare beveger maten seg raskere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 9 år senere...

Jeg har hatt magevondt og diaré fra dag en i begge de siste svangerskapene mine. Første var en missed abortion i uke 12 og andre endte også i MA i uke 14. Jeg er overbevist om at det har en sammenheng 🙁

Anonymkode: f9262...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde diare/løs mage i starten av første trimester. Legen min sa det var veldig vanlig, men også veldig underrapportert da det ofte går hånd i hånd med kvalme. I slutten av 1. trimester stoppet det helt opp, og jeg må si jeg foretrekker den løse magen jeg da.... :) Nok vann, linfrø, svisker osv holder det i sjakk nå da :)

Anonymkode: 80081...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...