Gå til innhold

Hva kan augustbarna da?


Adrian07♥ Sofie10♥

Anbefalte innlegg

Mini ler og hyler, griper leka og putter i munnen.. Er nesten over fra rygg til mage, men har en skulder i veien, hehe..

Har oppdaget hendene sine, men bena virker for langt ned, hihi..

Født 31.august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutten vår ruller begge veier( når han har lyst selv, som langt ifra er hver dag...), har akkurat oppdaget føttene sine og elsker og putte absolutt alt i munnen. sikler som en gal, og står som en spiker i fanget. Smiler så fort noen smiler til han, og skratter og ler av bestefars ryktete ansikt....( hihi) han er født 30 aug.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin hyler og ler han og. Har virkelig oppdaget stemma si. Han ruller begge veier. Rekker nesten ikke å legge han på ryggen før han er over på magen. Han ligger/sitter konstant med en fot i munnen. Alt han får tak i skal gnages på.

Født 12. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius er full av energi og prapler med seg selv dagen lang! Han ruller fra mage til rygg hele tiden og fra rygg til mage når han husker på at han kan det også....! Plasker bevisst når han bader, og drukner nesten hele badet! Også Marius putter alt i munnen, og han klarer nesten å putte i smokken selv også. Han driver også å løfter rumpa når han ligger på magen, så jeg er litt spent på hvor lang tid det tar før han krabber....!! Spiser 2 måltid grøt hver dag og sover hele natta. Marius er født 13.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Her rulles det fra rygg til mage også. Det var noe han plutselig begynnte med! Nå prøver han å rulle når jeg skal mate han også. Frederick er over 10 kilo så det er bra han "trimmer" litt ;o)

(Ser mange av dere har begynnt å gi grøt, tror vi må det også selv om han er stor.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karine ruller fra rygg til mage, og forsøker seg forsiktig andre veien også...Har hatt frejkaspute på hoftene så hun har ikke hatt så mye tid å øvet seg på. fikk den av da hun var 4 mnd. Hun smilier konstant når hun treffer folk, og ler godt.. hun får ikke tærne helt i munnen, men sokkene forsvinner konstant. :-p smokken får hun av å til inne selv, og holder flasken selv når hun drikker... :-D

Hun er født 14.aug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Lillegutt kan rulle fra rygg til mage og mage til rygg. Smiler og ler høyt. Tar leker og skifter fra hånd til hånd.Putter alle leker i munnen. Åler seg rundt i ring, kommer seg ikke helt fremover enda. Sitter nesten, klarer å sitte i par minutter, så glemmer han seg og faller. Men er ikke lenge før han har full kontroll :) Han hyler og lager brre lyder. Gla gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fin tråd.

 

Thea ruller begge veier. Står på alle fire og vugger. Elsker å hoppe i fanget våres og er utrolig blid og oppmerksom, smiler og ler.Putter smokken i munnen selvog får hun en ting i hånda så klasker hun det hardt i gulvet mange ganger.

 

Hun klarer å snu seg rundt sin egen akse når hunligger på magen og dyter seg bakover, som har hendt i flere tilfeller hvor jeg finner babyen min midt under stuebordet eller noe :) hehe

 

Ellers så sikler hun og putter alt hun kommer over i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi jente snur seg på mage/rygg....ruller bort over gulvet,har fått ei tann,sir mamma,bappa,røyser seg på alle 4 men kryper ik.sutter på tærn,spiser,brødskiva.er glad og fornøyd :) ho flire og e blid dagen lang,ho e født 3 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente snur seg på mage/rygg..har fått tre tenner,sier mamma og pa,åler seg litt på gulvet (hihi,dog IKKE lange avstander og noen ganger baklengs),kliper og klår på tærne sine,drikker av glass (hun holder selv),skal spise grøt av skjeen sin selv...treffer ikke bestandig munnen:) Når hun skal være snill så stapper hun tommelen sin i munnen din,hehe fikk den i retur hos en annen baby en dag også beit hun den.Dakar lille..:) Ellers så er hun mye grintet om dagen..lurer på om d kommer noen flere tenner snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget stemmen sin, hyler å babler i vei=) Hendene er veldig spennende, ruller fra mage til rygg og nesten fra rygg til mage.. det var den armen som ikkje ville samarbeide=) tommelen låner hun vekk til mamma rett som det er=) skal helst drikke av glass hun også, men vi holder oss til tåten foreløbig=) smiler som en sol dagen lang og har sovet hele natten i 6mnd no=)=)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa ble født 14. august og kan:

 

spise på tærne (helst begge bena i munnen samtidig og gjerne en hæl i ny og ne)

rulle fra rygg til mage

hyle og skrike

sier mammmmmamammama (noe jeg selvføleglig tolker som mamma)

forflytter seg i ring (som ei klokke, hvis dere forstår)

skyver seg bakover

løfter hodet når hun ligger på ryggen

sitter så og si stødig av seg selv på fanget

stuper etter spennende ting på bordet når hun sitter i tripp trapp eller på fanget (så her gjelder det å passe på)

sove hele natten (men d har hun gjort hele tiden..godjenta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har min lært seg mye nytt og (HI)..

Kan vel egentlig skrive akkurat det samme som hildemoraug07 ovenfor her.. Bortsett fra at det er litt tøys på natta enda..

Håper det bedrer seg snart ja! =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi har også lært mye nytt...

hun sitter av seg selv, og er blitt mye mer mobil ,men hun krabber ikke enda.

babler og "spytter" og suger på skalker.

hun skjønner at vi putter ting i munnen som hun også gjerne vil ha.

Hun sover hele natten, fra mellom sju og halv åtte på kvelden til sju, halv åtte på morran, uten at vi er våkne en eneste gang :) deilig.

 

Så har hun begynnt å kose, og holde seg fast i oss og gjemme seg når hun ikke vil hilse på folk, dessuten er hun blitt veldig skeptisk til fremmende, smiler på avstand, men gråter om de kommer for nære, men det er vel den perioden.

 

Ellers så skjer det noe morsomt og nytt hele tiden, jeg ler så tårene triller, og jeg merker at jeg vil slite med at hun ramler og slår seg og gråter sårt...huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...