Gå til innhold

~*~NyttårsTRÅDEN nr. 34~*~


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble ikke noe scrapping-bare skravling;) Og skravling er bra!

 

Mandag i dag og nyttårsforsettet til sambo og jeg settes herved i gang: Handle inn for uka på mandager-sette opp plan for middag hver dag-ikke noe kjøpe mat på jobb (unntatt lørdag)-budsjett er satt opp. (elsker å sette opp budsjett-hehe-men har ikke gjort det noe særlig etter jeg flytta i lag med sambo for han er ikke noe økonomiplan menneske). Vi trenger litt strengere rammer så nå skal jeg til Rema 1000 og fylle opp vogna til Leo med mat og bleier:)

 

Leo sover i gangen da det er noen dumme bygningsarbeidere som driver og bråker ute. Har sove i 1!/2 time nå. Skal i banken også og heve barnebidraget mitt:D

 

Jobb etterpå-ER i kveld.

 

Og for å fylle bleiepratkvoten:

1 stk bæsjebleie.

 

Auakvoten:

nope-ingen aua noen plass.

 

Så da veit dere det-hvordan ståa er. Rydde og vaske litt skal jeg også i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattbleier: 2

Bajs: Spør Tiny

Sex: nei, men masse kos i går

Au: Litt stiv i nakken, men ellers bra. Fått linser.

Annet: Lek i snø er gøy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra familie samling i Sverige. Er ingen familiær tilknytning til Sverige altså, men pappas bestevenn eier en herregård der som drives som hotell/kurs/konferanse sted. Digg å kunne samles et sted hvor alle kan overnatte osv. Både vi og eldste bror giftet oss der, så det er liksom litt kjent for oss. Var i hvertfall veldig hyggelig, masse barn så Linea koste seg og hun sov greit natt til søndag også. Natt til lørdag derimot var hun våken i mange timer.... sov på veien til og når vi kom frem prøvde vi legge henne... Gikk nesten, men hun kom seg aldri inn i den dype søvnen så hver gang vi prøvde gå ut av rommet så våknet hun. Resultet ble tilslutt turbo linnis!! Lørdag satt vi oppe lenge og skravla, NT drakk øl og kosa seg, men glemte at det var sterk øl han drakk så formen og promillen var sådär på søndag og jeg måtte kjøre det første strekket hjem. Var helt utslitt etterpå. Dritt føre altså!!!!

 

Formen er fin den, Ama. Lite kvalm nå så det er digg. Men du verden som denne magen vokser. Det er helt sykt hvor stor den er blitt bare på denne helgen. Nå går det i mammabukser her!

Mange på august klubben som er blitt gravide nå, tror vi er fire eller fem som har stått frem siste mnd. ;)

Gleder meg litt til å kjenne litt liv for jeg merker det er det jeg tenker mest på... "Er det noen som lever inni her??"

 

Vi har kjøpt akebrett i dag så jeg tenkte vi skulle gå ut en tur når Linea er ferdig med å spise. Linea ble stressa i sted fordi hun fikk snø på skoa så jeg er spent på hvordan dette skal gå!! ;)

Gruer meg til å gå ut selv for jeg er ikke noe ute menneske, men det blir sikkert hyggelig. Tenkte jeg skulle trumfe gjennom i hvertfall en halv time ute, så får vi se om hun synes det er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en venn! Så rart det må være å være gravid. Hehe, kanskje en rar ting å si, men jeg er veldig ikke-gravid for tida.

 

Vi var på akings i helga. De har sånne små akebrett så det funka ikke så bra på søndag for da var det alt for mye snø. Men de digger å ake fort, så vi må vel kjøpe oss noe større. De akebrettene vi har er mest transportakebrett.

 

Har jeg sagt at A har fått noen jeksler? Vel, det bare plutselig var der i romjula. Så nå har A 10, snart 11 tenner, mens E bare har 6.

 

Spiser alle deres fint selv altså? Får vel bare ta skjeia i deres hånd nå da. Vel, de har jo som regel det, men er ikke så flink til å få mat i munn. Har gått over til store brødbiter nå i alle fall, hehe. Så man skal slutte å amme altså? Vet ikke helt når det blir... virker ikke som de har lyst å slutte med det første.

 

Herk: vet ikke helt om de er for små, de er bare sånn akkurat passelig. Må nok få tak i sånn antiskligreier, for vi har parkett og de faller og faller.

 

Fælt å høre om søskenbarnet ditt Ama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare regne med gris. Fordel for deg nå er at de lærer mye i bhg. Og snart nekter de å spise om du mater så da er den saken grei:) Tja..dobbeltamme 2 3-åringer er sikkert stilig det...

 

Aka med E i går. Dro bortover og da jeg snur meg har ungen hue under snøen mens jeg drar. (dm) Jeg begynner gapskratte (mer dm) Han var ikke blid, men gråt ikke. Fullt av snø i hele trynet! Ville ikke ake mer med en gang. Wonder why.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O spiser selv men griser fortsatt. Akkurat nå spiser han egentlig ikke i det hele tatt. ikke selv og ikke med hjelp

 

 

Vi ammer som bare det vi svanine, O har vært syk nå og det eneste han vil ha er pupp og nå er jeg så glad for at vi ammer for da får han i alle fall i seg noe.

 

ama hur går avvenning og hvorfor nå og hvorfor bråstopp?

Kan jo henne bråstopp er tingen med L for hun er jo ganske hyppen på den puppen.

 

O ser akkurat ut som de store gutta når han ser puppene :) Øya går i kryss og han får et fåret smil om munnen:)

 

 

Sessa bra formen er bra da! Var du stor sist svangerskap ? når kom magen da?

 

 

Var ikke lett å ake med all den snøen og O lo seg skakk da jeg også satte meg på brettet. Vi prlvde jo å få Tilla til å dra, men hun ville bare opp på brettet hun også

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenner,

 

O har nå 4 tenner på gang og 3 er sprukket i gjenom mens den 4. er en rød irritert klump, tror egentlig tanna er i gjennom , men det er så hovent at det dekker det

så da teller vi 11-12 tenner her i huset,

Hvordan var det med Leo nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo har 10 tenner-nr 11 driver og presser på:) Jeg slutter med amminga av forkjellige grunner- er passe lei nå, kjekt å kunne gå inn på natta å roe henne uten å måtte gi pupp (med tanke på alkoholiserte festligheter...) + at matlysten hennes er betraktelig mye bedre nå når pupp ikke tilbys:) Men det er sant det som sies-Leo er gærn etter pupp. Men avvenningen går fint. Ho får kose seg litt på morgenen-men der er ikke noe lenger-så ho gidder ikke ligge så lenge. Tuller mer med å bite meg i nesa eller blåse på magen min. Ho spør inni mellom i løpet av dagen,men godtar at jeg sier nei. Eneste som er pes nå er at jeg ikke kan legge henne-foreløpig går det bare med sambo.

 

Mol: salg på mixmax-er det denne brune dressen du ville ha?:

http://www.mixmax.no/component/option,com_virtuemart/Itemid,27/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,106/category_id,124/manufacturer_id,0/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den:) Og den andre har jeg sett på. FOLE!! Lurer på i blå. Skal ha buksa i brunt. Svart på msn.

 

Tenner: 11. Nr. 10 kom i romjula, nr. 11 stakk gjennom i går. Litt rart med jeksla, for han har nå to spisser..blitt som et krater, for tanna har jo ikke kommet opp i midten. Mangler hjørnetenner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de jeg feira nyttårsaften med:

 

Hva var deres utlegg for kvelden?

 

Sambo handla mat for 800 kr.

 

Om vi kan få samla summene og fordelt dem rettferdig så hadde det vært fint:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M sa 600 han..

 

Vi la ut..hmm..hva ble det a tro? Mener det ble rett under 400, med mindre det er noe jeg har glemt. Hadde ikke mer enn fugl, waldorf og fløte til saus vi?

 

Også drakk vi en del på B til dere ama:( (har masse hjemme om du vil ta deg en tur:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meine sambo sa 800-men har kvitteringen en plass. Det var frukt til dessert,is,fløte,rundstk,pålegg,juice,melk og noe blandevann.

 

Når det gjelder Bén så går den som regel opp i opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var ikke sånn ment da:) Skal ha noe kvittering en plass jeg og. Tror iaf ikke vi skylder noen noe, fra nyttårsaften vaffal.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være din venn - jeg ser at du fall'eeer, jeg ser at du fall'eeer.... trallala....

 

Herk: var oppblåst fra uke 8 sist, men fikk vel mer ordentlig mage i uke 16-18 et sted, nå har jeg hatt det siden uke 11-12 eller enda før... Og jeg var ikke plaget med noe kvalme eller lignende, bare svære pupper og såre brystvorter. Nå er det kvalme, men pupsa har det fint!

 

Linea mangler nå bare en hjørnetann nede. Hun har ikke bæsjet i dag og måtte få ny bleie en gang i natt pga tiss. Hun våknet tre ganger i natt, 23, 2, og 4 og når hun våkner 4 er hun et mareritt, så jeg er litt trøtt i dag. Hun er for trøtt til å våkne ordentlig, men for våken til å ville ligge og sove. Til slutt sovnet hun i sengen vår. Nt måtte snooze to ganger før han klarte stå opp i dag.

 

Nå har jeg endelig klart å rydde tørrvarer inn i et skap med lås, så da blir det forhåpentligvis slutt på at Linea forsyner seg med alskens godsaker.

Tenkte rydde bort jula etterpå. Har dere fått gjort det ennå?? Var liksom ikke helt i modus når vi kom hjem søndag og i går kokte dagen bare bort. Også har jeg planer om å rydde i skapet mitt. Er bare rot der og ikke så mye klær som passer så jeg har faktisk tenkt å pakke en del opp på loftet! Dere kan godt mase litt på meg her altså, for jeg er ræva på sånne prosjekter, men dette VIL jeg virkelig få gjennomført... bare ta jula først tror jeg.

 

Var så vidt ute og akte litt i går, da. Linea syntes den dype snøen var teit, for da sank akebrettet litt ned og det var skummelt, men vi akte litt i oppkjørselen og det var greit. Aller helst ville hun stå på plattingen utenfor inngangsdøra og koste med en liten kost vi har (var egentlig en stor en, men NT knakk den). Hun gikk litt på snøen, men fikk spader'n av å få snø på skoen så det var et skikkelig show her. Klarte å være ute i 45 min! Skikkelig rekord!!!

 

Bugger, har lyst til å se unge mødre i dag, men har jo ikke fem. WTD??? Ja, ja... er ikke så viktig, bare herlig med litt lett underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de unge mødrene utaler at "de lever jo som 25-30 åringer!!!!!!!!!!"

Det er forferdelige greier.

 

Husker ikke akkurat hvordan det var med magen akkurat nå , men jeg kjøpte meg mammabukser i påsken og i og med at jeg var i jobb så må jeg jo ha fått på meg dressbuksene mine.

 

Jeg var på møte i mars med ledelsen og andre og da var graviditeten hemmelig, jeg gikk da i trangt kort skjørt, så jeg var ikke så veldig stor. (er jo ikke liten i utgangspunktet)

 

Pappa mente jeg hadde lagt på meg på rumpa, mens vekta var på -2 så da må det ha lagt seg på rumpe, tatt fra noe annet og da var det ikke så mye igjen til mage:)

 

 

Jeg ler av Linea som ikke likte snøen no særlig he he

Hvordan er hun ellers? er hun skeptisk?

 

 

 

Ja vi er hjemme i dag jeg og O . Han sto opp 11.00 så da var det ikke noe vits i å dra i bhg for å sove der liksom

 

så skal være husflink samtidig som jeg må jobbe litt.

 

ja jeg tar jula i dag tenker jeg er ikke like sjarmerende nå trist juletre og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All praten om å spise selv, minnet meg om at jeg må la Linea få holde på litt selv. Ofte mater jeg, for det går fortere, men det er litt digg og slippe å være så opptatt med henne. Hun spiser skive selv og middag hvis hun spiser samme mat som oss, men middagsglass som hun får akkurat nå pleier jeg og gi - og yoghurt!

 

Nei, hun er ikke egentlig så skeptisk, men er litt tilbakeholden med ting som hun er litt usikker på. Men utsettes hun mye for de "skumle" tingene tør hun opp etterhvert.

 

Hvor mye for tidlig født er O, a?? I mars var jeg jo stoooor. Og jeg fødte jo dagen etter deg. Trodde liksom at O kom toppen tre uker for tidlig eller no....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene

 

Klippet hår til Edvard i går for første gang. Bare lugg. Ser ut som fjott. Søt fjott.

 

Knusa p-hus (ja treg) kult

 

E spiser youghurt fint, 1/2. resten med hånda. Gris. Pøtt!! Barnet er vaskbart. Ikke alltid med hånd. Flink gutt. Spiser opp alt gris på gulv etter mat etterpå. Iaf i bhg. Flink støvsuger.

 

Ama: klippe W på lørdag? Han må også vise A skateboardet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det var ikke så mye mer enn 3 uker for tidlig, men du gikk over tiden og jeg tror at 5 uker gir utslag såpass tidlig i sv. skapet.

 

Når hadde du termin?

 

 

O har kastet opp i helgen, han har hostet og så kastet opp, men jeg tror han har vært kvalm. I tillegg har vi hatt

1 stk grønn ertestuingbajsebleie og 1 stk gul ertestuingbajsebleie.

 

Ja det var den rapporten

 

Litt teit start på nyåret

Jeg skulle både levere og hente forige uke så måtte ha litt korte dager

 

og denne uka har jeg jobbet for det meste hjemme siden O er syk.

 

På fredag må jeg dra 12 og på tirsdag og onsdag neste uke skal jeg ha fri og reiser til Finland

 

Ja og i morgen skal jeg til legen :)

 

Skulle ikke hatt jobb jeg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen!

 

Her går dagene i ett tror jeg, det kjennes ihvertfall sånn ut... Har jo aldri tid til noe annet enn sove, jobbe og leke jeg.. Har også lyst til å være mer hjemme!!! Og nå er det så moro å være sammen med Tiril hele dagen også. Det skjer noe nytt nesten hele tiden. Nå skravler hun som en foss, men alt er ikke forståelig da. Masse ord og papegøye.

 

Idag har vi prøvd å "sitte" på potta!!! Herregud for et syn..... Tok med potta i stua for badet er jo ikke akkurat stort. Da tok hun med seg Ponduset til far og plasserte seg i stolen sin (den som hun har lik leo) og beina på potta.... Jaja, da har vi ihvertfall begynt med den da :) hehe.

 

Jeg la ikke ut for noen ting jeg på nyttårsaften for pippen ble jo ordnet for meg.

 

Magen min kom ikke før etter uke 20 eller noe.. Før det så jeg egentlig bare "feit" ut..

 

Babysyyyyyyyyyk!!!!!!!!!!!

(Naboen var innom her istad med nurket sitt på 1 mnd....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"litt feit" er vel også mage vel?:)

 

Jeg skulle hilse fra 1D til alle trådsnellene

 

Kjekt å ha alt utsyr klart nå vi kommer til en by så slipper man å ha med på fly

 

Tusen takk frue;)

 

O har endelig sovnet etter 1,5 t med skralvling

 

 

O ønsket seg dotreningsutstyr til jul men fikk ikke noe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 22.7. Denne gangen er terminen 7/7. Vil gjerne føde til termin, as!

 

Tiny: hvis du har lyst på baby så er det da bare å pule i vei! ;)

 

Linea synes potte er skummelt. Har prøvd å sette henne på doringen også, men jeg tror hun føler seg utrygg når hun ikke har noe ordentlig sete under stumpen.

 

Gleder meg til helgen, jeg. Vi har ikke noe program. Deilig!!! FIkk invitasjon til søndagsmiddag his svigers, men NT sa nei! Hehe... Han synes det har vært litt mye med jul, så familiegreia i Sverige... nå vil han slappe av og bare gjøre det han har lyst til (gå på ski eller no'). Det er greit for meg, så lenge jeg kan få sove en av morgenene.

Tror jeg skal være flink og begynne på klesskapet i dag, altså!!! Trenger nok litt støtte underveis, så vær så god! ;) Lurer på å vente til Linea sover med å komme i gang... I hvertfall med den delen som er bretting og sånn. Brettet tøy er nemlig ikke noe fint synes Linea så det skal helst rotes til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt døde for litt over 3 timer siden. Lungebetennelsen tok livet av den siste gnisten hun hadde. Så nå er kampen over, 2 år med klamring til vært fnugg av håp vi kunne finne. Hun var den sterkeste og mest høyreiste kvinne jeg noen gang har kjent.

 

Uansett hvor mye vi visste at denne dagen ville komme,så var vi ikke forberedt. Vi fulgte hennes mål og vi håpte hun skulle nå sitt siste-det å bli 30 år gammel-det klarte hun ikke. Men hun giftet seg-som var mål nr 1, hun hadde festen for ekteskapet året etter som var mål nr 2, hun dro til Thailand som var mål nr 3 og hun dro til Italia som var mål nr. 4. Jeg er glad jeg fikk bli godt kjent med henne de siste 2 årene,selvom sorgen nå er tyngre å bære. Det er dumt at sykdom er det som skal til for at familien skal knyttes nærere sammen, men er likevel glad for at det gjorde det.

 

Jeg er ikke en kristen person, men akkurat nå håper jeg at det er noe etter døden-en god plass der jeg kan forestille meg at hun er i lag med tidligere reisende som vi har vært glade i. Men om der finnes en Gud så bør han ha ei god forklaring på hvorfor han valgte å ta akkurat henne.

 

Det ble veldig langt og trist det her- men måtte bare få surra ut tankane mine akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Ama! Kondolerer! Vet ikke om du så Oprah i går, men det handlet i hvert fall om personer som lever med siste stadiet av kreft. Virker som om de ofte får en enorm livsvisdom samtidig som de får dommen og derfor er flinkere til å leve den siste tiden de har igjen enn vi "friske" er.

 

Jeg har stor tro på at man blir en engel når man dør. Også er man liksom tilstede i livet til alle de man var glad i. Sikker på at søskenbarnet ditt kommer til å være tilstede i livet ditt fremover. Hun kommer til å bare ha det godt. Farfar kommer til å synge og danse for henne! :)

 

Klemmer Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...