Gå til innhold

~*~NyttårsTRÅDEN nr. 34~*~


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Som Svana sa: Ny tråd nye muligheter :) Og som jeg sier: Nytt år, nye muligheter:) Så regner med dere tok moralen her... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det gikk fint med hånden hans. Fikk også godt med kaldt vann på så ingen varige men.

 

O har endelig "funnet" bøkene sine Han setter seg godt til rette i sofaen eller en stol og gliser og ser på bøkene sine. Han sitter rolig i ca 30 sek for så å farte videre enten til et nytt sted å sitte eller ny bok. Jeg får ikke lov å lese for ham, da lukker han bøkene.

 

 

Måtte lukke vovven inn i buret sitt jeg nå for han er så hyper og når hun sier det er nok bare gliser han og vil leke mer.

 

Bra nattejobbingen har gått bra Cat.

 

Jeg merker jo nå hvorfor jeg har bhg. plass for å si det sånn, jeg har mektig vondt i ryggen og det er frustrerende å ikke kunne sitte å leke med ham på gulvet.

Merker jo godt til det siden jeg i tillegg til O har en hund og en kjempebaby på noen og tyve i hus (Syke manfolk er jo værre enn babyer)

 

 

Var jo ikke meningen å bry meg så fælt med denne kalkunene deres, men siden jeg tenkte å servere kalkun selv så hadde jeg jo tankene inne. Waldorfsaltat spiser jeg ikke pga nøttene så enkelt er det, men får meg ikke til å kalle det waldorfsalat om det ikke er nøtter i ja ja nok av det Jeg tror mange trær smaker bedre enn valnøtter sessa!!

 

 

Symaskinen din skal jeg prøve å holde meg unna:) nei det var vist bare det at en bit tråd hadde satt seg fast nede der ved undertråden og når man ikke vet hva man gjør da så er man støkt!

 

Jeg tror O er over det værste nå med forkjølelsen sin Hoster stygt om natten men feberen er borte

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey hey - nyttårstråd ;O)

 

Først må jeg begynne med kondolerer til svana *senderoverenstoooorklem*

 

Også aua til hånden til O... Ikke moro med varmt vann og annet varmt. Heldigvis har A klart seg unna so far *bankibordet*, men C klarte å sveipe fingrene bort en kamin som hadde varmet med ved hele dagen når hun var på samme alder som A. Var ikke som om hun klemte hånda på, bare sveipet borti i det hun føk forbi og hun fikk blemmer på alle fingertuppene. Det bar rett i en bøtte med iskaldt snøvann, hyl og skrik - men det gikk heldigvis bra, ingen varige med.

Godt å høre han er bedre i forkjølelsen.

 

Sessa - gele bør gå bra :o) Selv skal jeg også stå for desserten i år, det ble 1 stk Pia Hestesko iskake og 1 stk nonstop iskake. Skikkelig avansert ;-P

Når har du termin igjen? Har ei venninne med termin i juni og ei med termin i juli, så jeg kan tenke meg at jeg blir litt småbabysjuk til sommeren, men får vel bare dra på kyskhetsbeltet...

 

Jeg tror jeg har lyst på hund (C og A har selvfølgelig veldig lyst)... Cocker spaniel eller noe... Men G har ikke lyst (han vet vel at det er han som må gå tur om det bøtter ned, hehe). Så nettopp på Finn at det skulle selges en brunskimmer en til kr 5000 på korset gr allergi. Den er 1,5 år - er jo egentlig perfekt for da er den stueren og dressert, det synes jeg hadde vært deilig. Blir nok ikke noe nå, men hadde vært kos :o)

Fyll på med gode argumenter nå, som jeg kan bruke til å overbevise G om hvor kooooooselig det hadde vært ;-)

 

Har symaskin, men den brukes stort sett når mamma kommer hit for å hjelpe meg sy om noen nye gardiner ol - hehe, skikkelig husmorsevne jeg gitt ;-p

 

Vi har forresten stort sett alltid kalkun på nyttårsaften og den er stuffa. Stuffer bare med medisterfarse og det blir jo knallgodt. Ikke er det vanskelig og den steker ikke ujevnt, altså. Tilbehør er som regel, mandelpoteter, fløtesaus, waldorfsalat, surkål og rosenkål. Jummy - gleder meg allerede.

 

Forresten om vi kommer på nyttårsfest, blir vi 6 voksne og 7 unger ekstra - men det er vel også bare sjarmerende... Hehe :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois PT

Ja men hund er superkos. Barna lærer at dyr er individer som man må ta vare på og være snill med.

 

Jeg er overbevist om at jeg er et bedre menneske og har hatt et bedre liv siden jag har vokst opp med dyr!!

 

altså jeg syns jo det er superkos å¨ha dyr jeg da koser og leker.

 

Det aller morsomste O vet er hunden Han hilser først på henne så på andre, han koser på henne og leker med henne.

 

Det er ikke sånn at de må ut grytidlig det styrer dere selv.

En og annen gang overlever alle hunder kort tur pga dårlig vær, men nå er det sånn at om du først kler deg godt så er det ikke noe pes å gå ut i dårligvær heller.

 

Kjenner en coker oppdretter og han har jo mange nudelig hunder da:)

 

Jaggu er produktive de vennene dine da PT

om det er 7 barn o g6 voksne!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 7 + 2 vi da så jeg regner med at det blir mest voksenfest.

 

 

Nå er det vel bare tiden av veien å få ryddet og vasket til fest i morgen. Jeg har satset på pia hestesko jeg også

Vurderte faktisk gele, men trodde det var barnslig.

 

Skal ha 3 retters og jeg har syk mann og barn her hjemme så man må file på krava

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det gikk bra med hånden til O da:))

 

Og takk for praten i går pt! Også øl da!! Hmmmm :))

 

Vi har også lyst på hund. Men vi skal ha en alaskan malamute. Fiiiiiiine hunder altså:D

Er selv vokst opp med masse dyr, alt fra hunder, ulvehybrid, katter, undulater, papegøye, fisker, rev, japanske nattergaler, skilpadde, salamandere, kanin, hamster, rotter. Det tror jeg var det meste av det jeg har hatt. Hehe, så som dere skjønner brenner jeg veldig for dyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffe, O! Men godt det gikk bra. Og herregud som jeg lo da jeg leste det, for det var morsomt skrevet. Regner med at du vil ha oss til å trekke litt på smilebåndet midt oppi det hele! ;)

 

Jeg er barnslig, derfor gele! ;) Skal begynne på den snart, må bare legge sammen tøy først. Og klage litt her...

 

DATTER GIS BORT!!!! Våknet halv to av hoste kule etter å ha hostet kraftig hver time siden hun sovnet. Jeg prøvde å gå inn, NT gikk inn, NT løftet henne inn til oss, hun kravler over hele meg og finner ikke roen, jeg får ikke sove og er kvalm, NT sier han kan ta henne, men i og med at han har tatt henne hele jula så tenkte jeg han skulle slippe. Legger henne i egen seng, legger meg på gulvet. Etter mye opp og ned og bysse og synge og vann og host og kose hår og sovne og våknet og mamma får smokker i hodet, så sovnet hun til slutt i _fem tiden_!!!!!! Sov helt til seks! Da måtte jeg løfte henne ned til meg, for da var jeg helt utslitt. Kjente hun hadde tissa seg ut litt, men vet dere hva, jeg orka ikke. Hun sovna ved siden av meg og sov nesten til ni. Da prøvde hun å reise seg opp under senga si, for hun hadde flytta seg dit i løpet av morgenen. NT fikk sove til hann våkna og kom tuslende ut i stua i elleve tiden eller no... Stakkar'n hadde jo hørt henne hele natten så han hadde jo ikke akkurat sovet så godt han heller. Godt jeg tåler lite søvn. Prøvde å sove litt på sofaen i sted, men da ble jeg klatre stativ. Håper denne forkjølelsen snart går over altså og at den tar med seg den astma hosten i samme slengen.

 

Nok klaging fra meg, jeg får gjøre mine husmorplikter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godt folk!

 

Er tilbake i ærverdige Lillestrøm;)

 

Holder på å pakke ut,men måtte innom og si hei. Takk for julekort 1D- og det haster ikke;)

 

I morgen er stor dag. Skal ut og handle diverese i morgen. Stuffing tipset ditt hørtes jo flott ut PT;) Og melding mottat tiny-men har ikke fått svart deg-tom for batteri.

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårstråd jo:) Fritt for neste btw, om ikke 35 er noe viktig for noen da, er ikke såå nøye:)

 

Litt sliten jeg. Formen er merkverdig bra, men kroppen er sliten altså. Skal rydde litt småplukk, men ellers bare sitte sofa med tv el pc.

 

La meg rundt 7 tror jeg det var. Hard festeing:) Meget innholdsrik fest i grunn. Artig. Men likevel. En del ikke artig og.

Dramaqueen som er altfor full er blæ altså. "er ikke velkommen i mitt hus mer, pakk sakene dine og dra nå" og litt senere tuter hu og er bare sååå lei seg og sier hun er verdens teiteste og jalljall. (var ikke bare jeg som ble bedt om å gå, bestevenninna også) Også trodde hun en stund at mannen hennes var låst inne på badet med meg og venninna hennes og tilta helt. Men han hadde jo lagt seg oppe. Djiises altså. Og så var det da brått ille at vi var låst inne der, men hallo? Er det ikke vanlig at jenter går på do sammen da?

 

Synes det er pes med folk som ikke tåler drekke. Greit man kan overreagere litt i fylla eller sippe noe, men det får da være måte på! (og hun blir alltid veldig dramaqueen...)

 

Ellers var M ganske så full og medlte med både MtG og PtG. Det visste ikke jeg og medlte MtG på samme tid. hehe-mase?? ;) Ble bra full selv, men ikke værre enn at man visste hva man gjorde.

 

Sov over og dro rett på middag til svigers. De passa gutta. Hadde gått så bra at:) E sov da vi kom 16:10 da! Hadde ikke sovnet før 14.

 

Skal folket i kveld da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis Linnea ;O)

Også Cat - det er han gubben altså med denna Øl´en, prøvde å si NEI-STOPP en halv - men akk, plutselig hadd´n helt egne meninger... Huff og huff... Ække meg altså, hehe...

 

Herk - nå har jeg definitivt lyst på hund... Må bare overbevise denna gubben først. Men jeg har lyst på Cavalier - de er bare så herlige, helst rød... Du kjenner ikke tilfeldigvis noen sånne oppdrettere også??

Egentlig vil ikke jeg ha "nyfødt" da - hadde sett at den var stueren og kunne være alene mens vi var på jobb... Hmmm - noen krav må man da ha... Hva er prisen på sånne a? 10000??

 

Barnslig jeg også Sessa - digger gele med vaniljesaus...

 

Velkommen tilbake til sivilisasjonen Ama og ja stuffing er jo enkelt, bare å trøkke denna kalkunen full - hehe...

 

Skal ikke noe i kveld vi da egentlig - mulig se film, får se hva vi har først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja grattis Snutt!

 

Jeg vil ikke ha hund, så kan ikke hjelpe deg PT, men du får be G reinge meg om han vil ha hjelp;)

 

Og nei jeg har ikke noe imot hunder, og har vokst opp med det, og ja liker hunder, men vil bare ikke ha selv. Ikke nå iaf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er rådet mitt at Molle holder kjeft og at G ikke får nr hennes

 

Om du hadde hatt hund så hadde du sluppet å vaske gulvet etter E!!

 

Jeg har heller ikke erfart at stuffingen skaper problermer for fuglen, vet i midlertid at den heller ikke gir noe saftighet til fuglen.

 

 

Jeg har nå begynt med sausen og så har jeg laget forretten og så har jeg kokt jordbærsaus til desserten

 

Nå har jeg så vondt i foten at jeg lurer på hvordan overleve

Klage litt er vel lov.

 

Skal ut å lufte hund jeg nå- Godt med litt luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffa, er det sånn i kneet vondt? Blåse på:) Hvordan er det å gå tur da?

 

E slutter etterhvert å grise på gulvet, det gjør ei hunden;) Nei men når vi er borte meste av dagen og har masse som skjer på ettermiddag/kveldene synes jeg ikke det er rett å anskaffe seg hund. Skal man ha hund, bør man og ha tid, overskudd og ork til mer enn luftetur på hjørnet morgen og kveld.

 

Ama: Når er dere der i morgen? Når er vi andre der i morgen?

 

Tiny: Jeg har flerekilos pipp her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom på årets siste dag.....taster jo uansett med cat så er jo våken:) Hun hilser;)

 

Her har jeg jobbet alle dagene utenom 1 og 2 dagen og da var vi hos svigers og spiste....hele tia!!!! Var jævlig godt å jobbe litt etterpå så jeg rakk å bli sulten før det nye året. Varetelling i nesten 7 timer i dag og 10 til 13 i morra. Kalkun med stuffing (trenger ikke bli tørr hvis man steker den på lav varme OG lar den stå lenge nok til hvile før man skjærer i den nemlig), rosenkål (er et absolut must!!!!!), gulrøtter(mye), sopp og rødløksuing(ikke med fløte eller annen dritt), fløtesaus (med innmatbuljong, sjy, meierismør og FLØTE. den skal være så feit at man ikke rekker bli full før 2 januar), Bisto (engelsk sjysaus) og MENGDER med poteter stekt i ovenen (rosted-så de er fløyelsmyke inni og har stekeskorpe uttapå!) skal jeg servere i morra! Og restene av kalkunen skjæres i tynne skiver og spises i loff med chips!!!! og/eller lages curry av førstedagen i det nye året...namnam!

 

Fikk ikke diamanter til jul, fikk spa jeg:) (ikke bare av deg nei svana..hihi) og for å gjøre dagen perfekt skal han være med så da blir det date av det:) Ellers var det lite og ingenting.....fikk et sånn peelinggreiesettfraprincess(ja,princessbutikkenmedgardinerogdritt) som var kjøpt på halv pris......(kunne de spart seg portoen på å sende oppover altså) og noe dovesåpegreierfrabunnpris(vasker jeg meg ikke nok???). Så det eneste jeg likte var de 200,- jeg fikk av søss til neste tattis (hun fikk samme..hihi) og vinglassene fra ungene (kjøpt av meg for mine penger på butikken jeg jobber på........vi samler nemlig og de koster over 200,- pr stk...) så fikk jeg lite gaver og enda mindre jeg likte....... men ungene fikk mye fint, både leker og klær til Lillingen, mest klær til dattera. Hun ringte hjem på julaften for å fortelle at hun hadde fått nintendo DS......(og det er kjempedyrt altså mamma.......akkurat som at å betale 3000,- to ganger i året så hun kan danse ikke er det.......BLÆ møkka eks som ikke gidder være med å betale det fordi det ikke er like kult som å gi henne en spillemaskin som jeg må ende opp med å kjøpe spill til............) Kjenner dette ble syteinnlegg........Sorry.

 

Har ingen nyttårsforsetter....................

 

Må finne meg en ekstrajobb, blir ikke nok med stillingen jeg har:( Kan jo ikke søke lån med 20%, ikke kan vi annet enn å betale regninger heller.....er dritt lei av å leve på almisser og vennlighet! Vil kunne kjøpe bursdagsgave til gubbens bursdag til sommeren og kanskje få tatt den jævla lappen!!!!! Trenger den nesten for alle jobber som er aktuelle for meg her oppe. Skal jeg slenge med at det hadde vært kjekt med studiekompetanse også nå som jeg er så godt i gang med selfpittien min? Yes, LETS! Jeg vil ha studiekompetanse så jeg kan søke meg med på ettellerannethalvteitstudie så jeg kan si at jeg skal ha kolekvie hjemme hos meg og så jeg kan reise billig med studiebeviset mitt og brife på fester at jeg har studert her og der, og kan så mye mer enn alle andre.........................(å den satt!)

 

 

Ellers har vi hatt runder med amadritt(ikke meg), bihulebetennelse(me), ryggvondt (whats new?) nakkevondt(meg igjen) og de stadige smertene i alle ledd er ikke noen mindre. Er skikkleig lei av å ha vondt halve døgnet (kan man ikke ha vodnt når man sover også slippe når man er våken??? (noter som god idè)

 

Ble ikke noe muntrere dette????? Hmmmmm gi meg mens leken er god jeg da, så det ikke blir værre...

 

Gratulerer til simba og A! Viste den mannen var fornuftig jeg:)

 

Kondolerer til svana og familien. Gjør det som er rett for deg, ikke vær der bare fordi det er noe "man bør"!.

 

Ellers: GODT NYTT ÅR snellene mine:) Glad i dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Alt ordner seg for snille piker..og heldigvis oss andre og, eller hur 1D? Nytt år og nye muligheter? Hva har du lyst til å studere da? Au og vondt for du dra deg til legen med! (how many times do I have to say....) Og hva vil du jobbe med da? Må forte deg nå, for du skal jo ha lappen til sommeren;)

 

Blow you!

 

 

 

 

Joda, fest er gøy. Dra den langt er artig. Sove etterpå er digg. Ikke få sove neste kveld er ikke kult. Sov fra 7-13, så er ikke helt klar for senga. Er jo bare 12 timer sidne jeg stod opp jo! Og er ingen på...jo dæven der var Herk jo..hehe...nei gmail var tom gitt. Nei man bør vel legge seg, men lys våken. wtd? Skal jo overleve morgendagen og.

 

Ang mat, Tiny vi må få fugl til deg. Hva som gjøres med støff og saus og tilbehør er meg egentlig mmm. Tror det blir godt uansett jeg, og vi skal da mer enn bare spise mat:) Litt som Ama sa...hadde nok kosa meg like mye i morgen med Grannis og;)

 

Nei blir det noe mer liv her i kveld tro eller skal man være lur og finne dyna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år 1d ja og alle andre, svarte henne bare

 

Jeg har vasket bajs av ullbody Det er lenge siden sist det

 

Auaen min sitter inni foten så det er vondt å trå ned,samme ben som aua i kne. Det er ikke så ok ¨å gå tur men det er bedre å ha på sko enn ikke

 

Huske å ta på innesko gjør jeg ikke og hver gang jeg tenker tanken så skal jeg bare først.

 

Jeg skal til ryggspesialist på nyåret - trodde dere han skulle ta en titt på ryggen min kanskje? Neida han skal se på kneet mitt!!

Jeg får syte litt hos ham og så bli sendt tilbake til legen min mer eller mindre eller like klok.

 

Jeg er også lei av å ha vondt så jeg forstår deg altså 1d

 

Om du har sett tv2 i dag så heier jeg på navnesøsteren din - Kan ikke skjønne det altså??

 

 

Nå er det vel snart køya vel?

 

må henge opp ullbody og sånn først

 

Gullungen min har flekker på lakenet etter hoste til han gulper hver natt nå. En egenskap han har arvet etter sin far han spyr stadig opp maten her siden på død og liv skal hoste som værst etter middag!

 

 

Sove godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REMEMBER THIS:

People will forget what you said.

People will forget what you did,but

People will never forget how you

made them feel !!

 

 

Var jo fin den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe der forsvant Herk og så da får vel jeg og gå.

 

Hva gikk på tv2 i dag da tro...sport..hmmm

 

Hvorfor har du vondt i foten da? Eller er kanskje det du prøver finne ut av ja:)

 

Cat, du er vel på nattevakt, kozze deg;) Gonna miss yah tomorrow!

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på nattevakt ja! Men var noen som holdt meg våken til langt over leggetid:)

 

Tror nok at Herk så på hundeskolen:) For det tittet vi på også før vi svitsja over og så på Nordkalotten med Lars Monsen. Han er bare så bra han!!

 

Så nok all ølen du forsynte deg med pt!! Går nesten ikke an!!! Hehe :)

 

Jeg har ikke noe behov for å starte tråd 35 så be my guest. Hadde egentlig ikke noe behov for å starte 34 heller, men gjorde det av nødvendighet.

 

Vond fot er vondt (giiid den var dyp). Har selv en kronisk kneskade ingen vet helt sikkert hva er, hvordan gjøre bra, forebygge eller i det hele tatt. Vært hos forskjellig fysio flere ganger, homopat, fått akupunktur +++++ Har også tatt røntgen og mr, men finner ingen ting galt. Men både leger og fysio er enig om at kneet er føkka da, selv om det ikke vises på noen prøver. Jeje, den som lever får se. Heldigvis har kneet plaget meg lite det siste året, men det var drepen når jeg hadde butikkjobb.

 

Jeg og lilleL ser på lazy town. Tenkte å la Mr. T sover et en time eller 2 til (er egentlig hans tur til å stå opp) så skal jeg legge meg litt etterpå. Blir trøtt etter fire netter på rad, så er greit å ta en lur etterpå så jeg er litt mer opplagt i kveld. Er jo tross alt nyttårsaften og vi får besøk av naboen.

 

Gjeeeeeeesp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Vi skal ut og handle om en liten time, så finne ut hva jeg skal ha på meg kveld (går vi for stivt pynta,løst og ledig pynta eller casual?)

 

Vi er vel på Kløfta rundt tre vil jeg tro.

 

Vi ringes eller noe-må spise frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...