Gå til innhold

Ammer dere enda?


hurra og hei!

Anbefalte innlegg

Jeg ammer morgen og kveld. Dere da? Gir dere noe ekstra siden det er så lite amming? Kumelk? Her er det bare vann som gis i tillegg til mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg sluttet å amme da hun var litt over 6mnd.

nå spiser hun grøt morgen og kveld( det regnes også i mme-dl) også får hun mme på kvelden. og avogtil om morningen etter grøten.

ellers går det i vann, avogtil med litt juice i.

forsøkte å gi henne kald kumelk, og det gikk bra. men har bestemt meg for å vente til hun er året med det.

 

ps. HS sa at de skulle ha ca 5dl mme i døgnet iberegnet grøten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer 1 til 2 ganger i hver "våkenperiode", så da ammer jeg vel ca 3 1/2 gang i døgnet. (hun hviler to ganger på dagen)

 

Men begynner å jobbe etter nyttår, så da blir vel rytmen litt forandret, tenker jeg.

Vi øver på å drikke vann. Hun får i seg en del, tror jeg, men mye kommer ut igjen også. Tror pappaen kommer til å gi mme mens jeg er borte inntil hun har fått bedre tak på vanndrikkinga.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta vel helt å amme da han var 7 mnd. På slutten da jeg bare amma morgen og kveld så fikk han tillegg med mme.

 

Nå får han bare mme, morgen og kveld. Kommer ikke til å gi kumelk før han er 1 år. Vann drikker han til hvert måltid og litt ellers, sier naaam når han får det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer til alle måltider, enten før eller etter maten. Mme vil han ikke ha og kumelk er litt tidlig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer ganske mange ganger om dagen enda. Og et par ganger om natten..Har tenkt til å fortsette med ammingen enda noen måneder. Drikker litt vann utenom, og av og til får han smake litt utvannet juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet å amme for 1 1/2 mnd siden, da ville plutselig ikke snuppa ha puppen lengre! Ammet da kun morgen og kveld, og byttet ut mm med mme. Det får ho fortsatt, og ellers får ho vann til de andre måltidene.

 

Lurer på å begynne med innføring av kumelk. Ho skal til dagmamma om litt over en måned, og da er det jo fint om ho kan drikke vanlig melk istedenfor mme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misunner dere som har sluttet. . jeg er sååååå lei:( så lei... men klarer ikke slutte.. fortsatt amming om natta. gleder meg så mye til å bli ferdig med det. Man blir liksom ikke helt seg selv igjen før man har sluttet å amme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt glad for at du spurte om dette så slapp jeg:o) Jeg begynte nemlig å lure om jeg var den eneste i hele verden som ammer så mye som jeg gjør enda hun snart er året.

 

Vi spiser pupp ca 7 ganger i døgnet. Vi forsøker å kutte ned litt og skal ned i maks 4 pupper nå på 3 uker for da begynner jeg i jobb og hun i barnehage. Tror nesten det blir å ordne seg når hun begynner der å blir inspiretr av de store barna om at annen mat smaker godt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ca 4 -5 ganger i døgnet, drikker vann, mme, saft ja da vet det ikke er lurt men ikke enkelt når storebror vil at lillesøster skal få det samme som han. hun spiser vanlig mat omtrent det samme som oss,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...