Gå til innhold

Plumbotest


Gemini7

Anbefalte innlegg

Hei flickor,

 

Jeg legger ut Plumbo-oppskriften her også, og oppfordrer dere til å prøve;) (så i et annet innlegg at det ble byttet om på hvilken farge som betød hva, så følte ansvaret for å sporenstreks rette opp det siden trikset kom fra meg:))

 

Tiss i et rent glass, syltetøyglass el.l (ikke plast, for det løses opp av Plumbo'n). Tilsett ca 2 ts Plumbo (ikke ta for mye i for det skummer veldig etter hvert). Vent ca en halv time og se på fargen, den endrer seg gradvis.

 

Kalde farger (grønt/blått) tyder på jente og

varme farger (rød-brun) på gutt (altså omvendt av det vi tenker på som typiske jente- og guttefarger).

 

Blandingen blir ganske grumsete, så fargen er kanskje ikke så klar alltid men det er ihvertfall mulig å se om det ser kaldt el varmt ut,

 

dette heksebrygget stinker noe fryktelig, så vil anbefale å være utendørs under forsøket:)

 

Tiss i vei og fortell om hva dere fikk ut av det da:)

 

Stemte i mitt forrige svangerskap og på de av vennene mine som har prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du hadde v mye urin og lite plumbo..? Men oransje er jo uansett varm farge da- og tyder i så fall på gutt. Min ble ihvertfall veldig mørkegrønn denne gangen (noe lysere grønn i forrige sv.skap), men nå brukte jeg nok litt vel mye Plumbo for det skummet godt over glasset så jeg måtte fjerne skummet etter hvert som det steg:)

 

Glemte forresten å si at man bør være ca minst fire mnd på vei når man prøver, har noe m utskillelsen av babyens hormoner å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så nysgjerrig som jeg er, klarte jeg ikke å motstå :)

Hadde aldri hørt om "Plumbo-testen" før - men man prøver det man kan.

Jeg fikk iallefall tydelig "grønt" resultat - så da tyder vell det på en jente?

 

Alle jeg kjenner har sagt fra dag 1 at jeg kommer til å få gutt... Så da er det vell 50/50.

 

blir spennende å se. UL 10. og 19. desember. Håper de kan se kjønnet da..Tror jeg. Vi er ikke sikre på om vi vil vite det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morsomt:) Tydelig grønt er jente ja. Jge fikk det sist, og har fått det nå også- så gjenstår bare å se på UL om det stemmer denne gangen og:) Jeg klarer ihvertfall ikke la være og spørre på UL, undrer meg jo grønn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næi kor spennende det må prøves:) men trur æ venter til etter UL:)

 

har aldri hørt om den testen, så æ ble skikkeli nyskjærrig nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har også lest de kommentarene- MEN saken er faktisk at dette stemmer på alle mine venninner og de jeg har lest om her inne som har testet.. !! Synes det er merkelig at noen har funnet på å blande urin og plumbo in the first place, men ser nå ut til å at det faktisk er kjemikalier i det som reagerer m urinen, og ulikt mht hva man venter. Prøvde 2 ganger i sist sv.skap, med lang tids mellomrom, og d ble klart grønt hver gang.. Prøv og se da vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....sitter i nordsjøen nå, men skal prveø med en gang jeg kommer hjem ;-)

Etter 11 des hehe.

blir uansett morro å se om det stemmer;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

da har jeg endelig fått testet ut dette :o) Men er litt usikker på resultatet........ Jeg har tatt testen 2 ganger, og fått forskjellig resultat! Første gangen ble fargen mer oransje-rød, og andre gangen ble det mer grønt. Litt forvirra! Skal uansett på UL i morgen, og da håper jeg at svaret blir tydligere!

 

Lykke til dere andre som prøver :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk grått jeg... hmm.... hva er det da? egentlig var det mest svart men når vi tømte det sakte ut i do såg vi tydelig at det var grått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det var rart, Topsie!!! Du må gi lyd etter at du har vært på UL i morgen da!! Spennende, lykke til.

 

Og Snøhvit; Svart skal visstnok sortere under rød-brunt. Altså gutt, har jeg hørt. Jeg skrev rød-brun i oppskrifta, men vet at det eg skulle vært rød-brun-svart. UL neste uke på meg, så får jeg se om det virkelig er ei lita jente til der, slik testen sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slikt... hadde det eksistert en kjemikalieblanding som med sikkerhet kunne avgjøre et fosters kjønn v.h.a en urinprøve, så hadde de solgt denne testen på apoteket...

 

Stoler like mye på smørbrødtesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart de ikke ville solgt dette på apoteket, Linaria!!!! Det er politiske føringer på dette i Norge- og mange andre land, som du vet!!! Myndigheter og helsevesen hadde nok neppe stilt seg bak en hjemmetest som avslørte kjønn, av den enkle grunn at det finnes en mengde mennesker som ønsker seg et visst kjønn, og som av den grunn kunne være troende til å ta abort hvis de ikke var "fornøyd". Å gjøre tester for kjønn tilgjengelige for gud og hvermann vil derfor være en potensiell del av et seleksjonssamfunn, som man selvsagt ikke ønsker seg. Derfor ville ikke dette blitt solgt på apotek. Og nettopp derfor er vel heller ingen innen vitenskapen interessert i å teste og verifisere disse hypotesene.. Av samme grunn er det mange jordmødre som er negative til å se etter kjønn på UL, for de synes ikke det skal være av betydning for foreldrene og frykter evt søknader om senabort!Men når denne testen funker på så mange så synes jeg ikke man skal avvise det, ihvertfall ikke uten å prøve selv. Du kan jo selvsagt ta smørbrødtesten enn så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Plumbotesten" skal etter sigende fungere best rundt 4mnd. Da er det for seint å ta abort.

 

Noen her som har forsøkt plumbotesten når de ikke er gravide forresten. Vedder på at greia forandrer farge da også...

Fargen varierer sikkert med urinens Ph (mao etter hva man har spist).

 

Uansett, la oss anta at de ikke ville solgt en slik test her. De hadde likevel solgt den på internett. Det er et kjempemarked for en slik test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: jeg prøvde P.testen før jeg var 3 mnd på vei, og den forandret farge. Akkurat samme farge fikk jeg når jeg var 7 mnd på vei.. Og det stemte m kjønnet! Så trenger ikke vente til 4 mnd er passert m å prøve.

 

Og du sier "da er det for sent m abort": som jeg skrev- det kan komme søknader om SENabort- bare at søkeren selvsagt oppgir en annen grunn enn kjønn, sånn som psykiske lidelser (angst/depr), vanskelig forhold/mishandling, voldtekt, you name it.. Det har tidligere vært debattert i offentlig, norsk presse om man også bør legge føringer på hvilke opplysninger foreldre får på UL, om man bør la være å si noe om kjønn. I disse debattene ble det poengtert at en del foreldre, spesielt m enkelte typer minoritetsbakgrunn, er meget ivrige etter å få guttebarn, og derfor faktisk hadde søkt om senabort da de fikk vite kjønnet! (ikke vet jeg hvor vanlig dette er, men det var ihvertfall foreslått å gi helspersonell munnkurv om kjønn av slike grunner).

 

Mht til det du sier om at fargen varierer ut fra Ph og hva man spiser: min venninnes samboer prøvde P.testen sammen m henne da hun var gravid (for å se om han fikk "guttefarge")- men hans test forandret ikke farge! Ble bare grumsete gul. Og har hørt om ei som fikk sin ikke-gravide venninne til å teste (for å se om hun fikk jentefarge)- men at ingenting skjedde da heller. Hva sier du til det da?? ;)

 

Og til slutt; hvis en slik test skulle blitt solgt på nett, måtte et selskap som driver med medisinske tester først utvikle testen og ta patent på den før den kunne distribueres for salg. Dette ville de aldri fått etiske konsesjoner til noe sted, og en slik test ville blitt stoppet for salg fortere enn den ble lagt ut på markedet, selv på nettet..

 

Hvis du trenger flere beviser: gå og piss i glasset selv da, og se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tvilere her ser jeg.

 

Dette er egentlig veldig enkelt:

Enten fungerer det, eller det fungerer ikke.

Uansett er det ingen som tar skade av å prøve. :)

Jeg er av natur skeptiker, men det er mange rare ting i verden, så så lenge jeg ikke vet sikkert at det ikke virker, ser jeg ikke noe poeng i å blåse av det. Det er (i alle fall for meg) en liten, ganske uviktig ting. Kult om det virker, men det gjør meg ikke noe dersom det viser seg å være tull.

 

Så til dere skeptikere som ler av oss: Vi kan ikke vite at det ikke virker før vi har prøvd, og dette er faktisk en liten ting som er lett å prøve. :) Vi kan more oss med sånne små ting. :)

 

Min første prøve viste forøvrig ingen forskjell etter plumbo. Skal prøve igjen neste uke da jeg er litt lenger inn i 4. mnd. Se om jeg får noen endring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville de ikke fått tillatelse liksom? Å joda!!!

 

I USA og Asia selges f.eks slankemidler som inneholder amfetamin. Der er de nemlig langt mer opptatt av penger enn etikk. Det er ingen sjanse i det hele tatt for at de hadde latt en slik sjanse gå fra seg.

 

Vedder på at de driver å forsker på det "as we speak".

 

Sier det samme som før, slike tester er tøys og tull, og man leser utav dem hva man vil lese...

 

Leste forresten en gammel "undersøkelse" på et annet forum, hvor de spurte hvem som hadde tatt testen, og om den stemte. Bare tre svarte dessverre. Av de tre var bare en riktig. Det er mindre enn 50% rett, og rein gjetting hadde altså vært bedre. Fant testen på google, så du kan søke etter den selv.

 

Snakket forresten om denne testen med en venninde som er lege, og hun lo så hun grein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...