Gå til innhold

HASTER! Er babyen min dehydrert? og hva veier bleiene etter morgenstellet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

om bleien er ca 100g tyngre er det da en dl veske? hvor mange gram tyngre er bleien om morgenen enn en tørr bleie?

Synes bleien er farlig tørr her og det kan gå mange timer mellom på dagtid før det kommer en liten skvett, men får ikke min lille til å drikke bleien blir brukt 12t om natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun/han? Er urinen mørk...."ser" du at det er tiss i bleien? Hvis urinen er mørk, gul kan det tyde på at babyen får før lite drikke. Hvordan er allmenntilstandet og ser du om fontanellene er insynkne?

 

Jeg syns også du bør ta kontakt med lege hvis du tror babyen er dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er ihvertfall bleiene overfylte om morgenen hvis vi ikke har byttet i løpet av natta. noen ganger kommer det litt utenfor også...

og på dagen er det full tissebleie ved hvert måltid.

syns du bør ta en tur til legen med babyen din hvis du er bekymret! ammer du eller får h*n mme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Ser innleget et gammelt men føyer til litt info om noen flere lurer. :)

Vi hadde samme bekymring for jenta vår. Fikk dette som svar fra helsestasjonen i samråd med barnelege fra sykehuset: 

«Alt over 2g pr kg kroppsvekt x24 (timer) i døgnet OK.»

Veier barnet 7 kg skal bleiene i løpet av 24 timer tilsammen veie minimum 336g (vekta på selve bleien skal trekkes fra) 

..men ta alltid kontakt med lege ved bekymring. Han sjekka også om hun hadde fortetninger der bak som forårsaket tissevegring pga ubehag. (Noe hun ikke hadde) Og det er også betingende at barnet følger vekstkurven sin og er i generelt god allmentilstand :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...