Gå til innhold

varme baby mat i mikroen??


jiha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer. Det har noe med varmeprossessen å gjøre. Produktene varmes fra innsiden eller noe. Dette er noe man merker godt dersom man biter tennene rett i maten/drikken som blir varmet med mikro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke varme morsmelk eller mme i mikroen, fordi det tar knekken på næringsstoffene, tror jeg det var? Ellers så er det fordi det er vanskelig å sjekke om det blir så varmt at det koker, nå ble jeg faktisk litt usikker. Men melk til baby skal i alle fall ikke i mikro :)

 

Du kan koke vann til mme i mikro, eller varme middagsglass. Men det er som happy... sier, maten varmes fra innsiden, så det er viktig å røre godt i maten etterpå og smake selv for å sjekke at det ikke er blitt for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg glasset eller flasken i kokende vann i kjelen:o) rist eller rør og legg den oppi, beste måte å varme baby mat og flaske på:o)

 

Eller så selger de sånne elektriske varmere for flaske og glass mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er sikkert farlig eller ikke bra dersom man analyserer det nok..... Men det med melk er faktisk sant, at mikro ødelegger næringsstoffene, spesielt i mm. Men det er overhodet ikke praktisk å varme middagsglass i kjele på ovnen, tar så innihampen lang tid. Jeg gjorde det i starten men til slutt så kjøpte vi mikro. Og SELVFØLGELIG sjekker man hvor varm maten er før man gir den til ungen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annen grunn til at man ikke skal bruke mikroen er at maten blir ujvent varm, altså ikke like varm over hele.. Så hvis du kjenner på litt av maten og den er passe, kan en annen del av maten være glovarm og man kan brenne seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

varma MME i 12 mnd i mikroen eg....la godt på seg min fant vertfall....kommer til og bruke den nå og....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man varmer morsmelk i micro, blir antistoffene i melka ødelagt... Derfor er det viktig å ikke varme melka i micro. Babymat har jeg ikke hørt noe spesielt om, men ser at det er andre som vet det her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt feil etter min mening..Hvorfor varmer de da melka til de nyfødte i mikroen på sykehuset..Til og med til de som er født for tidlig..Har vært med på at baby født i uke 26 fikk mme varmet i mikro på sykehuset av både jordmor og sykepleier..Uten at noen sa noe på det..Og hun vokste og la på seg fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsmelkerstatning inneholder ikke antistoffer som morsmelk gjør, kanskje det er derfor man kan varme det i micro...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste riktige måten å varme mat i mikroen på, er å varme den til over 75 grader (ved denne temperaturen dør de aller fleste bakterier) , ta den ut, røre godt slik at varmen fordeler seg og la den stå et min. eller to for å sikre at maten er jevnt gjennomvarm.

Skal maten holde en lavere temperatur rører man heller til den er "spiseklar" for barn, og sjekk temp. :-) Anbefaler å ALLTID røre godt i maten uansett om det er til barn eller voksen for å sikre en jevn varmefordeling. Hvis ikke er noen steder glovarme, og noen steder kalde (dvs ikke godt nok varmebehandlet). På denne måten kan man unngå evt. bakterieoppblomstring i maten man varmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke at det skal være så forbanna farlig å varme mme og middagsglass i mikroen.....det har jeg gjort hele tiden, og Sander vokser forde...det med at næringstoffene forsvinner har ikke vi merket noe til han legger på seg forde!

og hvis man varmer middagsglass så må man self røre i middagen før babyen får maten da det sier jo seg selv slik at varmen blir fordelt rundt omkring!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...