Gå til innhold

Dere rundt uke 20, har dere kjøpt mye utstyr til babyen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig ikke kjøpt noen ting, men har bestemt hvilken vogn jeg skal ha + bilstol:)

 

Når er det "vanlig" og begynne å kjøpe inn ting?

 

Blir så stressa av alle som sier at man skal vente med ditt og datt før man er så og så nærme termin (gammel overtro eller noe sånt) Tør jo nesten ikke kjøpe inn ting!

 

Men, jeg kan jo nesten ikke gå rundt å tenke på det hele tiden heller.. Det skjer vel ikke noe mindre galt om jeg kjøper vogna i uke 25 eller 38.. hehe...

 

Så når hva har dere kjøpt, og når skal dere evt kjøpe ting dere ikke har kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er i uke 24 nå, og allt jeg har kjøpt er en genser og en bukse.

Men grunnen til at jeg ikke har kjøpt noe anner er rett og slett fordi vi får endel av slekt og venner, og det er jo salg på det meste etter jul.

Trenger jo ikke betale mer enn nødvendig heller.. =o)

 

Går det galt, så kan det jo like gjerne gå galt i uke 38 som i uke 25 som du sier.

 

Har du lyst til å gå igang med shoppinga nå, så sett igang, og kos deg =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe vogn til helgen, er i uke 19 da.. Vi fikk et tilbud vi ikke kan si nei til derfor så tidlig. Ellers har vi ikke kjøpt noe, blir nok etter jul når ting er på salg og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 23 nå... og har kjøpt bilstol og vogn;) Og en god del klær...

I tillegg har jeg jo masse fra første.

Skal kjøpe seng i morgen når jeg likevel er på ikea;)

Og da har jeg bare badebalje på stativ, lekegrind, teppe, gulpekluter og sprinkelbeskytter igjen.. og det tar jeg etter jul og håper på gode tilbud da=)

 

Jeg syntes det er greit å handle inn over tid.. litt greit å få spredd utgiftene litt. For koster jo litt å kjøpe alt til babyen på en gang.

Og med vogn for eksempel så kan det jo være leveringstid på noen måneder;)

Og er heller ikke sikkert att du er i form til å gå å handle mye i ukene før fødsel.. og ukene etter skal brukes på å slappe av med babyen.

Og babyen kan jo komme før tiden også;)

 

Så handle når du føler for det. Er jo litt av kosen når man går gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt to klesplagg:)

Har bestemt oss for vogn, så det blir vell anskaffet i nærmeste framtid. Seng med dyne og sengetrekk får vi fra svigermor. I tillegg får vi låne voksipose og bleie-søppeldunk-ting:) Svigerinna mi har kjøpt vippestol, så det nærmer da seg noe uansett:)

 

I tillegg har vi ønsket oss dyne til vogn og stelleoverdel i julegave fra familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt gal av alle som skal bestemme at du ikke må handle inn utstyr for helt på slutten.. Vi har ingen garanti selv om vi faktisk har ungen i fanget. Så det er bare å kose seg med shoppinga for den som vil det.

Hvis dere er overtroiske så for all del vent, men dere som ikke er det. Kos dere med shoppingen, med god samvittighet..

Vi har begynt å handle litt nå, har kjøpt 3 bodyer, m bukser/sparkebukse, vogn, helseteppe.

er i uke 27 nå jeg da.. synes nesten det er lite, men jeg ventet også fordi alle sa; nei guuuuuud, du må vente, ellers er du gal.. GRRR!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 18, og har kjøpt 2 bodyer og 2 bukser...Men vi har bestemt oss for vogn og bilstol. Bilstolen kjøper vi nå, vogna tar vi etter jul. Når vi har vært på ul, og forhåpentligvis fått sett kjønn, skal vi handle inn litt mer klær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så irriterende at det nærmest er konkurranse her inne om hvem som har kjøpt minst??? Virker sånn....

 

Når man er i uke 20 burde man begynne å tenke på å handle inn en del ting, for det kan hende man ikke orker å tenke på slikt i slutten av svangerskapet! Og det er VELDIG greit å spre utgiftene, for det er dyrt for babyutstyr/klær!!! Man har ikke så god tid som man skal ha det til....

 

Jeg er i uke 24 og har handlet MASSE klær, vogn og seng.... Og jeg er virkelig glad jeg allerede har kjøpt det, for det var sinnsykt dyrt....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24 uker og skulle gjerne ha handlet alt jeg, men jeg synes det er litt flaut... Rart å skulle handle vogn allerede når alle ser at jeg ha noen måneder igjen. Vet jeg ikke skal bry meg om hva andre kanskje tenker, men er nå laget sånn jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg. skikkelig konkurranse om hvem som har kjøpt minst. så har du de som skriver at de ikke har kjøpt noen ting, så stolte. de er nok ikke så stolte den dagen de må dra kortet på 10000 kr fordi de ikke delte det opp litt. dette skal også være litt kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 20 uker i dag, og har ikke handlet noe...men har en jente på snart 2 fra før, så har jo endel da.. trenger ikke all verdens, men selvsagt noe:) Tenkte å vente til januar, da er jeg i den 7.mnd og slipper å stresse nå før jul..har ikke råd heller nå uansett:) Men greit å handle et par mnd før synes jeg, ikke stresse med det når en er høygravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge til jeg er i uke 20. Er 14+6 i dag. Men har kosa meg litt i babyklær avdelingen i butikken, og kjøpt noen små bodyer og sparkebukser:) Har planer om å fordele, ved å kjøpe litt hver måned + at vi ønsker oss seng, stellebord etc. til jul:)

 

Også lei av at noen sier det var aaalt for tidlig å kjøpe klær osv. Men om noe skjer med babyen, så blir jeg kjempe lei meg!! Så lei meg at babyutstyr hjemme ikke kan gjøre det værre uansett. Så jeg er ikke bekymret for det. Og i tillegg så ville jeg jo forsøkt å blitt gravid igjen, og da får jeg jo brukt for alt før eller senere!:)

 

Shop i vei!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 23, og jeg har kjøpt inn endel føler jeg. Da jeg var 16 uker hadde vi kjøpt vogn og sprinkelseng. Det var på tilbud og usikker på hvor lenge tilbudet ville vare. Kjøpt dyne til senga og vogna. Og noen klær. Ønsker oss litt til jul også. Jeg er veldig plaget med bekkenløsning, så vi må passe på å kjøpe inn nå når jeg enda klarer å gå i butikkene uten for mye slit. Syns det bare er tull at man skal vente så lenge, koselig å kjøpe inn litt etter litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

jeg er 14 uker, har kjøpt masse, men jeg begynte å kjøpe litt før jeg ble gravid da, jeg ser heller ikke vitsen med å vente, har kjøpt dyner, pute, sengetøy,klær, helsetepper, noen smokker, kluter... synes dette er kjempe gøy å endelig kunne handle litt... vi bygger i tillegg hus, derfor har jeg kjøpt endel ting før vi begynner å betale på lånet...

 

vogn og bilsete kjøper mamma til oss, og håper svigermor kjøper seng og stellebord... må nok på litt januar salg ja:)

 

 

Kos dere videre med shoppinga jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vogn, hengevugge, bilstol, vippestol, stellekommode og noen klær. Det eneste vi mangler av litt større ting er seng. Noen klær har jeg også kjøpt.

 

Jeg går nå i 21. uke og synes det er avslappende å ha tingene i orden. Er helt invdividuelt når man kjøper inn ting, og det er ikke noe andre har noe med.

 

Min venninne kjøpte vogn bare et par uker før fødselen. Helt greit for meg, men da hadde jeg nok blitt litt stresset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 20 og har nesten ikke handlet noe. ikke fordi jeg ikke vil, men rett å slett fordi jeg har vært så dårlig form og ikke kommet meg ut døren. Har kjøpt en body, en sparkebukse, gasskluter å et sengesett. Har kommet meg litt mer ut i det siste, men nå tenker jeg at jeg venter til jul å ser hva vi får i gave, å etter det starter nokk shoppinga for fult!=D

ergrer meg at jeg hørte på alle som sier "du må vente"! da hadde jeg fått det stellebordet jeg vil ha til 1200kr i stede for 1700 som det koster nå. HÅPER det kommer på salg igjenn! jysk vare, så forhåpentligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noe enda.. Er i uke 13.. men det er også fordi jeg ikke stresser med det.. Men også fordi at jeg holder på å ta kjøretimer og jeg kan loooove dere at DET koster flesk.. så lenge jeg har lappen til babyen kommer så skal jeg ikke si noe:) Hehe... Ja nå kan jeg angre på at jeg ikke tok lappen når jeg var 18år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Jeg er 20 uker nå, men kjøpte vogn i uke 12! Fant et veldig godt tilbud så tok sjansen😊 

Anonymkode: 63646...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 20 uker nå, men kjøpte vogn i uke 12! Fant et veldig godt tilbud så tok sjansen😊 

Anonymkode: 63646...4f3

Du vet du har svart på en tråd fra 2007? 

Anonymkode: b34e1...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet du har svart på en tråd fra 2007? 

Anonymkode: b34e1...954

Hæææ?? Hvorfor dukket denne plutselig opp da? Ikke jeg som har lett den frem hvertfall. Kanskje begynne å se på dato og årstall før jeg svarer da😂

Anonymkode: 63646...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vi kjøpte vogn, stellebord, babystol og vippestol forrig helg (uke 19). Barnerommet malte jeg dagen etter ordinær ultralyd ☺️ Og har handlet inn alt av sengetøy, klær i str 50-68, et par tepper, stelleveske og den første kosebamsen! Synes det er godt med alt som er gjort, man vet aldri hvordan formen er etterhvert som magen blir større! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kjøpt inne alle de store tingene innen jeg var 20 uker med førstemann, dvs vogn, bilstol, sprinkelseng, stellebord. Det stod igjen litt småting som klær og kluter osv, men det koste jeg meg med å handle inn litt etter hvert utover i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...