Gå til innhold

Hva er din dilla og hvilket kjønn venter dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

SKal hal ei jente :)

Har syyykt dilla på tyggegummi!!! alt av ekstra tyggegummi som ikke har fruktsmak! -spiser vel en 5/6 pakker om dagen, sjøl om jeg får litt vondt i magen:p så måå jeg bare ha det!!

 

i tillegg går det mye i mandariner, sjokolademelk og kjøttpølser med potetmoooss<3 (og jeg som ikke likte pølser før en gang)

Lenke til kommentar

Til alle dere som har "dilla" på sjokolade. Er det ikke litt det at dere bruker graviditeten som en slags unnskyldning for å spise mer av det dere liker så godt. Jeg kunne jo og sagt at jeg hadde "dilla" på sjokolade og bare "måtte" spise det hver dag fordi det er så godt. Med tanke på barnet som og da får i seg alt dette sukkeret prøver jeg å unngå alt for mye søtsaker. Det er ikke alltid like lett meg jeg tror nok det er lurt i lengden-både for deg selv og barnet ditt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du har aldri hatt dilla eller"pika" skjønner jeg,,,,He he Nok om det,har hatt dilla på røde epler de med sånt isopor trekk rundt men nå har de slutta selge dem og jeg er helt fortvilet.,, hehe

Lenke til kommentar

Annonse

Venter jente og har dilla på sitron. Sitter å spiser flere sitroner og griner fordi det jeg får vondt i halsen. hehe :) rare greier detta med dilla

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

venter en liten gutt... har dilla på noe som eg overhode ikke vil. RØYK... har lyst å røyke hele tiden, prøver virkelig å ikke gjøre det. men må dessverre noen ganger. er helt grusomt, men klarer ikke gjøre så mye med det:( er det verste eg noen gang kunne tenke meg å få dilla på....

Lenke til kommentar

Tidligere i svangerskapet har jeg hatt dilla på Cola fra boks, selv om jeg egentlig aldri har vært noen cola-drikker. MÅTTE ha en om dagen. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg naturligvis bøttet nedpå hele tiden, men måtte nesten begrense meg. Rundt jul var det mandariner, etter det appelsiner. Nå er jeg i uke 36 og er desperat etter bokstav-kjeks og hjemmelaget lemonade-is. Vann, sukker og sitron i former, knaser som isbiter når jeg spiser det. Nam nam. Venter en gutt :)

Lenke til kommentar

Hei.jeg venter en pike og har alldeles dilla på appelsin...men helst de som er søte.De sure er ikke noe gode men de går ned de også.baremå ha appelsin...spiser 6-8 for dag....håper det ikke er skadelig da..

Lenke til kommentar

hahahah, hørtes bare litt komisk ut:) men man kan jo ikke noe for hva man får dilla på ;)

Lenke til kommentar

Hei =)

Jeg er 10+3 idag, og merker at dilla begynner å bli gjeldende.. :)

Har sååå lyst på agurksalat (sånn man har til fisk) med MASSE eddik i! Lagde det til fisk her om dagen, og samboeren fortalte meg med snurp på tryne at det var surt.. :P Hehe.. MMmmm.. :o)

Drikker også en ltr med skummet kulturmelk om dagen, det hjelper mot kvalmen pluss at jeg elsker det!

 

Nei, nå må jeg løpe på butikken og kjøpe agurk og kulturmelk!! =D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Møredama: Har hørt en gang at barna får en fin gylden farge hvis man spiser mye appelsiner i svangerskapet. Om det stemmer, veit jeg ikke. :-)

Lenke til kommentar

Annonse

I mitt forrige svangerskap måtte jeg bare ha salt lakris (vi reiste til Sverige for å kjøpe den skikkelig salte), bacon, melk og isbiter. Orket ikke sjokolade, smågodt, kaker eller annet søtt, er godtemoms til vanlig, men søte saker fristet ikke i det hele tatt. Ellers drakk jeg mye grønn iste i 2. tri. Fikk ei jente.

 

Denne gangen har jeg de samme lystene og ulystene, men veit ikke hvilket kjønn vi venter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg også har dilla på vannmelon! Tror jeg kunne levd bare på det altså, er jo bare såååå godt! Blir helt stressa dersom jeg ikke har hvertfall en halv melon i kjøleskapet.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jepp vannmelon er tingen! og sure ting, sitron og sånn.. og grøt.. jeg har aldri likt grøt, men nå har jeg spist grøt rimelig ofte i det siste.. er i uke 26, venter en gutt..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har skikkelig dilla på tempura maki, julebrus, fiskegrateng (sånn gammeldags type med makaroni), ferskpresset appelsinjuice, Jarlsbergost, røde druer, riskrem og marsipankake! Skal på ultralyd om 10 dager så vet ikke kjønnet ennå, men har hele tiden hatt følelsen av at det er en jente... Da jeg var kvalm taklet jeg ikke kaffe, og hadde generelt mest lyst på fisk, grønnsaker og friske/kalde ting som salater etc - samt appelsinjuice og mørk sjokolade, og disse tendensene skal visst nok være "jenteting". We´ll see!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har ikke fått noen slags dilla å nå er jeg 3 uker fra termin:) Men jeg fikk heller stygga på kjøttdeig, pomfri og fettlukt. Spiser jeg pomfri kaster jeg opp 5 min etter jeg har spist det:S pjuuuk

Lenke til kommentar

forrige svangeskap hadde jeg fullstendig dilla på stekt makrell spiste i gjeommsnitt en hver dag hele svangerskpet! og krabbestikks som jeg måtte skrelle av det røde laget før den kunne spises...ble det revet måte jeg kaste den...heelt umulig å spise den da heheh:)

 

fikk avsmak på burger som jeg elllers elsket!!!fikk gutt den gangen...

 

denne gangen elsker jeg hamburger og snop i alle fasonger...jeg er en person som ikke spiser sukker eller snop til vanlig...snodig...nå raider eg hyllen i butikke og har snop alle stder hjemme...men aner ikke hva vi får enda...er bare 8+2 idag men blir spennende å se..

Lenke til kommentar

Venter barn nr. 3, har to gutter fra før. Er foreløpig så kvalm at jeg først og fremst har aversjon mot det meste.

 

Sist gang spiste jeg en stor softis hver gang jeg hadde mulighet, gjennom hele sommeren. Fødte i september. (Vanligvis har jeg klart meg med 1-2 per år, og jeg tror ikke jeg har spist softis siden) Det vistes jo litt på vekta da. Jeg har gått opp ca 16 kg hver gang. Etter siste svangerskap hadde jeg problemer med å bli kvitt de siste 2-3 kiloene, så jeg tror jeg skal være litt mer varsom dersom jeg får dilla på noe kaloririkt denne gangen :-) Men det er klart, jeg kommer ikke til å sette for strenge grenser heller :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...