Gå til innhold

Gode erfaringer med Levanger sykehus?


Lillegull,2 på jorden,1 engel

Anbefalte innlegg

Ikke mye liv her inne, men jeg prøver likevel..

 

Jeg fødte min første på Levanger i 2005. Han kom 14 dager på overtid, var igangsatt og endte med hastesnitt. Satt igjen med gode opplevelser etter det egentlig, men den siste tiden har det endret seg. Først nå forstår jeg hvor alvorlig det var den gangen. Jeg kunne fort ha mistet han den gangen..

 

Nå sist fødte jeg på St Olav, planlagt snitt pga prematur og hjerneskadd baby (kromosomavvik). Det var en helt annen opplevelse, uten unntak god. Der var det ingen som la noe i mellom med tanke på guttens muligheter osv. Og jeg følte meg så mye tryggere der enn på Levanger. Jeg vurderer å søke fødeplass på St Olav, og jeg vet jeg får det.

 

Så lurer jeg på om noen kan dele sine gode opplevelser med Levanger sykehus, så kanskje jeg endrer mitt syn på dem litt. Tenker da mest på gyn (ettersom jeg skal ha ks og mange UL underveis i svangerskap må jeg ha en del med dem å gjøre), barsel og kuvøsepost. Dere kan gjerne sende en pm om meldingen inneholder konkrete navn. Jeg tror at hvis jeg skal kunne føle meg trygg her så trenger jeg 1 lege å forholde meg til, en som er forståelsesfull og flink!

 

Takknemlig for svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Levanger sykehus har ingen rutiner på akutte ting som oppstår under fødselen. Det er risikosport å føde der dersom en har hatt komplikasjoner i tidligere svangerskap. De er urutinerte og uproffe i sin håndtering av slike pasienter og det går desverre liv tapt pga.av den dårlige kompetansen som legges til dage. Dette basert på min egen og andres erfaring av dette sykehuset. Hadde på forkant hørt en del bra om Levanger sykehus, men de har i vårt møte vist at de ikke kan det de bør kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har desverre mistet mer og mer tilliten til dette sykehuset ettersom mnd har gått jeg også, så nå finnes det ingen tvil. Jeg føder på St Olav! Har fått dato der, så alt er ordnet.

 

Har vekstkontroller på Levanger da, det går greit. Håper virkelig de får røsket opp i både rutiner og ansatte der nede slik at de kan begynne å bygge opp tilliten igjen..

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

melder meg på, jeg har inegn gode erfaringer med sykehuset Levanger, og jeg krysser fingrene for å få føde i trondheim denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har veldig gode erfaringer med Sykehuset Levanger, og skal føde der igjen snart. Bare lurer på hvorfor alle snakker så ille om dette sykehuset? Har de så dårlig rykte på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fatter ikke hvor du tar dette fra! Må nesten le når jeg ser hva du skriver. Klart levanger sykehus har rutiner på akutte situasjoner. De har som st.olav godkjente prosedyrer, og dette er de veldig opptatt av å følge. Hadde de drevet risikosport ville avdelingen blitt lagt ned, og det ville vært bombadert med negative tilbakemeldinger fra andre sykehuspersonell og aviser. "Dersom man har hatt komplikasjoner i tidligere svangerskap" vil det si at det går i arv til neste svangerskap å da heller?? Dette er veldig individuelt, og heldigvis er naturen laga slik at de aller fleste svangerskap og fødsler sjer normalt.

Er de i det minste tvil på levanger om sin kompetanseområde, så henvises den gravide/fødende til St.olav som er et universitetssykehus.

 

Har ikke sett at dødsstatestikken er høyere i levanger enn trondheim. Hvor har du dette fra?

 

Jordmødre på levanger og st.olav har samme utdanning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Enig med deg anonym!

Jeg gleder meg, og ser frem til å føde på Levanger igjen :-) veldig flinke og erfarne jordmødre som har vært i yrket lenge!! En bra fødeavdeling, og rom for en lang og god barselstid etterpå!!

For min del har jeg aldri hørt at Levanger er annerledes enn andre sykehus når det gjelder dødfødsler. I Tr.heim risikerer du derimot å måtte bytte fødestue (!!!!) desom du føder i vaktskifte i helg!!!

Og når så skal sies, tragiske episoder skjer over alt, uansett om det er på en fødeavdeling, kirurgisk avdeling eller medisinks osv. det er ikke alt vi menneskene rår over heller. Og så er det nå slik at det er de dårligste episodene som kommer frem i lyset. Alle mine venner er strålende fornøyde med Levanger, og min mor har født 5 barn der, aldri hørt et negativt ord.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Levanger sykehus er elendig, de har svært dårlige rutiner. stadig saker i avisene om jordmødre og leger som får advarsler fra helsetilsynet pga dårlige rutiner! Kjenner tre som mistet barna sine der pga rutinemangel. Så skjerp deg, du som skriver at de har så gode rutiner!

Jeg har født to ganger på st. olavs og ville aldri ha født på Levanger!

 

Anne B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Gikk til kontroll i forrige svangerskap der, og følte jeg maste og brukte unødvendig tid når jeg var bekymret over plager i svangerskapet. fødte dær, men er ikke fornøyd med verken føden eller barsel.

Denne gang skal jeg til St. Olav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke aviser refererer du til her? Har nemlig abbonement på både Trønder avisa og Levanger avisa, men dette har gått meg hus forbi... Enda jeg leser da disse også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fødte på Levanger i januar, og er kjempefornøyd! Fikk en veldig flink jordmor, og god oppfølging på barselhotellet. Det var noen av de beste dagene i mitt liv. Hadde ingen dramatikk under fødselen, så hvordan de håndterer krisesituasjoner vet jeg ikke noe om. Men jordmora mi var i alle fall raus med epiduralen (en kjær venn) - lot den stå på til ho var ferdig å sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har selv født to barn på Levanger, og er godt fornøyd med oppfølging både under og etter fødsel begge ganger! Den første fødselen ble ganske dramatisk og endte med keisersnitt. Jeg skjønner i ettertid hvor nært det kunne gått galt, men synes jordmor hele tiden hadde godt samarbeid med ansvarlig lege før de samlet tok avgjørelsen om keisersnitt. Min samboer fikk nødvendig informasjon da jeg var litt "omtåket" ;) Andre fødsel forløp normalt, bare positive erfaringer (bortsett fra at jeg måtte dele rom med en annen nybakt mor første natt på sykehuset...var ikke helt klar for det kjente jeg...Med førstemann hadde vi eget rom hele tiden, noe de jo prøver å få til etter keisersnitt)

 

Har såklart hørt om tragiske hendelser som har skjedd på Levanger sykehus, men det gjør det også på andre sykehus. Det er vanskelig å si hvem som har gjort feil i slike situasjoner, men tror nok alle sykehus generelt har potensiale for forbedring og vedlikehold av eksisterende rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Skal føde der selv, men kjenner jeg er så usikker.

Sikkert fordi jeg fødte på Ullevål de to forrige gangene, så føles på det viset litt "skummelt" å føde på et mindre sykehus. Men med det vet jeg jo heller ingenting om sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Klart Levanger er mindre enn Ullevål, men Ullevål er vel det sykehuset i landet med flest fødsler, om jeg ikke tar feil? Levanger er ikke et "lite" sykehus mtp fødselstall i norsk målestokk, med ca 1000 fødsler årlig. De har også barneavdeling, noe jeg synes er viktig.

 

Jeg fikk en gutt der i fjor, planlagt ks. Jeg synes vi ble godt ivaretatt, ikke minst i forkant av fødselen, siden jeg var veldig redd pga en dårlig fødselsopplevelse med førstemann (på et annet sykehus). Alt gikk veldig greit. Eneste er at maten ikke er noe god, men så raskt du er i form til det kan du gå ned i kantina og spise maten der - større porsjoner, og du kan velge alt du vil ha av smørbrød, landganger etc, i stedet for å få to tørre, tynne brødskiver med små mengder kjipt pålegg, og veldig små porsjoner med ganske ekkel middag. ;) Jeg gasset i meg mat så fort jeg klarte å karre meg ned i kantina, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg valgte St.Olavs. Hadde jeg født på Levanger, hadde barnet mitt vært hjerneskadet eller død.Den typen fødsel jeg hadde, har Levanger ikke stående bemanning for å håndtere. De må kalle inn bakvakter når det ikke er sekunder å miste. St.Oavs er så stort at alle fasiliteter er staffet opp med overleger tilstede og ikke bare som bakvakter; som på Levanger etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fødte mitt første barn i 2006 ved Levanger sykehus. Det endte med haste ks. Følte at jeg ble godt ivaretatt hele veien. Både under fødsel og etter. Har bare positive ting å si om sykehuset. Kommer til å føde der neste gang også. Tragiske ting kan skje på hvilket som helst sykehus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...