Gå til innhold

Trenger litt hjelp til å skrive leieboerkontrakt!


Tommage♀♂

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt hus med sokkelleilighet, og leieboeren som bodde der da vi kjøpte huset skal få bli boende. Han er ikke myndig enda, og har tydeligvis flyttet hjemmefra før han lærte seg å rydde/vaske...

 

Vi bruker forbrukerrådets standardkontrakt, men så lurer jeg på om det er en plass, eller om det er "lov" å føre på at leiligheten skal holdes i normal, ren og ryddig stand, og hvordan skal jeg i så fall formulere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi leier ett hus. Har muntlig avtale om at hus og hage skal holdes ryddig. Når det gjelder uteareal, så må hagen klippes, oppkjørsel lukes, busker klippes også skal vi holde det ryddig. Når det gjelder inne, så kan ikke huseier sjekke, annet en å snik titte inn vinduet.. Men det er jo en selvfølge at hus/leilighet skal holdes ryddig, slik at det ikke dannes råte o.l.

Men hvordan du skal formulere det i en kontrakt, aner jeg ikke.

Men det er leietakers plik å holde orden på rotet sitt. Hvis ikke regler holdes etter gjentatte advarsler, så på hodet ut døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skrevet på et par punkter under, som holde orden i hans del av hagen (klippe gress o.l) og at leiligheten skal som du sier holdes i en normal ren og ryddig stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...