Gå til innhold

Tran


*smula*

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å gi babyen deres tran? Jeg må vel begynne med det snart, men usikker på hvordan det er best å gjøre det.

Hvor mye skal de ha? 1/2 ts eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På helsestasjonen her sa de at vi ikke skal begynne før etter 6-ukerskontrollen av babyen, da skulle vi få info om hvordan man gir vitamintilskudd .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte ikke med tran til datteren min før hun var 2 mnd. Det gikk greit, men ble mye søl. og tran farger og setter lukt på klærne..Vi ga henne etterhvert D-dråper til hun var litt større. Nå tar hun tran hver kveld og er strålende fornøyd med det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk tips om å dyppe en smokk i tran eller en finger med engangshandske på slik at babyen kan få smake og venne seg til det för det gis med t-skje...da blir det kanskje litt mindre gulping og griseri...? Ellers er det vist lurt å la babyen ligge på stellebordet uten klär etter at man har gitt tran slik at ev. gulping ikke setter seg på klärne (for det går vist ikke bort!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Vi fikk vite vi skulle begynne når hun er 4 uker.

i starten bare ett par dråper for å venne seg til smaken. det stemmer at tran setter flekker som det er umulig å fjerne,så vi blei også anbefalt stellebordet uten klær. Vi har en gulpe unge så det blir nok om kvelden så det som kommer opp kommer på pysjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vitamin D, som lillegutt får 5 dråper av hver morgen. Og det kommer ingen protester fra han, så jeg tror ikke det smaker så ille.....! Startet med dråpene fra 4 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et annet tips er å gi barnet tranen på stellebordet rett før det skal bade, er jo ikke farlig med litt tran i vannet.

Selv gir jeg jenta biovitt, har ikke begynt med tran enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...