Gå til innhold

Ang. blodgjennomstrømning i navlesnoren


yabadabadoo

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt litt dårlig gjennomstrømning (grad 1) og vekstavvik på en av sine eneggedetvillinger og som har gått med det lenge etter at det har blitt oppdaget? Eller har dere stortsett opplevd at den har blitt dårligere på relativt kort tid? Er litt lei meg i dag, ble oppdaget at en av jentene sliter litt, er i uke 28+5. Skal på ny kontroll mandag. Regner med det står bra til, men kjenner vel egentlig litt på at helgen kommer til å bli lang...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Mine eneggede tvillinger har hatt avflatet vekst og vekslende dårlig blodgjennomstrømning i navlesnoren helt siden uke 24. Nå er vi kommet til uke 34. De vokser dårlig, men de vokser, og så lenge de gjør det, får de være i magen. Jeg ble følgt veldig godt opp, og har siden de oppdaget dette vert til ultralyd 1 til 2 ganger i uken. Lykke til videre:)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Godt å høre at de vokser og holder seg i magen. Håper at vi får et godt utfall på kontrollen på mandag. Man blir godt fulgt opp, og det er svært betryggende! Lykke til videre til dere også!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du synes det blir for tøft å være hjemme, be om å bli lagt inn, slik at de kan sjekke deg jevnlig. Jeg ble lagt inn i uke 25 for nå 5 år siden, og guttene måtte komme i uke 28 + 0. Jeg var til ultralyd hver morgen, slik at de kunne sjekke om vi måtte ta keisersnitt den dagen eller vente til dagen etter. Dette gjorde ventetiden så trygg som den kunne bli.

 

Etter en litt røff start for små og store, har alt gått kjempebra siden.

 

Lykke til, og gi beskjed på kontroll om hvordan du faktisk har det, vi jenter er gode på å si at alt er OK.

Lenke til kommentar

Hei

 

Kjenner meg veldig igjen i den om å si at alt er OK... Ikke så lett å forklare hvor redd man egentlig er for at noe skal gå galt, eller at det skal bli tatt noen feilvurderinger. Det føles som en klein berg og dalbane tur... MEN når det er sagt så er vi nå i uke 31 og det har ikke blitt så mye verre. Har vært opp om klasse 2, men det holder seg stort sett mellom en og to. Er på St.Olavs tre ganger i uken, med doppler ul osv. Det ser ut som om jentene har det bra. Bare den ene som er påvirket. Spennende med ny vekstmåling på mandag...

 

Godt å høre at guttene din har det bra!!! Hvilke blodstrømsklasse var dere i da de ble forløst?

Lenke til kommentar

Så bra at dere har kommet så langt ! Jeg husker faktisk ikke hvilken klasse det var, men jeg forstod det fort på ultralyden selv, da det ble på tide med forløsning. Vi ble jo eksperter på å følge med.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

  • 10 år senere...

Ser at dette er et gammelt innlegg men prøver. Min ene eneggede tvilling er liten og får dårlig blodstrøm i navlesnoren (grad 2). Er i uke 21. Hvor lenge gikk dere med denne tilstanden før den ble verre eller at babyen(e) måtte ut? Håper jeg holder mange uker til😇

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...