Gå til innhold

Min fødsels historie


Lissi87

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen fredag 31.08, kl. 11.30.. Da sjekket hun om jeg hadde åpning og om jeg var moden.. Jeg hadde 3 cm åpning, så hun bestemte seg for å tøye meg litt for å se om det kunne sette igang ting.. Når kl var 12.15 så begynte jeg og kjenne rier. Fra kl var 13.30-14.30 så hadde jeg hatt regelemessige rier med 3 min mellomrom, så vi bestemte oss for å reise inn på sykehuset, var fremme ca 15.15. Der måtte jeg ligge med de beltene rundt magen for å registrere hjerte til babyen + hvor sterke riene var.. Riene gjorde sinnsykt vondt, men de var ikke så veldig sterke ennå så jordmor ville egentlig sende meg hjem igjen, men det ville vi ikke, så jeg ble lagt inn. Riene satte skikkelig igang rundt i 17.00 tiden så jeg spurte etter noe mot smertene, jeg skulle få aktupunktur. Jordmor kom å satte nåler i meg, men jeg synes at riene ble værre da pga fikk alle smertene i magen istedenfor at smertene var i både ryggen og magen, så jeg ba hun ta nålene ut igjen og det gjorde de.. Prøvde med lystgass og badekar, men syns ikke lystgassen virket noe særlig så den kastet jeg til hel.... Badekaret var det deilig å ligge i, følte jeg ble mer avslappet når jeg lå oppi der og klarte bedre å puste meg igjennom riene.. Rundt kl. 19.10 så følte jeg at jeg måtte begynne å presse så jeg ble bedt om å gå ut av badekaret og legge meg i sengen.. Da hadde jeg fått 9.5cm åpning så jeg måtte vente litt til før jeg kunne begynne å presse skikkelig, jeg fikk lov å ligge å småpresse litt siden det dempet smertene.. 19.25 gikk vannet og jeg hadde endelig fått 10cm åpning så nå var det bare til å begynne å presse når riene kom.. Sambo måtte desverre gå utforbi nå pga lystgassen lekket og han ble skikkelig svimmel og rar i kroppen så han trengte litt luft, han kom ikke lengre enn rett utforbi døra så besvimte han.. 19.35 var lillegutt ute og sambo kom inn igjen og klippet navlestrengen.. De tørket lillegutt litt, så la de han på brystet mitt og han sluttet og grine med en gang=) Når de la han på brystet mitt så fikk jeg den beste følelsen jeg noen gang har hatt i kroppen og det var en helt fantastisk følelse!!

Fødselen gikk veldig bra og jordmor var overrasket at det gikk så fort siden jeg ver førstegangsfødende.

Nå har vi komt hjem og vi koser oss kjempe masse med lille Tobias<3

 

Dette var da min fødselshistorie=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...