Gå til innhold

Oki, litt langt, om mensen, ketolyse og p-stav. Lurer veldig her.


LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Jeg spør her, regner med at det er flere ketolysedamer her...

 

Jeg har p-stav. Har hatt lite, og regelmessig mens bestandig, og staven har vært inne i to år nå. For tre mnd siden startet jeg på ketolysekuren. Etter det blør jeg som en gris, mye og lenge. Først gikk det fire uker mellom mens, så tre, og nå gikk det 15 dager fra første dag i første mens til neste gang jeg fikk mens, (hurra, 9 dager uten mens).

 

Har det med ketolysen å gjøre? Påvirker det fruktbarheten? Altså kan p-staven slutte å virke? Noe jeg kan gjøre? Kan det være kroppen som er lei av hormoner?

 

Vet ikke odsen er stor, men håper noen har en aning om hva som skjer med kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet, men vil heller tipse deg om at Torkil Andersen som "driver" ketolyse.no er lege og han svarer daglig på sånne spørsmål fra brukerne av forumet på www.ketolyse.no. Det er en av veldig mange grunner til at du bør bruke forumet istedet for å satse på at "alle og enhver" kan svare deg på de tingene du lurer på.

 

Jeg selv opplevde å gå fra uregelmessig til helt regelmessig menstruasjon mens jeg gikk på ketolysekuren, og er tilbake til det uregelmessige helvetet nå når jeg ikke følger kuren lenger. Så kuren påvirker helt klart kroppens funksjoner, ikke bare ift vektnedgang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lavkarbo.no, han er innom der og, men ikke daglig. Har hørt at forumet på ketolyse er både dyrt, og mindre besøkt. Men takk for svar!

 

(har forøvrig lagt ut samme spørsmål der, så mulig han plukker det opp.)

 

Vet mange, bla PCOS'ere har fått fart på syklusen etter ketolysestart, en trodde ikke det skulle virke så inn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...