Gå til innhold

Kan noen please hjelpe meg angående melkespreng og steinharde bryst nå rett etter fødsel!


Tessa-81

Anbefalte innlegg

Fødte på tirsdag 28.08 og fikk fredags kveld da vi kom hjem fra klinikken utrolig harde og vonde bryst, det høyre er helt stein! Ringt og snakket med jordmor i natt da jeg gråt av desperasjon for det var så vondt. Gikk i dusjen i natt og maserte og maserte. Kom ikke noe særlig melk, klarte nok ikke masere så bra pga utrolig ømme bryster. De veier sikkert 1, kilo hver og må ha F-Cup i ammeBh. Føles som jeg skal falle fremover når jeg går. Må gå å holde på dem fordi de er så tunge. Fikk uansett beskjed fra jordmor om å myke opp området, det mørke rundt puppen, slik at jeg fikk formet brystknoppen og puttet den godt inn i munnen på barnet. Får ikke til håndmelking.

Er det noen som hvet når dette normaliserer seg???????

Hatt det som sagt siden sent fredagskveld!

Alle gode råd tar jeg i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aua.. husker jeg hadde skikkelig spreng også. Jeg brukte da aventpumpe -det er SKITvondt men det hjalp meg da..

 

lykke til og håper det blir bedre snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også det et par dager etter fødsel..og tro meg..jeg vet hvor vondt det er!!!

Jeg kjøpte slike gummi hansker som de har på sykehuset og (sånne ballong hansker) fulte de opp med varmt vann og la dem inni bhen..

Det hjelper!!! Dagen etter var det mye bedre og melken kom letttere.

Det som er så vanskelig når de er så harde er jo å få dem inni munnen på babyen, men de hanskene gjorde susen..bare ha dem i bhen en liten stund..

 

mit råd vertfall.. Ikke mer melkespreng..men du bør pumpe deg når brystene er varme og halvmyke og varmen fra hanskene mukner dem vertfall opp..

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen hjertelig takk for svarene. Utrolig snilt av dere å dele deres erfaringer med meg. Og at flere sier at det er sykt vondt ja, er det det er. Ringte sykehuset i natt, og har også brosjyre over ammehjelpere med hjemmenummer. Men står ingenting om når en kan ringe/ikke ringe, om en kan ringe en søndag for eksempel.

Jeg har pumpet meg i dag og sitter med varme omslag på de. Ellers fryser jeg på puppene i dag til tross for ullinnlegg og alt her. Har ikke feber, det har jeg alt sjekket. Det går litt bedre nå, så håper problemet begynner å løse seg:-) Håper håper! Det med hanskene i Bh'en var ikke dumt.....eneste er problemet med å få plass til dem. Puppene tar mer plass en Bh'en klarer å ta snart. Måtte kjøpe ny i går med brede stropper for å avlaste bedre. kjenner jeg må tenke holdning, for det er lett å bli krum i ryggen av tung byste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesespray? Da skulle jeg prøvd det. Det løsnet heldigvs i går og i dag er puppene mindre og mye mykere. Men jeg skal huske det rådet.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...