Gå til innhold

Ultralyd på Hammerfest Sykehus, ett mareritt !!


Liten januarspire - nummer 4

Anbefalte innlegg

Vi har gått å gledet oss til å gå på ultralyden i over en måned nå.

Og når vi kom til sykehuset måtte vi sitte 45 minutter på venterrommet å vente.

Og da vi endlig kom inn så var det håndhilsning, jeg satt meg ned, men fikk beskjed om å kle av meg på overkroppen å bare legge meg på senga\bordet.

Jeg gjorde så og hun smurte en masse gele over magen min og satte igang.

For det 1. så fikk ikke jeg se på skjermen, den stod så vridd at den ble svart fra min vinkel, hun satt å så på den i ca 3 minutter, skrev ut 4 HELT like bilder og satte seg på skrivebordet igjen. noterte noe på daten, så sa hun bare

- Alt ser bra ut, kan ikke se noe galt, så da var vi ferdig, hade !

 

Også så hun på oss som at vi skulle forte oss ut, mens jeg ennå lå på bordet, avkledd med masse gele smurt ut over magen !

 

Hun snakket så å si ikke med oss i det hele tatt, og vi har aldri følt oss så uvelkommne noen sinne !

Samboer ble skikkelig irritert siden han hadde tatt seg en hel dag fri fra jobb (en times kjøretur hver vei )..

 

Det vi hadde gledet oss til i over en måned ble rett å slett ett mareritt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, for en trasig opplevelse! Ultralyd er jo liksom noe man gleder seg til, og som skal være positivt!

Var du hos lege eller jordmor? Forklarte hun virkelig ingenting underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg leste dette før jeg dro dit på ultralyd, og det var nesten så jeg gruet meg. Men jeg har hatt udelt positive opplevelser der denne gangen. har allerede vært på to ultralyder, og overlegen som jeg går til er fantastisk! Så dette er desverre personavhengig, ut fra hvem man møter på. I det forrige svangerskapet hadde jeg og en negativ opplevelse der med ultralyd, men ikke så ille som det som blir fortalt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi var også inne til UL i Hammerfest i september, og hadde ikke helt samme opplevelse som dere, men ikke langt unna.

 

Vi ble mottatt av 2 leger (?), der ingen av dem var norsk. En finsk, som pratet tålelig forståelig norsk, og en som ikke skjønte noe. Håndhilsen var greit, men der stoppet det hyggelige. Jeg ble plassert på bordet, og den legen som pratet best norsk, satte i gang med å ta de nødvendige målene for å fastslå termin. Vi fikk to bilder, med noe ulik uklarhet, men ellers forholdsvis like. Da målingene var ferdige, var det som om de hadde glemt å sjekke om det var puls, for plutselig kom han på at det kunne være greit å sjekke om hjertet slo... Veldig betryggende... Etter det var det bare ha de bra.

 

Utover å fortelle oss størrelsen på barnet, termin, og til slutt at hjertet slo, var det det vi fikk av informasjon under ultralyden. En ufattelig skuffende opplevelse!!! Hele greia tok mellom 5 og 10 minutter, og så var det ut. Og det hadde vi tatt fri fra jobb for og deretter kjørt 4 timer hver vei??? Tenk, 8 timer kjøring, og så samlebånd...

 

Det verste var vel egentlig at det ikke var noen andre som skulle inn heller. Venterommet var tomt, og ingen aktivitet på gangen.

 

Skrekken nå er at jeg er nødt til å føde på denne avdelingen. Som førstegangsfødende har jeg ikke så mye annet valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Uff da, så dumt at dere hadde en dårlig opplevelse... Bortsett fra en spesiell jordmor og gynekolog under fødselen har jeg for det meste gode erfaringer fra sykehuset!! Og jeg har vært borti mange både på barsel og gyn pol da jeg fikk infeksjon i såret og var der daglig i 4 uker etter fødsel.. (det i seg selv var jo ingen for erfaring men det er en annen historie)

 

Jeg tror jeg vet hvilke leger du var borti, det var disse som stelte såret mitt for det meste.. De er utroli pussige og virker uproffesjonelle og bryse, men når det virkelig står på så vet man at kommer disse så er man i gode hender!! De vet hva de holder på med for å si det sånn!

 

Jeg var også livredd for å føde der pga alt jeg hadde hørt! Nå fikk jeg fødselen fra helvette, men alle(unntatt hun ene jordmoren og gynekologen) gjorde så godt de kunne for å hjelpe meg!

 

Det man må være når man føder her, er fullstendig klar på hva og hvordan man ønsker det.. Er du eller din partner usikker eller ikke fornøyd, ikke gi deg før dere har fått svar på hvorfor det er slik! Får du en ufyselig jordmor så krev å få byttet til den andre på vakt.. Dette har du krav på!! Etter det jeg har hørt går de fleste dårlige erfaringene på jordmor på en og samme jordmor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ultralyden vår var ikke helt toppers den heller... håper jeg ikke får Jordmor K.N. under fødselen... da klikker jeg i vinkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

jeg hadde en lik UL på hammerfest sykehus. vi hadde kjeørt hele dagen. og tatt fri fra jobben. og den gynoen som skulle ta UL på meg var ikke på jobb. så jeg måtte vente på en annen, skulle jo bare mangle at jeg skulle få UL siden vi hadde kjørt så langt. inn kom på det lille UL rommet og der sitter det to studenter på boret. ingen hadde spurt meg om de kunne være med. jeg fikk ikke se noe av UL. sambo fikk så hvit plass inne på romet. og bildene var kjempe dårlige. har bedre bilder som jeg tok på alta hos gyno der i uke 12. jeg var så lei meg og følte meg overtrampet etter at jeg hadde blit spurt om jeg ville vite kjønn og svarte ja men kan du skrive det på en lapp, da nektet gynoen i hammerfest og si det forde sambo ville ikke vite det, (nå er det helt greit for meg) jeg gråt når vi kom i bilen. ingen hygelig dag. gråt helt hjem til alta.. skal sies jeg var hormonell. men det var virkelig ikke noe gøy.. BTW den nye gyno i alta er den beste gynoen jeg har vært hos. har laaang erfaring med gynoer sør fra. og han i alta er kjempe god. selv om han ikke snakker helt reint norsk. :D

 

jeg gruer meg ikke til å føde i hammerfest, men kunne jeg velge hadde jeg ville dratt til tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...