Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Utnytter at leder er for snill

    Selvfølgelig skal man ta ansvar og følge regler selv om leder ikke er tilstede. Når vi var unge var vi nok ikke like gode til det. Anonymkode: 1f243...953
  3. Winterlady

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Det hører til sjeldenhetene Hi, men i en del land har kvinner som har begått ikke-planlagt drap blitt frikjent fordi de har klart å dokumentere at de har levd i et terrorvelde og fryktet for eget liv. Vanligvis anses de da som utilregnelige i gjerningsøyeblikket. I USA ble faktisk en gang en kvinne frikjent for drap med sterk PMS som begrunnelse. Men det er USA da...
  4. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Han var fysisk ved å presse deg inn i et hjørne, så du fysisk ikke hadde noen rømningsvei Anonymkode: 3febe...999
  5. Du brude heller lure på hva som er intensjonen hans. Anonymkode: 74101...6b6
  6. Så lenge de ikke har hatt noen kontakt i denne tiden, så synes jeg det er respektløst ovenfor deg og plutselig skulle møte denne jenta. De har ikke noe som binder de sammen, og det som er over det er over, det drar man ikke inn i et nytt forhold. Det gjør deg usikker, og at han dro viser at han prioriterer henne over deg og deres forhold. Han valgte faktisk å risikere deres forhold for å kunne møte henne. Anonymkode: ba7b7...223
  7. I dag
  8. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Da jeg var russ handlet det om å være sammen med andre russ også de vi ikke var med til vanlig. Det var kun to russebiler på skolen. Dette buss-greiene med utestenging og auditions er ræva greier. Min tenåring som er russ neste år tar fullstendig avstand til hele opplegget og vil ikke være med på russefeiringen. Anonymkode: 2993d...214
  9. Anonym bruker

    Program konfirmasjon

    Konfirmanten har og laga ein quiz om seg selv. Anonymkode: 008b1...7bb
  10. Anonym bruker

    Program konfirmasjon

    Litt usikker på når lysbildefremvisningen skal være? Ved middagsbordet eller etterpå med kakene? Vi har og sang, den tenker jeg er naturlig ved middagen. Lysbildefremvisningen varer ca 10 min med bilder (med bakgrunnsmusikk som passer) og litt filmer. Anonymkode: 008b1...7bb
  11. Det gjør vi da begge to, uten at det er noe problem. Anonymkode: 63234...58a
  12. Anonym bruker

    Overtråkk

    Ta en tur til kiropraktor 👍 Anonymkode: 3ecdc...703
  13. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Nei. Han var ikke fysisk. Han gikk forover slik at jeg måtte gå bakover. Det du beskriver er litt i en gråsone tror jeg. Og er det tvil, skal den komme den tiltalte til gode Anonymkode: 16e53...c21
  14. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Da var han jo fysisk. Grunnen til at jeg skrev innlegget var at jeg leste en gammel sak der en mann ble frikjent for fysisk vold fordi kona hadde vært sykelig sjalu i så stor grad at han måtte se ned hver gang de passerte andre kvinner på gata. Jeg vet ikke om dette er et tema som passer her, så jeg har bedt admin slette da det ikke var helt gjennomtenkt fra min side. Anonymkode: ec02c...ff5
  15. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Ja, det kan det. Jeg ble en gang presset inn i et hjørne av en mann utenfor et utested. Jeg hadde ingen rømningsvei, og ble livredd og da slo instinktene inn. Jeg ga han et slag i ansiktet og et i magen. Da kom jeg meg fri, og det var ikke lenger behov for mer selvforsvar, så jeg kom meg unna. Han forsøkte å anmelde, men etter jeg ga min forklaring og han bekreftet at det stemte, så ble saken henlagt. Han forsøkte seg også på voldsoffererstatning, men fikk ikke det heller. Heldigvis. Anonymkode: 16e53...c21
  16. Anonym bruker

    Overtråkk

    Bløtvevsskader kam sitte i veldig lenge. Om du har fått en strekk i en sene kam det sitte i månedsvis. Få tak i en støttebandasje. Anonymkode: e87bd...6dc
  17. Anonym bruker

    Overtråkk

    Det kan ta lang tid. Etter tre uker fikk jeg en aircast fra legen. Det lindret en del. Men hadde fortsatt tidvise smerter i to år etterpå. Aircast får du kjøpt på apoteket, det holder ankelen stødig. Anonymkode: 0d0ec...b17
  18. Anonym bruker

    Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?

    Takker for sympati! Mannebarnet har nå pådratt deg strekk i rumpe og rygg, og jamrer på sofaen med tigerbalsam! Det var ikke det at han ikke kunne klart det iflg han selv, men nå måtte han innse sin egen begrensning og ringe etter hjelp i morra! Så mor er «fornøyd», nå blir det både kjøkken og vinkveld i uka som kommer👏🏻. Aldri så galt at det ikke er godt for noe;) Anonymkode: 82b0c...478
  19. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    I Oslo var det mange busser i 2004, men har hørt at det ikke var så mye av det på bygda. Mange «var på buss» Anonymkode: 610c1...1eb
  20. Skulle til å skrive det samme, men så så jeg at noen kom meg i forkjøpet 😅 Anonymkode: ab824...5ad
  21. Anonym bruker

    Overtråkk

    Prøv å unngå for mye trapper og ulent terreng en periode. Kanskje bruke noe som støtter/stabiliserer? Og få en time hos fysio for øvelser. Svømming er fin trening om du vil trene noe som ikke gjør vondt. Sykling også dersom det ikke gjør vondt for deg Anonymkode: 87ea1...b13
  22. Anonym bruker

    Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?

    Herregud, hva med å kommunisere? Du får gi tydelig beskjed om at du bestiller monteringshjelp dersom han er så håpløs. Anonymkode: 7f4ac...a4c
  23. Anonym bruker

    Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?

    Det hørtes skikkelig ugreit ut! Vi betalte folk for å skru sammen kjøkkenet. Men jeg har en fornuftig mann som prøver å tenke hva som gir best resultat for familien og er det beste for oss. Heldigvis!! Så det er han som tar opp sånne ting. Og han som ordna robotstøvsuger i sin tid, og har organisert og ryddet mye, for å effektivisere hverdagen vår mest mulig. Han lager matpakker til barna på kvelden så de er klare og setter dem i kjøleskapet. Så høres ut som litt motsatt type av din mann. Veldig ansvarlig og hardtarbeidende, men opptatt av hva som fungerer. MEN han er ikke spontan eller impulsiv for fem øre!!! Kan ikke kaste seg rundt. Og er ganske introvert/asosial, så han står helst over foreldremøter osv. Han er mer som Morten Skogmus, mens mannen din og mange andre menn kanskje er litt mer som Klatremus? Og jeg blir noen ganger sprø av han, fordi han kan være rigid og sta. Men er også takknemlig for alt han ordner og fordi han alltid setter oss først. ❤️ Anonymkode: fecea...b30
  24. Anonym bruker

    Overtråkk

    Det tar laaaang tid! 3-5 måneder, særlig hvis du driver og belaster det "hele tiden". Men gjør bevegelighetsøvelser, og begynn forsiktig med opptrening mtp å styrke leddbånd og særlig muskulaturen rundt. Anonymkode: 7e465...d6a
  25. Anonym bruker

    Lei meg på barnas vegne

    Huff, det høres ikke noe greit ut. Samtidig er det sånn at om du blir lei deg fordi noen sa at ikke sønnen din kledde en genser, koller du til å bli mye lei deg i fremtida 😕 Fordi mange sier ubetenksomme og slemme ting. Min 9-åring har fortalt om så mange slemme kommentarer fra medelever. Vi forklarer at når noen sier sånne ting har de det ikke bra med seg selv. Prøver å lære henne å ikke ta det personlig. Men hun blir jo lei seg for det, men som oftest går der fort over… Men det aller beste er om en klarer å skjønne at det dumme andre sier og gjør reflekterer dem selv. Ikke så lett bestandig, og spesielt for barn. Men, som man sier i England, onward and upward. «Opp på hesten igjen». Reise seg opp og gå med hevet hode. Dattera mi hadde fått en badedrakt hun var kjempestolt av. Så sa noen i klassen at den var «dritstygg». Hun var så lei seg og fortvila, ville kaste badedrakten. Jeg hørte på henne først, og bekreftet følelsene hennes, og etterpå snakket med henne om at hun hadde likt den. at det spilte ikke noen rolle hva andre synes. Jeg har en bil i en sterk farge som jeg elsker og den gjør meg glad. Da spiller det ikke noen rolle at voksne flest mener at biler helst skal være grå eller at det er barnslig å ha en bil i en sterk farge. Da er jeg barnslig da står i det. Men disse tingene er absolutt ikke så lett når man er et barn som går på skole. Men synes vi bør forsette å prøve å lære barna våre det! Anonymkode: ab48b...019
  26. Anonym bruker

    Plutselig uhell hos jente 10 år

    Må også nevnes at dette er en sensitiv og følsom jente med sterk vilje...av den grunn er jeg litt avventende med å ta opp trusene, ville ikke gjøre det verre. Har vondt i mammahjertet og vil gjerne at hun skal åpne seg for meg, men er ikke så lett. Hi Anonymkode: 54656...3a4
  27. På de lokale kjøp/selge sidene her går ting rimelig fort. Hvordan viser du frem feks klærne? Ser flere på facebook som legger ut et bilde av en pose og skriver feks klespakke til salgs. Har god erfaring med å selge klespakker, men har da lagt alle klærne utover godt synlig med gode beskrivelser. Ett og ett plagg syns jeg er verre, så lenge det er vanlige inneklær. Barnedresser, jakker osv som er fint brukt går rimelig greit. På facebook har det jo også alt å si når du legger det ut. Om ingen kommenterer kjapt, så havner posten fort langt ned i smørja, så da er det bare å prøve på nytt. Anonymkode: ce7d4...4c9
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...