Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

1. Siste time
  2. Sykepleier eller barnehagelærer?

Kan man jobbe som lærer i utlandet? Aldri tenkt over det før. Kanskje jeg heller burde vurdere lærer, hehe. hi Anonymkode: 16452...4d8
  3. Syns du det er spesielt flinkt av deg å være høytlønt? Tror du det er morsomt å tjene 380.000 i året og prøve å henge med i samfunnet på de kronene? Anonymkode: 2630f...e57
  4. ferie på øland i sverige

vi skal på ferie til øland i sommer. vi skal ha med to barn mellom 6-12 år. Derfor lurer jeg på om noen vet om camping plass som passer best for barn i denne aldersgruppen? Anonymkode: ee4d4...7e6
  5. Sykepleier eller barnehagelærer?

Samme her For da slipper jeg å tenke over valget jeg har lenger, å har allerede søkt. hi Anonymkode: 16452...4d8
  6. Disse har enormt ansvar for andres liv og helse, blir ofte pålagt overtid og dobbeltvakter, jobber gjerne langt mer enn 100%, må ofte være tilgjengelig på telefon for å kunne tre inn på kort varsel i tilfelle sykdom, og er likevel ikke i nærheten av å tjene en brøkdel av det en børsmegler for eksempel gjør (til dere som ikke vet: det er en litt avansert selgerstilling). Anonymkode: e8165...b2f
  7. Sykepleier eller barnehagelærer?

Du om det. Kunne gjerne søkt etter eldre innlegg om dette, men ønsket nyere meninger. Har ikke laget innlegg om dette før. At man må forklare seg for at man ikke har postet om noe før. hi Anonymkode: 16452...4d8
  8. Nå er ikke sykepleiere tilgjengelig 24/7 så dette argumentet var bare merkelig 🙄 Anonymkode: ba0d2...43f
  9. Når klassen øker med 11 elever ...

Da er det deres jobb å fremheve de gode tingene ved at de blir flere. Det er ingenting dere kan få gjort med dette, så da må dere fremheve det positive.
  10. Kunne ikke fall meg inn.
  11. Outlander

Åh, nå ble jeg glad 😍 Elsker det så langt hvertfall! Utrolig fascinerende, rørende, hjerteskjærende og spennende på samme tid! Gleder meg til fortsettelsen😀 Anonymkode: 91e16...70d
  12. Du beskriver en gjennomsnittlig turnuslege og sykepleier. Regner med å se deg først i årets 1. mai. tog der du demonstrerer for disse gruppene? Anonymkode: e8165...b2f
  13. Hei Er det noen som vet hvor jeg kan låne 3000kr til noen regninger som skulle vært betalt for lenge siden. Men har ikke disse pengene er så stresset. Ikke får jeg et lite lån i banken. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg trenger sårt hjelp.
  14. Lite reisevant, og nå skal vi på reise! Hjelp 🙈

Takk for hjelp har bestilt meg ett flipbelt, til å ha noe inntil kroppen. Skal prøve å pakke lett og ikke drasse rundt på "hele livet" i veska 😅 Anonymkode: b0297...639
  15. Selvforherligende tøv kaller jeg det. Din stilling gjør deg ikke viktigere eller mer verdifull enn dem som er barnevernspedagoger, lærere, tannleger, regnskapsførere eller hjelpepleiere, den gjør deg bare bedre betalt. Anonymkode: e8165...b2f
  16. Vet du hva, i helgen var jeg sammen med flere «skrytepaver»! I plenum fikk jeg sagt noe jeg har hatt på hjertet i mange år... En av de tingene jeg elsker og verdsetter høyst med mannen min: Han jobber natt og dag uten å klage, han betaler sikkert tredobbelt av deg i skatt, har aldri hatt en sykedag, han har vært en gang hos sin fastlege, aldri ligget på sykehus, verken hatt barn i barnehage eller skole, aldri skrytt av sine prestasjoner, aldri fremsnakket seg selv. Når folk sitter og klager eller skryter så hører han på, helt fordomsfri. Aldri klaget over hvor mye han betaler i skatt! Han hadde ledet et prosjekt i lange tider som ble slått opp på tavlene i New York og London. Selv ikke dette nevnte han til noen rundt seg. Vet dette ble langt og far out, men det er så lite sjarmerende å klage over at du må betale mye skatt. Mange har nok strevd og strir mye mer enn deg, skatt eller ei. Uten fellesskap og samarbeid er vi ingenting! Absolutt ingenting.
  17. Forskjellen er at en som kjører søppel har en avgrenset arbeidsdag og når han er ferdig på jobb så har han faktisk fri. De som ofte er høyt betalt er tilgjengelig 24/7 på mail og tlf, jobber langt mer enn ordinær arbeidstid, og har ofte stort ansvar og det er helt åpenbart at en slik stilling må lønnes betraktelig høyere. Anonymkode: ba0d2...43f
  18. Sykepleier eller barnehagelærer?

Hvis drømmen var psykolog, hvorfor ikke vurdere psykiatrisk sykepleier? Ser du nevner jordmor eller barnesykepleier men psykiatrisk sykepleier er jo nærmere det fagfeltet Anonymkode: 378ec...198
  19. Jeg kjøper ikke brus fra Norge lenger😳 ikke snop heller. Handler alt slikt fra nettet til billig penge 🤣 Anonymkode: be07b...c02
  20. Vårt barn gruer seg veldig til denne endringen. Fra å være 11 i klassen blir de fra høsten av 22 elever. Skjønner jo at de har vært heldige med liten klasse men d har vært supert for vår usikre, utrygge jente. Hun liker å ha faste rutiner, mindre rundt seg. Ingen spesielle behov og klarer ser flott på skolen. Men nå kommer altså 11 elever til og hun vil ikke på skolen... hva gjør vi her? Hun går i andre klasse Anonymkode: cd6f1...9e6
  21. Hæ? Alt dette klarer du å tolke utfra det hi skrev? Utifra det du skriver tolker jeg at du rett og slett ikke har peiling! Hei HI! Det er som å lese om vårt barn og vår situasjon. Det har også nettopp gått opp for oss at det mest sansynlig er angst det er snakk om. Har snakket så vidt med fastlegen og lærer. Vi vet ikke enda hvilken vei vi blir å ta. Vi skal også ta kontakt med helsesøster. Bare det å ha skjønt litt hva dette egentlig er har gitt oss mer "ro" i krevende situasjoner. Vi vet at hun er irrasjonell og at hun ikke klarer å regulere det selv. Derfor blir presset mindre på henne og situasjonen tilspisser seg ikke ytterlige ved at vi krever noe av henne (om du forstår). Lykke til til dere 👍 Anonymkode: 4ba71...fa7
  22. Tiltak når man er utbrent?

Er det bra for kroppen å trene så mye når man er utbrent? Anonymkode: d23dc...942
  23. Eneste jeg leser fra innlegget ditt er at du ønsker å fremheve deg selv og heve deg selv over andre - for du har i hvert fall ingen spørsmål og har ikke definert noen annen hensikt med tråden. Hva ønsker du med innlegget ditt, da? Anonymkode: 9b991...61f
  24. Tiltak når man er utbrent?

Husk frem for alt å ta det på alvor. Hvis du virkelig har møtt veggen, så har MR vist at det kan ta noen år før hjernen fungerer optimalt igjen. Og varig økt stress- sensitivitet er det svært mulig at du vil ha. Anonymkode: c2764...e1d
  25. Så du tror ikke at de lavtlønnende må jobbe enda hardere for å få endene til å møtes altså? Anonymkode: 75bc1...7f9
  26. Kan far nekte barnet å ta videregående i utlandet?

Om du har foreldreansvar alene eller om far har det er vel kanskje spørsmål nummer 1. Og uansett om han ikke har det, så kan han kreve å få det, og dermed gjøre prosessen vanskelig. Men jeg ville tatt en prat med far sammen med tenåringen og forklart grunnene til flyttingen. Om han virkelig klarer å se barnet sitt i øynene og vite at han er grunnen til at barnet mistrives, han er grunnen til at tenåringen ikke fikk starte på skole med sin beste venn og at han er den som står i veien for en fantastisk mulighet for barnet - ja, da er han ikke mye far. Og sannsynligvis vil tenåringen holde han ansvarlig for dette i lang tid. Noe samvær tror jeg ikke han skal regne med om han setter en stopper for dette. Han kan regne med en forbanna tenåring som ikke en gang gidder å snakke med den superteite pappaen sin på sms en gang. Så du kan jo spørre han da, om han er villig til å ofre det gode forholdet til barnet for å holde dere igjen i landet? Anonymkode: 89552...ca4
  1. Last inn mer aktivitet

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her